Dzięki rewitalizacji nieczynnego od 2008 roku odcinka skróci się czas przejazdu między Rybnikiem a Gliwicami.
25 milionów złotych przeznaczą na rewitalizację linii 149 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Dzięki temu między Leszczynami a Knurowem zostanie przywrócony ruch kolejowy. O około 2 godziny skróci się czas przejazdu między Rybnikiem a Gliwicami. Ten ważny dla transportu towarowego odcinek ułatwi przewoźnikom połączenie między południem a północą kraju.
Efektem inwestycji Polskich Linii Kolejowych będzie przywrócenie ruchu na linii 149 między Knurowem a Leszczynami. Linia ta ma bardzo ważne znaczenie w transporcie towarowym. Stanowi podstawowa trasę przewozu węgla z kopalń Rybnickiego Okręgu Węglowego. Z Gliwic do Rybnika przejazd skróci się o ponad 2 godziny. Dzięki rewitalizacji odcinka, pociągi będą mogły jechać krótszą o 50 km trasą zamiast dotychczasowej przez Kuźnię Raciborską i Rudzieniec Gliwicki. Usprawni to połączenie Śląska z portami w Świnoujściu, Szczecinie i Gdyni.
30 kwietnia Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z firmą Skanska na przebudowę linii numer 149. Rewitalizacja nieczynnego od 2008 roku, ponad 6 kilometrowego odcinka, obejmuje wymianę toru, 4 rozjazdów, przebudowę sieci trakcyjnej oraz remont 4 przepustów i wiaduktu. Na odnowionym odcinku pociągi będą mogły jeździć z prędkością 70 km/h. Koszt inwestycji wynosi prawie 25 milionów złotych. Prace rozpoczną się jeszcze w maju i potrwają do końca roku.
Jeszcze w tym roku PLK zrewitalizują dwie linie towarowe na Śląsku. Trwają procesy przetargowe na rewitalizację linii nr 200 i nr 141. Pomiędzy Gliwicami a Gliwicami Sośnica PLK zamierza wymienić 13 rozjazdów i sieć trakcyjną na prawie 12 kilometrowym odcinku. Na ten cel zapewniono 34 miliony złotych. Na linii Panewniki – Radoszowy między stacjami Katowice Ligota i Zabrze Makoszowy zostanie przebudowany 3 kilometrowy odcinek toru, przejazd kolejowy i dwa rozjazdy. Zarządca infrastruktury planuje na ten cel wydać ponad 10 milionów złotych.
/p/