O ochronie zieleni

Śląski Uniwersytet Trzeciego Wieku i Polski Klub Ekologiczny zapraszają 1 marca o godz. 16.00 na wykład dr Jana Dudy, prezesa Polskiego Klubu Ekologicznego Koła Raciborsko – Rybnickiego pt. „Wybrane problemy konieczności ochrony zieleni Raciborza”. Wykład odbędzie się w siedzibie ŚUTW, przy ul. Londzina 36.Organizatorzy liczą na obecność samorządowców, pracowników Urzędu Miasta i Starostwa Powiatowego oraz wszystkich dla których bliski jest temat ochrony przyrody.
Jednym z punktów spotkania będzie utworzenie Ruchu na rzecz ratowania przyrody Ziemi Raciborskiej.

Organizatorzy zapowiadają także mozliwość zgłoszenia swojego uczestnictwa do wycieczek po raciborskich parkach: Rezerwat Przyrody Łężczok, Arboretum Bramy Morawskiej, las na Widoku, meandry Odry, ścieżka dydaktyczna w Rudach, spacery i wyprawy rowerowe do ciekawych przyrodniczo miejsc, np. Rudnik, Strzybnik, Wojnowice.

/s/

- reklama -

80 KOMENTARZE

  1. z brzezia jest jeszcze mozliwosc dojadu do raciborza przez żwrownie w brzeziu i pozniej mostem na kanale ulga w kierunku Płoni ale do tego wymagane autko 4X4 i wyskoie zawieszenie chyba ze macie jakies inne propozycje to wpisujcie moze znajdziemy jakies rozwiazanie

  2. Dzięki REDAKCJI za rzetelne informacje .Z przyjemnościa zagladam na Wasz Portal i tego typu na czasie informcji szukam i u Was je z przyjemnościa – to stwierdzam – znajduje -Dzięki

  3. Tą trasą przez żwirownię często jeżdziłem rowerem . Przy niewielkich nakładach mozna by ja udroznić do ruchu lokalnego dla pojazdów osobowych . Na pewno by to odciążyło ruch na objeździe a i Bzeziu skróciło czas dojazdu et cetera ..

  4. Może redakcja portalu powinna pomyśleć nad wydawaniem dziennika w formie wideo? Ten arykuł i materiał dźwiękowy może być tego dobrym początkiem. Internetowe Wiadomości Raciborskie? Czemu nie!

  5. artykuł tak zrozumiały jak raport WSI macierewicza , moze wladza dogada sie z nami saperami i most zapasowy poztawimy za 7 dni i bedzie ok , a swoją drogą taki mostek jak w bienkowicach jak dlugo mozna budowac ? jak tamten 2 lata to ten na kanale mysle ze 10 lat ! a potem sie gazety napiszą ze został oddany przed terminem itd itd

  6. Jest jeszcze jedna możliwość jak najszybciej dołązyć Brzezie do Rybnika i odciąć się od wiochy jaką stał się Racibórz. Racibórz niech przyłączy sie do Kietrza . Nie wiem tylko czy Kietrz by sobie tego życzył.

  7. Takie pieprzenie Twoje dla samego pieprzenia jest już nudne i bezbarwne. W Wodzisławiu Śl. także były ogromne perturbacje związane z zamkniętym mostem. Sam niejednikrotnie miałem wątpliwą przyjemność stania w korkach i objazdach, ale nie słyszałem ze strony Wodzisławian takich bzdur. Zaciskano zęby i cierpilwie stano w korkach, nadkładano nieźle drogi. Czasami musi boleć, bo inaczej nie da rady. Jak nic się nie dzieje – źle. Jak się coś zrobi – jeszcze gorzej. Ludzie o co Wam chodzi!?

  8. A na stonach PKM Racibórz ani słowa. O remoncie mostu głucho.Widocznie pasażerowie ich nic nieobchodzą i tak dostaja dopłaty to o pasażerow niemusza się martwić………..D

  9. Nie wiedziałem,że wyrażanie opinii kojarzy Ci się z „pieprzeniem”. Gratuluję. To tylko utwierdza mnie w przekonaniu,że należy Brzezie odłączyć od RSC. Gratuluję.Masz rację niech mieszkańcy Brzezia dojeżdżają do cudownego Raciborz nawet 6 godzin. Dla Ciebie warto.

  10. W Wodzisławiu nikt nie remontował mostu podczas budowu „Achom w Arboretum” i remontu drogi równoległej ( u nas Brzeskiej). Nikt nie wymyślił objazdu przez dwa przejazdy kolejowe i drogę z dwoma zakretami 90 st.Ale tylko u nas – i to jest atrakcja turystyczna-samochody wyjeżdzające z wjaduktu są na ul .podporzadkowanej. A ronda im. A H. to prawdziwa europejska perła. Turyści WELCOME.

  11. A ja uważam, że w czasie remontu mieszkańcy okolicznych miejscowości którzy mają taką możliwość powinni odstawić na jakiś czas auto i dojeżdżać pociągiem do Raciborza. Np. z rejonu Nędzy, Górek, Rydułtów czy Szymocic… A Ci którzy chcą dojeżdżać wygodnie niech sobie włączą muzyczkę i czekają. O co tyle płaczu? W Rybniku też wiadukt na Wodzisławskiej jest remontowany bodaj od maja i jakoś ludzie się przyzwyczaili do tego. Trzeba trochę pocierpieć by było lepiej, a nie tylko narzekać i narzekać.

  12. Artes masz rację ,ale co z tymi , którzy dojeżdzają do pracy dalej-poza RSC? Zamknięcie głównego dojazdu to zamknięcie miasta.A dlaczego wstrzymano remont mastu wyjazdowego w stronę Markowic?( o tym mówio wczesniej) Chyba przyczyną nie jest finansowanie kampanii wyborczej?

  13. Kochani Warszawą czy Krakowem jeszcze nie jesteśmy by podczas remontu mostu można było przejechać przez rzekę dziesięcioma sąsiednimi mostami. Remont mostu będzie uciążliwy dla wszystkich mieszkańców Raciborza a nie tylko Brzezia jednak innego wyjścia nie ma i musimy uzbroić się w wielką cierpliwość jeśli chcemy mieć bezpieczne mosty i sprawniejszy potem ruch.

  14. Sprawa jest jednak bardziej ciekawa. Racibórz ma dwa pełnowartościowe mosty przez Odrę i dwa przez Ulgę. Więc nie powinno byc problemu z remontem. Ale jest bo przez kilkadziesiąt lat nikomu nie przyszło do głowy aby dwa mosty na Uldze od strony wschodniej połączyc drogą. PO drugie akurat z Nędzy z Szymocic czy Górek to można dojechac samochodem spokojnie, ale Arteks ma problemy z geografią lokalną. Po trzecie co to za skrót RSC?

  15. Poza tym nasze władze w kwestii drogi ekspresowej Racibórz-Pszczyna nabrały wody w usta. Widocznie odpuściły sprawę, a akurat ta droga jest dla Raciborza kluczowa.

  16. A w Rybniku wiadukt na Wodzisławskiej to jednak co innego. To jest TYLKO WIADUKT, i można przejechac przez Niedobczyce tyle, że mijając tory. Różnica w odległości nieznaczna. A w Raciborzu to mamy kanał. W przenośni i dosłownie. Tego się nie da przejechać ulicą obok, bo trzeba mieć most.

  17. a MOŻĘ uruchomić PŁYWADŁA jest Wasz czas ajuż bardziej poważnie to rozważyć uruchomienie promu dla ruchu newralgicznego np pogotowie, szkoły ,policja autobusy..

  18. czy ktos slyszal o moscie drewnianum na kanale ulga ? na odcinku od mostu na obore do mostu który leci z ploni na nieboczowy? ponoc gdzies tam jest jakis drewniany most ? pytam bo teraz osobiscie nie moge tego sprawdzic a ktos o tym opowiadal

  19. Jeszcze nie zaczeli a już są opóźnienia, czołg mi jedzie jak jak oni to skończą w terminie. Poza tym jak skończą za rok remont tego mostu to bedzie kolejny remont na moście (kierunek Markowice) który też potrwa rok więc jeden wniosek trzeba opóścić to miasto. Racibórz już stracił kilka tyś. mieszkańców a po tych nieudolnych remontach będzie ich jeszcze mniej. Proponuję nazwać to miasto „Racibórz Zdrój”

  20. Czyli co? Wszystko odłożyć na poźniej, a wtedy jest pewne, że pieniądze z województwa pójdą gdze indziej. Po kilku latach trzeba będzie na obu mostach wprowadzić ograniczenie tonażu i dopiero wtedy bedzie draka. Już to słyszę: Racibórz na własną prośbę utracił pienądze!,nie remontuje się mostów! mosty się sypią! Trudno mamy taki układ rzeki i mostów i trzeba to jakoś przeżyć. Istotne jest to, że przecież ma to doprowadzić do poprawy ich stanu faktycznego. Jeżeli nie teraz, to kiedy?

  21. To my pospólstwo płuca wypluwamy by znaleść optymalne rozwiązanie a gzież są nas wybrani nalepsi z nalepszych przedstawiciele RADNI ? Czyżby stali się Bezradni ?

  22. Remont skoro musiał być, to nie ma rady… Ale zabrakło determinacji włodarzy miasta, by inny wariant przeforsować. Jeżeli 2 miliony na objazd przeznaczono, to pontonowy most obok byłby do przyjęcia. Przygotowanie ruchu ze zmiennym kierunkiem i malutkiej 200metrowej infrastruktury jest tańsze niż wybudowanie 3 km asfaltowej jezdni.

  23. Ciekawe czy ktoś się zastanowił jaka będzie sytuacja na moście zamkowym – po 15:00 będzie korek aż do MARKOWIC!!!Współczuję mieszkańcom Markowic. Ta przebudowa ronda może poprawiła bezpieczeństwo ale na pewno spowolniła ruch na rondzie.

  24. Wojskowi powiedzieli, że most pontonowy na Odrze nie jest dobrym rozwiązaniem. Ponadto jego koszt i obsługa była niewiele tańsza od drogi na Markowice.Nic za darmo. Ponton to rozwiązanie chwilowe, a droga zostanie.

  25. Na KONIECZNYM remoncie mostu (kto widział most ten na pewno zdaje sobie z tego sprawę), w jakiś sposób ucierpi każdy Raciborzanin kogoś czekać będzie dłuższa droga do pracy czy szkoły, komuś pod domem śmigać będą TIR-y (Całe obciążenie ruchu zostanie przeniesione na drogę do Markowic przez Ostróg) ale trzeba przełknąć tą gorzką pigułkę to przecież dla naszego wspólnego dobra.

  26. w dalszym ciagu twierdze , ze zolnierze rozwiazaliby problem stosunkowo szybko , postawiloby most tynczasowy obok z ruchem wahadlowym dla dobra mieszkancow i podroznych np w ramach cwiczen , no ale wojsko samo nie przyjdzie !

  27. Ale z ciebie saper:) nie zapominaj, że do mostu pontonowego trzeba dobudować dojazdy, a po obu stronach Kanału są wały przeciwpowodziowe. A co by się z mostem stało podczas wiosennego podniesienia poziomu wód w Odrze. Trzeba by go zamknąc, wtedy nie byłoby ani drogi przez Oborę, ani mostu. Ludzie myślcie trochę, zanim coś napiszecie, bo z portalu robi się śmietnik.

  28. Mota co chcieli,ta sama zgraja już prawie 10lat się szarogęsi w RAC-u. Za ich czasu był wypadek na moście i wariant via Markowice już mieli przed oczyma. Wypowiedż Lenka, że nie interesował się kwestią rozkładów jazdy! zresztą cała ta awantura, to na życzenie nieudolnej władzy. Najpierw ignorowali protesty mieszkańców Rybnickiej, potem musiał być „Oszon” dziś zaskakują nas remontem mostu, jakby się zbudzili z sielanki wygranch wyborów samorząd.Co Oni wiedzą o potrzebach tego miasta,dla kogo Oni?

  29. Panie prezyd.Krzyżek, bardzo proszę o poważne potraktowanie wykorzystanie mostu na Uldze na Płoni-ulSudecka. Ostrzegam, ten most za niedługo będzie martwy, jak dojdzie do skutku budowa Zbiornika a Nieboczowy zostaną wysiedlone!!Na Plinzu około 300m do mostu na Uldze, nadal zachował most na drodze Nieboczowskiej, która dochodzi do ulBrzskiej obok boiska. Plany zbiornika nie sięgają tego mostu ani terenów eksploatacji żwiru.Takie rozwiązanie postulowali już dawno działkowicze pod Widokiem.

  30. Wojsko w tej sprawie się wypowiedziało: most pontonowy jest w tym miejscu bardzo trudny do położenia, tak jak napisał ???, poza tym nic za darmo – wojsko też liczy kasę, wyszło bardzo drogo. W ramach ćwiczeń to może byłoby możliwe w czasach Układu Warszawskiego, ale on zbankrutował. Nie sztuka napisać. Sztuka pomyśleć.

  31. w ramach toczącej się tutaj dyskusji zresztą w naprawdę istotnej materii za bardzo istotne uważam rozważenie udroznienia nitki poprzez most na kierunku Płonia i dalej Brzezie -. Może to istnie trochę kosztować ale zostałoby i służyłoby i potem …

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj