O ochronie zieleni

Śląski Uniwersytet Trzeciego Wieku i Polski Klub Ekologiczny zapraszają 1 marca o godz. 16.00 na wykład dr Jana Dudy, prezesa Polskiego Klubu Ekologicznego Koła Raciborsko – Rybnickiego pt. „Wybrane problemy konieczności ochrony zieleni Raciborza”. Wykład odbędzie się w siedzibie ŚUTW, przy ul. Londzina 36.Organizatorzy liczą na obecność samorządowców, pracowników Urzędu Miasta i Starostwa Powiatowego oraz wszystkich dla których bliski jest temat ochrony przyrody.
Jednym z punktów spotkania będzie utworzenie Ruchu na rzecz ratowania przyrody Ziemi Raciborskiej.

Organizatorzy zapowiadają także mozliwość zgłoszenia swojego uczestnictwa do wycieczek po raciborskich parkach: Rezerwat Przyrody Łężczok, Arboretum Bramy Morawskiej, las na Widoku, meandry Odry, ścieżka dydaktyczna w Rudach, spacery i wyprawy rowerowe do ciekawych przyrodniczo miejsc, np. Rudnik, Strzybnik, Wojnowice.

/s/

- reklama -

80 KOMENTARZE

  1. moim zdaniem i moich znajomych co znają temat , objazd przez plonie jest w 100% uzasadniony ! jezeli nie bedzie mostu zapasowego tymczasowego to konieczny nawet! droga przez markowice nie pomiesci wszystkich !!! zatka się poprostu , a jezdza tam b.duze auta z materialami niebezpiecznymi tez !!! to b.wazne ! czy ktos pomyslal o tym ?

  2. To będzie wielka katastrofa jak most zostanie zamkniety!!!Nie wyobrażam sobie jeżdzenia do Raciborza przez Markowice!!!Nie dość że będe dokładała kilometrów to uważam że w godzinach szczytu nie pójdzie tamtędy przejechac!!!Wszysci ludzie będą sie wszędzie spóźniać!!!!Tylko w Polsce tak może być!!!TO JEST ZłE ROZWIAZANIE!!!!Władza niech pomyśli nad dobrem ludzi.Remont jest potrzebny ale czy takim kosztem??

  3. Post poniżej jest naprawdę kuriozalny i typowy dla Polaka. Studentko nie wybrażasz sobie drogi do Raciborza przez Markowice? Nie musisz sobie wyobrażać, doświadczysz tego. Wbrew twoim wyobrażeniom takie remonty dokonują się wszędzie na świecie, i wszędzie są niedogodności. To że w Raciborzu nie zrobiono wszystkiego aby zmniejszyć skutki remontu to jedno, ale to że ten remont jest konieczny to drugie.

  4. A jeśli chodzi o drogę przez Markowice. Wbrew pozorom nie będzie z niej korzystać aż tak duzo pojazdów, bo ci co jadą do Rybnika, czy chociażby do Rydułtów w ogóle nie będą z tego objazdu korzystac i pojadą przez Raszczyce.

  5. Krótko mówiąc nie da się schować głowy w piasek. Władza aktualna przyszła na hasłach będzie lepiej. Most na Płoni i droga choćby dorażnie dostosowana może wiele zmienic.Panie Krzyżek do roboty i to im szybciej tym lepiej.

  6. Przecież decyzję o remoncie podjał Wojewódzki Zarząd Dróg, a nie władze lokalne, które do tej drogi i mostu nic nie mają. Władze lokalne natomiast przez lata nie zrobiły nic aby w razie remontu tego mostu zapewnić rozsądną drogę alternatywną. Wbrew pozorom dobra droga między Obora a Markowicami mogła być wybudowana dawno, i nie byłaby drogą tylko na wypadek remontu. Częściowo odciążyłaby Racibórz, np. kierunki typu Kornowac, Lubomia, Syrynia – Gliwice.

  7. Nie mówiąc już o tym, że dawno tzreba było się zastanowić nad nowym mostem przez Ulgę (przez Odrę zresztą też). Tyle że władze gminne zajmowały się lokalnym zarządzaniem a nie miały wizji rozwoju miasta. Od dawno było wiadomo, ze obecny most na Uldze na wylocie na Rybnik jest za wąski i trzeba tak naprawdę zbudowania nowego mostu. Ale zignorowano sprawę tak samo jak obwodnicę, tak samo jak drogę ekspresową Racibórz – Pszczyna (chociaż tu coś próbowano), tak samo jak rewitalizację centrum miasta.

  8. Typowy ping pong – to nie ja to on .Każdy sobie rzepkę skrobie . Za dużo tej władzy.Na jednym kilometrze trzech władyków rządzi. Tylko do nożyc do wstęgi się zbiorą chętnie

  9. odp: ani jednej uwagi od decdentów… jasne, że władze czytają, ale wygodniej udawć, że się nie widzi komentarzy, kaktus mi na dłoni urośnie jak tu , na portalu ktos się wypowie. A przecieżmógłby przynajmniej rzecznik urzędu zabrać głos – to jest właśnie rola rzecznika.

  10. Stanę w obronie decydentów… Oni nie mają siedzieć w Urzędzie i tracić czasu na odpór bluzg i zarzutów, tylko rzetelnie wykonywać swoją pracę na rzecz miasta. Nie płacą im za klikanie i jałową polemikę z internautami, a za działanie. Dobrze, gdyby skupili się na efektych swojej polityki, choć nie powiem – warto czasem tu zaglądnąć… Pozdrawiam Was Gryzipióry. Zmieńcie myślenie, a miasto odzyska blask 😉

  11. dokładnie, urzędasy nie są od czytania wypowiedzi na każdym portalu. A poza tym jak już ktoś napisał, most jest na drodze wojewódzkiej, więc UM nie jest w tej sprawie kompetentnym organem. Prezydent Lenk, nie jest może najlepszym wyborem dla Raciborza, ale nie rozumiem, dlaczego w niektórych wypowiedziach lecą na niego gromy. Jeśli chodzi o drogę przez Płonię i Brzezie, to by się przydała, ale pewnie nie ma na nią kasy.

  12. Przypominam, że most jest na drodze wojewódzkiej i właściwy objazd jest poprowadzony przez Rzuchów, a droga przez Markowice to tylko inicjatywa władz miejskich aby ten objazd skrócić.

  13. „raciborz.com.pl”- to nie jest „każdy” portal – to jest jak dodąd najlepszy raciborski- wszechstronny wirtualny portal -dający nam Raciborzanom i aktualna wiedzę i możliwość wypowiadania się..Czego nie mają te z nadania decydentów SRC..

  14. No ale co Ty sobie wyobrażasz, że jak napiszę o kadrze Urzędu Miasta, że 30% to niekomptentni przypadkowicze i szkodnicy Raciborza, to Lenk powinien ze mną polemizować na tym zacnym forum?? NIE!!! wiadomo, że powinien ich natychmiastowo zwolnić 😀 😀

  15. Proszę nie mącić, że droga, nie miejska i nic miastu do niej. Każde miasto planuje swój rozwój na wiele lat do przodu, w tym też komunikację, tak aby było jak najlepiej dla jego mieszkańców. Tego w RAC-u dawno nie było, bo trzeba było wykorzystać zalety braku takowego!!Czapa Dróg Krajowych zawsze stosuje się do lokalnych planów a nie odwrotnie, chyba że jest to RAC, które zdziadziało do reszty.

  16. Most będzie zamknięty, średnie natężenie ruchu wynosiło 600 pojazdów na godzinę. Jeśli nie uwzględnimy ciężarówek to i tak na porządny korek wystarczy. Po zamknięciu przejazdu kolejowego -dramat.TEN MOST NIE MUSIAŁ BYĆ ZAMKNIĘTY PRZED WYBUDOWANIEM NOWEGO!!! tylko ,że władze przespały procedury i na inne rozwiązania nie ma już czasu, umowy wykonawcze zostały podpisane.Ponad 2 lata temu słyszałem ,że na nowy most potrzeba 5 lat, właśnie byłby w połowie gotowy.

  17. Gamonie w stylu A-F niewiele rozumuja mimo, ze nic innego nie robia tylko siedza po calych dniach przed komputerem. Lotnisko nawet kajby powstalo w Rybniku czy Kamieniu Slaskim to i tak niestety mamy z Raciborza ciezki dojazd i chyba jak na razie nic w tym kierunku sie nie zmienia. Z tego co slyszalem to wiekszosc miast nad Wisla czy Odra wywalczylo budowy nowych mostow tylko jakos Raciborz nie. Ciekawe co Lenk zrobi w tym kierunku.

  18. Plany lotniska w RAC-u już były, gdy za ulRudzką były równe pola. Rametę budowano przy torach, aby nie przeszkadzała. Na miarę możl. miasta, wybud. początek beton. pasa startowego od ul Królewskiej, istnieje do dziś. Tu startowały kukuruźniki i helikoptery. Resztę można było odłożyć np na dzisiejsze czasy. Potem zabrakło wyobraźni, gdy włodarze podeptali dobry pomysł, przez budowę w tym miejscu osiedla wysokopiennego, gotując tyle ludzkiej tragedii z powodzi 97r.Deficyt wyobraźni pogłębia się.

  19. A czy to moja wina, że do Raciborza prowadzą takie a nie inne drogi? A tak przy okazji zdecyduj się „zapomniany klonie” jaki chcesz mieć nick, czy „NN” czy „zapomniany klon” a wg mnie to CLOWN.

  20. Jeszcze jest jedno rozwiązanie. Zamknąć wszystkie mosty. Wybudować rondo ( Racibórz będzie w srodku). Póżniej będzie można przywozić turystów i pokazywać im za pieniądze miasto głupoty i adsurdu.Poseł Jeden czy Drugi mogą być przewodnikami.

  21. Droga krajową nr 45 (Złoczew – Kluczbork – Opole – Krapkowice – Racibórz – Chałupki) zarządza państwowa Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych. Stan techniczny i bieżąca eksploatacja tej drogi na terenie województwa śląskiego jest o całą klasę gorsza od stanu w województwie opolskim. Wystarczy przjechać się na granicę województw w rejonie Szonowic. Bałagan w Bieńkowicach jest tylko jednym z wielu świadectw nieudacznictwa śląskich zarządców tej ważnej trasy.

  22. i tak zle i tak neidobrze, zawsze komus bedzie cos nie na reke. jesli zamkneliby wiadukt z powodu niezdatnosci do uzytku to dopiero byłaby zadyma. przecierpimy remont i bedzie git – tak mysle.

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj