Wnioski będą podlegać ocenie, a wnioskodawcy posiadający starsze kotły otrzymają większą liczbę punktów.
Nadal dostępne są granty dla mieszkańców Raciborza na wymianę kotła węglowego na pompę ciepła w jednorodzinnych budynkach mieszkalnych. Wysokość grantu wynosi do 100% kosztów netto związanych z montażem urządzenia, a maksymalna kwota grantu to 45 tys. zł. Nabór trwa do 8 maja 2024 r.
Aby ubiegać się o dofinansowanie, konieczne jest złożenie kompletnego wniosku oraz niezbędnych dokumentów. Należy m.in. na własny koszt dokonać weryfikacji technicznej budynku w celu doboru pompy ciepła do budynku. Potrzebne będą także księga wieczysta budynku oraz tzw. deklaracja CEEB.
Dokumenty i wniosek należy złożyć w siedzibie Związku Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego z siedzibą w Rybniku, ul. Rudzka 13C (Kampus, budynek z zegarem) w godzinach: poniedziałki, wtorki, czwartki, piątki 9:00–14:00, środy 12:00–17:00. Przy składaniu dokumentów należy mieć przy sobie dokument tożsamości.
Warto złożyć wniosek nawet wtedy, kiedy wyczerpana zostanie liczba dostępnych grantów, ponieważ kolejność zgłoszeń nie jest podstawowym kryterium wyboru. Wnioskodawcy posiadający starsze kotły otrzymają większą liczbę punktów. Ponadto wnioski będą podlegać ocenie i przyjęcie wniosku nie oznacza automatycznie zakwalifikowania do wsparcia.
Więcej informacji na temat grantów oraz składania wniosków można uzyskać na stronie https://grantyoze.subregion.pl, wysyłając e-mail na adres [email protected], telefonicznie 32 42 22 446 wew. 4 lub 6 lub osobiście w Biurze Związku Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego z siedzibą w Rybniku.
oprac. /kp/