Oferty zatrudnienia w oczach kandydatów. Co jest najważniejsze?

Zdjęcie poglądowe Fot. Freepik

61% kandydatów nie aplikowało na ofertę, ponieważ czuło, że ich kompetencje są zbyt wysokie lub zbyt niskie na dane stanowisko.

Potencjalnych pracowników w ogłoszeniu o pracę najbardziej interesuje lokalizacja ich przyszłego miejsca pracy. Na drugim i trzecim miejscu plasuje się typ umowy i nazwa stanowiska. Dopiero na dalszych pozycjach pojawiły się informacje dotyczące wynagrodzenia i poziomu stanowiska.

- reklama -

– Mimo popularności home office aż 6 na 10 respondentów, przeglądając ofertę pracy, w pierwszej kolejności zwraca uwagę na adres potencjalnego pracodawcy. Oznacza to, że kandydatom zależy na dobrze skomunikowanej, a często także prestiżowej lokalizacji. Możemy przypuszczać, że dla wielu osób praca zdalna jest bardzo wygodną alternatywą, ale czasami warunki domowe nie są w stanie zastąpić nam udogodnień nowoczesnego i komfortowego biura – komentuje Jacek Łuć.

Jakich informacji w ofertach pracy brakuje kandydatom? 88% respondentów uważa, że ogłoszenia powinny zawierać informacje o kulturze organizacyjnej firmy, czyli o zasadach i wartościach, którymi kieruje się dane przedsiębiorstwo. 87% chciałoby poznać widełki płacowe.

- reklama -

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj