„Nerka” została zgłoszona do odbioru zgodnie z terminem

W sobotę, 20 grudnia, "nerka" została zgłoszona do odbioru. Jednak, aby mogła zostać oddana do ruchu, muszą być przeprowadzone odpowiednie procedury.

W chwili obecnej trwają już tylko prace wykończeniowe przy samym rondzie oraz przy fragmencie parkingu obok cukierni. Natomiast przeprowadzenie odpowiednich procedur należy do obowiązku inwestora, którym jest Urząd Miasta – stwierdził Adam Smudziński, kierownik budowy głównego wykonawcy P.R.D. i U. z Gliwic.

- reklama -

 

 

Kolejnym etapem prac dopuszczajacych rondo do ruchu samochodowego jest odbiór przez nadzór budowlany Urzędu Wojewódzkiego, który spisuje protokół i jeżeli nie będzie zastrzeżeń, Urząd Wojewódzki wyda decyzję o odbiorze i oddaniu do użytkowania. Wszystkie procedury mogą jednak jakiś czas potrwać, więc nie wiadomo kiedy tak naprawdę nerka zostanie oficjalnie oddana do ruchu.

 

 

Chociaż już w tej chwili można przez ten odcinek przejeżdżać to przed wjazdem na "nerkę" są postawione zakazy wjazdu. Kierowcy, którzy mimo to decydują się na przejazd, robią to na własne ryzyko i to nie tylko "zarobienia" mandatu.

 

/w/

- reklama -

32 KOMENTARZE

  1. Wstyd! Miała być otwarta do świąt, a nawet przed (do 20 grudnia) ponieważ to przed świętami jest największy ruch w mieście. Teraz święta itd., a więc pewnie otwarcie przesunie się do 2009 roku. Zabawy w pisanie „oddana” do 20 grudnia to kpina jak „lub czasopisma”. Wiadomo,że ludzi interesuje kiedy rondo będzie przejezdne, a nie kiedy zgłoszone do odbioru.

  2. Dla naiwnych przypomnę tylko casus mostu na Uldze . Historia zatacza kręgi ..Albo dosłownie kołem się toczy ..A ja mam pytanie co sie zmieni dla kierowców jadących odrostradą i zamierzjących wjechac w ulicę Londzina >> albo z ulLondzina dalek do Głubczyckiej ?/ Będzie jeszcze większy koszmar niż przed uruchumieniem nerki . Obym sie mylił !!! Czeg wszystkim i sobie życzę ( skoro czas na życzenia ..)

  3. Pewnie nie bedzie tak zle, kierowcy jadacy od strony ulicy Marjanskiej w strone Głubczyckiej pewnie nie pojada wcale rondem tylko skreca wczesniej. Kierowcy tirow pewnie wcale sie nie beda pchac na to ciasne rondo tylko od razu pojada Cegielniana.

  4. Znowu takie ciasne to rondo nie jest, na środku jest z kostki brukowej dość szeroki pas najazdowy (czy jak sie to fachowo nazywa). Lepszy poślizg w oddaniu z rondem niż nic nierobienie bez ronda. Cieszmy się, że coś robią. Przestańmy marudzić.

  5. Kpiną z mieszkanców Raciborz jest brak jakiejkichkolwiek prac na skrzyżowaniu ulic Londzina i Reymonta w czasie gdy ruchu samochodów na tym skrzyżowaniu praktycznie nie było. Miasto i tak zostało zakorkowane przez niezbędne objazdy więc wystarczyłaby odrobina polotu oraz dobrej woli aby tam również wykonać proste rondo z trzema drogami dojazdowymi.

  6. Nie znam się na organizowaniu ruchu drogowego, dlatego moje wypowiedzi są co najmniej niekompetentne, ale chyba nie jest korzystnie stawiać rondo jedno za drugim na takim krótkim odcinku (możliwość generowania samo zapychających się korków). Moim zdaniem wystarczyło by z głową przeorganizować/przemalować ewentualnie lekko przebudować to skrzyżowanie na Londzina.
    1. Zakaz zawracania i skrętu w lewo jadącym od mostu zamkowego – wjazd na Londzina tylko po objechaniu nerki.
    2. Na wysokości skrzyżowania Londzina tylko jeden pas ruchu z nerki na Odrostradę zamiast dwóch jak jest teraz; dopiero przy BP były by 2 pasy; co to da? a da to tyle, że chcąc się włączyć do ruchu z Londzina w stronę nerki przecinamy tylko jeden pas ruchu „po naszej stronie” a na powstałej wysepce miejsce dla 2-3 samochodów włączających się do ruchu w kierunku most zamkowy – nerka 🙂 EASY

  7. zły kolor asfaltu! zła nawierzchnia – za ciemna! za dużo wydano pieniedzy! wogóle poco tam było robić ten remont – lepiej wydać na śmietniki na odpady! za niskie krawężniki – miały być 20 cm a są 10! za daleko od centrum te rondo! za blisko szpitala! obok drogi tranzytowej?! nie no jak tak można było! blisko kościoła i piekarni?! nie no kto na to zezwolił? Ludzie – nie róbmy nic!

  8. Kto projektował taki bubel? Tu mają się przemieszczać w ruchu płynnym również TIRY i autobusy, Spójrzmy na te wąskie najazdy i zakręty, Przystanek autobusów miejskich pod Strzechą na środku ronda! obok również wjazd
    i wyjazd z parkingu przed cukiermią,. To są rozwiązania bezkolizyjne? A drogowskazy ustawione w niewłaściwych miejscach zamiast dalej przed rondem. Dlaczego słupki na dużą tablicę informacyjną o kierunkach do miejscowości
    ustawiono za parkanem posesji kościoła ? Ta tablica będzie psuła wygłąd zabytkowego kościoła. Gdzie był konserwator zabytków? Taka Tablica powinna być ustawiona wcześniej, tuż przed sklepem METAXA., aby kierowcy mogli się wcześniej zorientować gdzie skręcoć. Ślamazarne prace wykończeniowe. Osobówki już od dwóch tygodni jeżdżą jednym pasem nieoddanego i nie wykończonego jeszcze ronda. Połowa lamp już nie świeci.
    Jeżeli jeszcze nie gotowe do końca to należy zablokować ruch. Wokół ronda pracują jeszcze robotnicy a pod nosem przejeżdżają im samochody od czasu do czasu łapane przez policję.Kto jest odpowiedzialny za taki bałagan i opóźnienie?

  9. do l.k. Przystanek autobusów miejskich pod Strzechą na środku ronda? Co? Gdzie pod Strzechą masz jeszcze rondo? Wiesz w ogóle na czym polega bezkolizyjność? Nawet na autostradzie są miejsca gdzie drogi łączą się z nią, czy to znaczy są to miejsca kolizyjne? Dobry kawałek roboty – ale następny narzekacz. Jak się czegoś nie robi – ŹLE, jak się coś zrobi – JESZCZE GORZEJ. Największym hitem wśród tematów i problemem są przygody „Końca Świata”. Sami sobie WIOCHĘ robicie z Raciborza – jakie miasto/miasteczko takie problemy.

  10. [size= small][color=#000000]Kilka pytań do projektanta oznakowania „nerki”: [/color][/size]

    [size= small][color=#000000]1. Dlaczego miejscowości podawane na tablicach przedrogowskazowych E-1 – OPAVA, GŁUBCZYCE, nie są powtórzone na drogowskazie tablicowym E-2a, umieszczonym przed skrzyżowaniem z ulicy Głubczyckiej z ulicą [/color]Mikołaja, w stronę Głubczyc (nazwy na drogowskazie powinny powtarzać wszystkie nazwy z tablicy przeddrogowskazowej)?[/size]

    [size= small][color=#000000]2. Dlaczego, jadąc ulicą Głubczycką (w stronę centrum) nie widać znaków A-7: „Ustąp pierwszeństwa przejazdu” i C-12: „Ruch okrężny”, bo stoją praktycznie na samym wjeździe na rondo, w dodatku zasłonięte budynkiem?[/color][/size]

    [size= small][color=#000000]3. Dlaczego drogowskaz tablicowy E-2a „935 RYBNIK, GLIWICE, Urząd Miejski, Starostwo Powiatowe, 45 OPOLE”, (ustawiony przed „Strzechą”) jest przysłonięty znakiem A-7 „Ustąp pierwszeństwa przejazdu”, ustawionym na łączniku wyjazdowym z parkingu?[/color][/size]

    [size= small][color=#000000]4. Jak rozumieć zestaw znaków na wysokości „Strzechy” (w kierunku centrum) – D-1 „Droga z pierwszeństwem” z tabliczką T-6a „Droga z pierwszeństwem – W LEWO” i F-10- „Kierunki na pasach ruchu – z prawego – PROSTO i w PRAWO, ze lewego – PROSTO”. To z którego pasa jest droga z pierwszeństwem – W LEWO?[/color][/size]

  11. Kilka pyteń do projektanta oznakowania „nerki”:
    1. Dlaczego miejscowości podawane na tablicach przeddrogowskazowych E-1: OPAVA, GŁUBCZYCE, nie są powtórzone na drogowskazie tablicowym E-2a, umieszczonym przed skrzyżowaniem z ulicą Mikołaja, jadąc z kierunku Londzina i Kozielskiej (nazwy na drogowskazie powinny powtarzać wszystkie nazwy z tablicy przeddrogowskazowej)?
    2. Dlaczego na wlocie z ulicy Kozielskiej zlikwidowano, uprzednio istniejący, znak F-12 „Wskazanie przejazdu tranzytowego przed skrzyżowaniem”, dla pojazdów o wysokości powyżej 3,4 m, w kierunku na Rybnik (stąd kolejne utknięcia TIR-ów pod wiaduktem na Bosackiej)?
    3. Dlaczego, jadąc ulicą Głubczycką (w stronę centrum), nie widać znaków A-7 „Ustąp pierwszeństwa przejazdu” i C-12 „Ruch okrężny”, bo ustawiono je prawie bezpośrednio na linii zatrzymania, przed rondem, w dodatku przysłonięte budynkiem?
    4. Dlaczego drogowskaz tablicowy E-2a”RYBNIK, Urząd Miejski, Starostwo Powiatowe (prosto), OPOLE (w lewo)”, ustawiony przed „Strzechą”, jest przysłonięty znakiem A-7 „Ustąp pierwszeństwa przejazdu”, ustawionym na wylocie z parkingu?
    5. Jak rozumieć zestaw znaków, na wysokości „Strzechy” (w kierunku do centrum): D-1 „Droda z pierwszeństwem”, z tabliczką T-6a „Droga z pierwszeństwem – W LEWO”, podczas gdy na znaku F-10″Kierunki na pasach ruchu” są podane tylko możliwości jazdy PROSTO i W PRAWO?

  12. do Jacususia
    Na pytani drugi Ci odpowym Jacususiu Po co mają tiry z Opola do Rybnika jeżdzić starowiejską jak moga jechać na rondo przed mostem zamkowym potem miniobwodnicą za PKS-em potem kościuszki do końca i łąkową przez tory dzięki temu oszczędzają 1 km drogi kilka skrzyżowań i wcześniej się ich pozbędziemy
    a poza tym wracej do gdańska i tam se swoje mondrości w motławie zamocz

  13. nerkę oddadzą do użytku dopiero po rodzinnej fotografii Gabi z Krzanowic z kudłatym z PO i inną sitwą tego miasta na środku nerki.
    Później wspólna wyżera w Braxie , i od tego momentu nerka będzie przejezdna, bo do tego czasu przez całe święta obowiązywały objazdy

  14. Pomysł byłego przywódcy NRD, aby TIR-y, jadące z Opola do Rybnika puścić tranzytem przez Odrostradę a następnie Nowomiejską- Kolejową-Kościuszki-Łąkową-1 Maja-Piaskową, jest co najmniej dyskusyjny. Wpuszczać nowy, duży strumień TIR-ów pod dworzec PKP a więc do ścisłego centrum Raciborza??

  15. Ewenement w skali europejskiej!
    Ludzie sami otworzyli sobie rondo – tzw. nerkę w Raciborzu, odsuwając barierki ze znakami zakazu wjazdu.
    A policja pojawia się tam raz na kilka godzin i złapie dwie ofiary i każe mandatami nawet po 400 zł.
    W czasie świąt ruch samochodów był tam bardzo duży. Kto wreszcie zapobiegnie temu bałaganowi? Dlaczego jeszcze nie usunięto usterek kwestionowanych przez komisję odbiorczą i nie otworzono ronda dla wszystkich pojazdów?

  16. Ewenement w skali europejskiej!

    Ludzie sami otworzyli sobie rondo – tzw. nerkę w Raciborzu, odsuwając barierki ze znakami zakazu wjazdu.

    A policja pojawia się tam raz na kilka godzin i złapie dwie ofiary i każe mandatami nawet po 400 zł.

    W czasie świąt ruch samochodów był tam bardzo duży. Kto wreszcie zapobiegnie temu bałaganowi? Dlaczego jeszcze nie usunięto usterek kwestionowanych przez komisję odbiorczą i nie otworzono ronda dla wszystkich pojazdów?

  17. Kto wymyslił, zatwierdził i wydał nasze pieniadze na takie wielkie dziadostwo.
    Nerka pełna wąskich zakrętów, jak przejadą przez to samochody ciężarowe? Jak plac zabaw dla dzieci, na dodatek taki układ nie rozładuje tłoku. Miasto zakorkowane pół roku,objazdy, męka na drogach, w tym czasie wybudowano coś za co należy się poprostu wstydzić. Mam nadzieję , że tego nikt nie odbierze i że trzeba to będzie przebudować , zakrętasy wyprostować a zapłacić za to z własnej kieszeni a nie z kieszeni miasta.
    Urzędnicy nie odpowiadają za swoję błędy a szkoda.

  18. [url=http://www.spedycje.pl/aktualnosci/przeglad_prasy/12637/ronda_ratujace_zycie.html]http://www.spedycje.pl/aktualnosci/przeglad_prasy/12637/ronda_ratujace_zycie.html[/url]

  19. rondo było, jest i będzie – nikt nie neguje tego, że powinno się tam nadal znajdować, a jedynie pojawiają się uwagi, że jest pozbawione funkcjonalnści w takiej formie, w jakiej zostało oddane do użytku… tzn z****ny (zepsuty) projekt i wykonanie.

  20. OGŁASZAM , że nie będzie odbioru nerki w najbliższym czasie . Sitwa do wspólnej fotki i darmowej wyżerki w Braxie przebywa obecnie na nartach – więc poczekamy soibie na pierwsze roztopy.

  21. na przed ostatnim zdjęciu widoczny jest Pomnik Zgody, pewnie przed nim (patrząc jak na zdjęciu) jest przejście dla pieszych, czy ono jest bezpieczne? czy pieszy będzie widział samochód zjeżdzający z ronda? można było przesunąć pomnik od skrzyżowania, tak jak to zrobiono z Figurą św. Jana Nepomucena, w ramach przebudowy skrzyżowania ul. Bosackiej z Armii Krajowej, schade schade

  22. [quote]OGŁASZAM , że nie będzie odbioru nerki w najbliższym czasie . Sitwa do wspólnej fotki i darmowej wyżerki w Braxie przebywa obecnie na nartach – więc poczekamy soibie na pierwsze roztopy.[/quote]
    racku, chyba się mylisz. Wystarczy sprawdzić, kto brał udzial w otwarciu przedszkola w Sudole.

  23. To jest publiczne ogłoszenie dla każdego, kto chce sprzedać nerkę, mamy pacjentów, którzy potrzebują przeszczepu nerki, więc jeśli jesteś zainteresowany sprzedażą nerki, skontaktuj się z nami na nasz e-mail na [email protected]
    Możesz również zadzwonić lub napisać do nas na WhatsApp pod numerem +1 515 882 1607.

    UWAGA: Twoje bezpieczeństwo jest gwarantowane, a nasz pacjent zgodził się zapłacić dużą kwotę pieniędzy każdemu, kto zgodzi się na oddanie nerki, aby je uratować. Mamy nadzieję usłyszeć od ciebie, abyś mógł uratować życie.

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj