Relacje biznesowe budują podwaliny sprzedaży [ZDJĘCIA]

Dziś prosty networking to już za mało. Trzeba wartości dodanej. 


Od wielu lat znane są spotkania przedsiębiorców na spotkaniach networkingowych, na których  poruszana jest problematyka biznesowa, ale przede wszystkim poznaje się innych przedsiębiorców, z którymi w przyszłości można rozbić wspólne interesy. Należy zauważyć jednak, że zdecydowanie niewielka liczba przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą uczestniczy w spotkaniach tego typu. Często przedsiębiorcy jako powód podają to, że spotkania często nie wnoszą wartości dodanej zwłaszcza przy niezmiennym gronie przedsiębiorców. Nawiązane relacje, które mogły zaowocować już sprawdzają się w praktyce a kolejne spotkania niewiele dają więcej. Wprawdzie grupy zamknięte takie jak kluby biznesowe czy izby gospodarcze podtrzymują atrakcyjność spotkań przez szkolenia czy prelekcje jednak w praktyce widać, że nie przysparza to im wielu nowych członków.

- reklama -

Kierunki zmian charakteru spotkań biznesowych nastawionych na budowanie nowych relacji są różne. Do ciekawszych można zaliczyć szkolenia i konferencje. Mają takie zalety, że uczestniczy w nich wielu przedsiębiorców. Jednak rzadko występuje tu przemyślany networking, który często ogranicza się do kuluarowych rozmów podczas przerw kawowych.
Skuteczniejszą formą jest prowadzenie szkoleń lub warsztatów, które wyłącznie poświęcone są wartości dodanej – dyscyplinie całkowicie nie związanej z branżą organizatora czy sponsora. Dziś trudno rozdzielić dwa cele jakie zwykle przyświecają organizatorowi: pokazać własną markę lub produkty oraz dodać wartościowy kontent, np. szkolenie, wykład, część rozrywkową, koncert itp. aby zainteresować udziałem w spotkaniu. Niestety pokutuje tu tzw. piętno autoreklamy co daje efekt odmienny od zamierzonego (jeśli eksponowana marka organizatora musi posiadać pokaźny „czas dla siebie”, to często odbierana jest jako mało atrakcyjny punkt obowiązkowy). Inaczej działają takie wydarzenia, w których organizator jest w cieniu. Widoczny logotyp na zaproszeniu, wizerunek na sali szkoleniowej, jednak cały program przeznaczony na warsztaty, wykład, prelekcję itp. W przypadku gdy spotkanie prowadzi profesjonalna firma szkoleniowa, to włącza w spotkanie przerwy, które są przemyślanym i zorganizowanym nowoczesnym networkingem. Łączy się tym samym dużą ilość osób o tzw. wspólnym mianowniku zainteresowań (temat szkolenia), dość dużą przypadkowość uczestników czyli szansę na nawiązanie nowych kontaktów i wreszcie zaaranżowane, skuteczne części networkingowe. Wygrywają wszyscy, zwłaszcza organizator, który pozornie pozostając w cieniu wydarzenia buduje wizerunek nowoczesnego partnera, wkraczającego w nasz biznes w sposób łagodny, nie narzucający się, przez co buduje do siebie zaufanie wielu potencjalnych nowych klientów.

Poniżej zdjęcia ze spotkania zorganizowanego przez Credit Agricole Bank Polska S.A.:

 

 

Na spotkaniu warsztatowym zorganizowanym przez Credit Agricole Bank Polska S.A. (Gliwice, 15.03.2017) o temacie przewodnim: Jak zwiększać swoją sprzedaż i budować markę osobistą za pośrednictwem Facebooka, w nowoczesny sposób połączono przekazanie unikalnej wiedzy, nowoczesny networking oraz promocję wizerunkową organizatora.

 

Ireneusz Burek

- reklama -

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj