W Zespole Szkół Budowlanych odbyło się spotkanie informacyjne z przedstawicielami Urzędu Skarbowego. Organizatorem spotkania był Cech Rzemiosł Różnych Raciborzu.
Rok 2016 r. przynosi wiele zmian w przepisach podatkowych. Ogrom nowelizacji i wprowadzonych modyfikacji zmusza przedsiębiorców do śledzenia aktualnych przepisów prawnych i, co za tym idzie, zastosowania ich w swoich firmach.
Spotkanie dotyczące zmian podatkowych odbyło się w Zespole Szkół Budowlanych w Raciborzu (obecnie Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Nr 1). Małgorzata Smyczek, dyrektor Cechu Rzemiosł Różnych w Raciborzu, podziękowała urzędnikom za odpowiedź na potrzebę informacji na temat zmieniających się przepisów.
Zainteresowanie spotkaniem przerosło oczekiwania organizatorów. Na szkoleniu pojawiło się ponad 40 osób. Przez ponad dwie godziny przedstawiciele Urzędu Skarbowego w Raciborzu opowiadali o zmieniających się przepisach oraz odpowiadali na pytania zgromadzonych słuchaczy.
Mgr Dariusz Kula opowiedział o zmieniających się przepisach w podatku dochodowym, mgr Bożena Thomas omówiła zagadnienia związane z ordynacją podatkową, mgr Katarzyna Pośpiech poinformowała o zmianach związanych z podatkiem VAT, natomiast mgr Roman Pisarczyk opowiedział o przepisach dotyczących kas fiskalnych.
Organizatorzy przygotowali również spotkanie ze specjalistką prawa pracy, która w przejrzysty sposób wyjaśniła najnowsze przepisy dotyczące tego zagadnienia. Ewa Pitera zwróciła uwagę m.in. na przepis dotyczący umów terminowych zawieranych na 33 miesiące i wyjątków od obowiązujących przepisów. Specjalistka od prawa pracy zaznaczyła, iż pracodawca ma w obowiązku poinformować swoich pracowników w ciągu miesiąca o zmieniających się przepisach. Ewa Pitera zwróciła również uwagę, że oprócz obowiązku przechowywania orzeczenia wydanego na podstawie profilaktycznych badań lekarskich, pracodawca powinien również zadbać o przechowanie kopii skierowania na badania profilaktyczne. Dokument ten jest bardzo istotny w przypadku, gdyby w wyniku zaniedbań lekarza pracownik nie przeszedł niezbędnych badań. Dokument ten stanowi dowód, że pracodawca właściwie scharakteryzował stanowisko pracy i występujące na nim zagrożenia.
Zainteresowanie spotkaniem potwierdziło tezę dyrektor Małgorzaty Smyczek o potrzebie spotkań z urzędnikami oraz bardzo cennej możliwości zwrócenia się do nich bezpośrednio z pytaniami dotyczącymi zmieniających się, a co za tym idzie – często niezrozumiałych, przepisów podatkowych.
/dr/
male sprostowanie do artykulu Pani Bozena Thomas ma tytul mgr inz , a nie mgr .
Czy to wnosi coś nowego co do treści merytorycznych tego spotkania? Tytuły są tu mało istotne a raczej funkcje pełnione w US