Skomentuj przebudowę ronda

Zakończył się pierwszy etap przebudowy raciborskiego ronda. Wojewódzki Zarząd Dróg zakończył prace na odcinku wlotu na rondo od ulicy Podwale.

W miejsce dwupasmowego prostego wjazdu na rondo, powstała jednopasmowa droga dojazdowa, (powstał skwer z chodnikiem obok McDonalds).
Do redakcji docierają prośby kierowców o wyjaśnienie jaki jest docelowy plan przebudowy, gdyż jak twierdzą, aktualnie zmiany na razie utrudniają wjazd na rondo. Powołując się na szkice opublikowane w prasie kilka tygodni wcześniej (prawdopodobnie w ramach konsultacji społecznej) twierdzą, że w planowanej koncepcji, w tym miejscu gdzie aktualnie zbudowano skwer, miała być droga bezkolizyjnego wjazdu na most oraz skrętu w prawo.

Redakcja zadała pytanie rzecznikowi Wojewódzkiego Zarządu Dróg – Krystianowi Dudek, czy rzeczywiście doszło do zmiany koncepcji przebudowy ronda oraz czym kierowano się zastępując wcześniejsze powierzchnie pasa ruchu skwerem i budując wąski (zapewne trudny do pokonania dla długich pojazdów) pas wjazdowy.
Dziś, 22 grudnia otrzymaliśmy odpowiedź. – Celem zadania jest zwiększenie bezpieczeństwa poprzez zmniejszenie ilości punktów kolizyjnych przy dwupasmowym zjeździe z ronda. Jeśli chodzi o okolice restauracji McDonald’s wykonane prace polegały na przesunięciu zjazdu do restauracji – pisze rzecznik. – Co istotne – projekt przebudowy oparty jest na koncepcji przedstawionej przez Urząd Miasta w Raciborzu co świadczy o tym, iż spełnia oczekiwania władz miejskich reprezentujących mieszkańców. ZDW podaje, że dotychczasowe koszty realizacji robót wyniosły 300 tys. zł. Całość przebudowy ronda i ulicy Reymonta wiąże się z kosztami około 6,5 mln zł. Propozycja dalszych prac będzie przedstawiona w planie finansowym na 2007 rok. Jeśli sejmik województwa zdecyduje o akceptacji – w 2007 roku wykonane będą dalsze prace prowadzące do zakończenia remontu ronda oraz ulicy Reymonta.


Publikujemy zdjęcia przebudowanego wjazdu na rondo i zachęcamy Czytelników do wyrażenia opinii na ten temat.
Czy zmiany ułatwiają poruszanie się po coraz bardziej zatłoczonych drogach Raciborza? Czy doszło do przypadkowego wyboru projektu na przebudowę lub jego zmiany? Czy wykonawca (zarządca) badał skuteczność przyjętego do realizacji rozwiązania pod względem wieloletnich zmian komunikacyjnych miasta? Jakie one były?

/i, SaM /






- reklama -

81 KOMENTARZE

  1. Do baranów. Nie są to Święta w które na stole stoi świąteczny baranek i niektórym BARANOM tak tego brakuje, że chcą go za wszelką cenę zastąpić wypisując bzdury na tym portalu. Może się zdecydujecie na jakąś konsekwencję, bo widzę że te same osoby narzekają,że w Racku przetargi wygrywają zewnętrzne firmy jak i że raciborskie. Tym samym nie podoba się, że są niebezpieczne skrzyżowania, ale również że poprawia się bezpieczeństwo. Takie bicie piany, dla samego bicia ? Lekarstwo na kompleksiki ?

  2. Już taką informację w związku z UKŁADE-m otrzymałem, że „obiją itp”, posądzałem,że to goryle UKłADU ale to sam UKłAD z pomocą prawników zniewala to miasto. Pozwalam sobie w tym kontekście, ten UKłAD CO ZBIERA IP-eny, nazwać mafią, która ludzi zniewolonych nazywa warzywem!!! Brak samokontroli jest ułomnością – UKłADU.

  3. Do henryka 1946. Upominasz innych a sam piszesz głupoty. Po pierwsze celem ronda nie jest spowolnienie ruchu, tylko jego rozładowanie. Po drugie w poprzednim układzie jadacy ul. Podwale mieli pierwszeństwo przed tymi z Nowomiejskiej, a to dlatego, że oni jako pierwsi wjeżdzali na rondo, więc pojazdy z Nowomiejskiej musiały czekać i ustępowac im pierwszaństwa jako tym znajdującym sie na rondzie. Naprawdę szkoda, że policja tam sobie czasami nie postała i nie powlepiała mandatów takim jak ty.

  4. Przeca tekst o zabezpieczaniu prawdziwych IP i składaniu pozwów pochodzi od raciborskiego wodza pisiorków. Czytałam coś takiego na forum w trakcie kampanii wyborczej.

  5. Niech ktoś mi wskaże gdzie w Raciborzu prowadziła prace firma zewnętrzna bądź inna niż „Bruki Trawiński” – mam na myśli roboty wykonywane w ramach przetargu. Dlatego patrząc na to,że zawsze wygrywa Trawiński śmiało można powiedzieć, że jeśli kiedykolwiek będą kolejne przetragi w Raciborzu to kolejne będzie wygrywał Trawiński.I niestety teraz jedzie Remigiusz na tym koniku,ze wciąż wygrywa i przez to świadczone przez niego usługi są coraz gorszej jakości (ścieżka rowerowa na ul.Kopernika…

  6. …już się „pofałdowała”, płyty chodnikowe na Placu Bohaterów już popękały a kostkę brukową można stopą „odkopać”- zresztą już są ubytki). Uważam, że UM miasta powinien chociaż raz w przetargu wyłonić innego wykonawcę by mieć okazję sprawdzenia jak on wykona swoje zadanie i jak trwały będzie „produkt”.

  7. Przetarg ma wyłonić najtańszego wykonawcę. Cena ma priorytet w wyłanianiu wykonawcy. Wiemy jako mieszkańcy, że u p. Trawińskiego większa część to robotnicy z bagatą przeszłością i znikomą znajomością zagadnienia prac brukarskich. Innym tematem jest jakość materiałów zastosowanych w pracach. Na końcu zaś zgodność z projektem, gdzie wszystko jest szczegółowo przedstawione co do materiałów jak i sposobu ich wykonania. Myślę, że każdy o tym wie. Ktoś przecież nadzoruje i podpisuje protokoły odbioru.

  8. Nie wiem z jaką przeszłością pracują robotnicy u Trawińskiego (każdemu należy dać szansę) lecz mam na myśli kiepskie wykonanie robót jak i też wspomniane kiepskie materiały. I to nie może się konczyć tak, że miasto wybiera najtańszego oferenta bo efekt jego pracy jest ładny przez chwilę a potem zaczyna się sypać. Wystarczy się przejść deptakiem na Długiej by zauważyć odstające kostki i zapadliska. Oferent powinien dawać kilka lat gwarancji na swoje usługi, w ramach których dokona napraw.

  9. A-F, ale to nie wykonawcy są winni, tylko urzędnicy co przygotowują takie specyfikacje. Chociaż czasami wykonawcy naprawdę tak zanizają cenę, że potem jakość robót jest niska. Powinni usuwac usterki, tyle, że inwestor (urząd) nie nalega zbytnio na to. A szkoda, bo jakby jeden z drugim nieuczciwy wykonawca poszli z torbami to może by zrozumieli, że nieuczciwie konkurowac nie można.

  10. Do axz.Piszesz brednie twierdząc, iz celem ronda ma byc rozładowanie ruchu. Przyjdź i zobacz. Takich korków, jak od czasu przebudowy ronda nie widzialem dawno.A mieszkam przy rondzie dosyc dlugo. Czasem przydaje sie troche pomyslec, zanim palnie sie jakąś bzdurę.Pozdro. P.S Co do celów jakie maja spełniac w ruchu drgowym „skrzyzowania o ruchu okręznym” :patrz http://www.krbrd.gov.pl

  11. Do angry. Syneczku naucz się czytac ze zrozumieniem, zanim znowu coś napiszesz. Po prostu nie przeczytałeś tego co piszę. Celem ruchu okrężnego ma być rozładowanie ruchu, a to że przebudowa wywołała efekt przeciwny to jest kompletnie co innego.

  12. KOMPLETNA KLAPA URZEDNICZA!!! Ktoś zrobił debilny projekt, idiota musiał zatwierdzać. Urzędnicy, mieszkańcy R-rza pozdrawiają Was serdecznie! Szczególnie po wybudowaniu Kuflandu trzeba było spowolnić wlot na rondo, prawda? Przecież to tak idiotyczne,że aż po Was przewidywalne. Za to Was urzędnicy tak szanujemy, a Lenkowi dziękujemy, że Was zostawił w spokoju i kolejne 4lata możecie stawiać pomniki i makulikowe cyrki. PS.jestem ciekaw, czy jest pomysł na odkręcenie tego bubla, czy tak zostanie?

  13. Jezu, patrzę na te zdjęcia i się śmieję… Sorki… Co za idiotyzm z dwupasmowego dojazdu do ronda zrobić lejek!! Można było zachować względy bezpieczeństwa i inaczej to rozwiązać.. Próbuje zejść do poziomu herbacianej analizy urzędniczej, ale nie mogę się doszukać sensu korkowania miasta… I to za grubą kasę!!

  14. A czego wy chcecie od tego ronda?? To jhest inwestycja i przebudowa na miare metropolii, a nie na wasze ptasie móżdżki! Jak powiedzial Lenk: by nie musieli wyjeżdżać, to po co ktoś ma wyjeżdżać? Niecjh lepiej zostanie w domu bo utknie w korku, czy to takie trudne do zrozumienia? A wykonawstwo pozwoli na to, ze za kilka lat sie to rozsypie i bedzie po sprawie! Bedzie nowa przebudowa, może tym razem z pomyślunkiem?

  15. ..do AXZ.Potwierdziłeś mi tylko,odpowiadając,że posiadasz wiadomości z zakresu ruchu drogowego niekfalifikujące cie do posiadania nawet karty mororowerowej.Przeczytaj sobie ,,ekspercie,,w jakich sytuacjach masz pierwszeństwo nadjeżdzając z lewej strony.O pierwszeństwie rostrzyga się przed wjazdem w granicę skrzyżowania.A znak A-7,,funkcjonuje,,kiedy w rondzie s,a pojazdy.Jak byś miał pytania wyjaśnię.

  16. Zwolenikom ronda w tej postaci, uzmysławiam,iż Lenk ma rcję,przecież do rozładowania korków w mieście tylko ronda – zamiast stać w korku, najpierw migacz w lewo, dostać się na środkowe pasy ronda, nie trzeba czekać, można tak jeździć w kółko bez końca, do nikąd.Chcieliście zmian, macie.Strach ludzi ogarnia, zapowiedź Lenka,że wyjdzie na peryferie(z kanalizacją)to dopiero będzie cyrk „Racu”.Lepiej nie wyjeżdżać, bo można do domu nie wrócić, bo drogi bedą rozkopane.Tu Lenk też ma rację!!!

  17. Też jestem kierowcą od 20 lat,z mojego punktu widzenia trzeba poczekać na finał przebudowy całego ronda,jedyny mankament obecnej sytuacji jest to,że nie zrobiono poziomego oznakowania pasów ruchu,prawy pas powinien być tylko do zjazdu z ronda,a lewy do kontynuacji dalszej jazdy w ruchu okrężnym.Obecnie obydwa pasy są do dyspozycji ruchu na rondzie w dowolnych kierunkach co powoduje utrudnienie wjazdu na rondo i powstawanie dużych korków.Pozdrawiam.

  18. Wszyscy widzą,że to poważny błąd i rozwijające miasto nie może sobie pozwalać na takie buble.Czy poniesie ktoś konsekwencje? Tacy fachowcy są w naszych urzędach,a Pan, Panie Lenk chce swoją gwardie klepać po plecach? Wezmie się Pan w końcu za to towarzystwo wzajemnej adoracji.. Takich ludzi Pan ma pod sobą i nie ukrywajmy,że w większości resortów urzędowych są bez odpowiednich kwalifikacji.Zasiedziałości, koneksje i zwykły żal człowieka? Ale dla miasta trzeba być męzczyzną Panie LENK.

  19. podpisuje sie dwoma rekami pod wypowiedzia Mirka G. Prawidlowe oznaczenie ronda duzo by dalo. A teraz kazdy jezdzi jak mu sie podoba, a wewnetrzny pas powinien byc do ruchu okreznego a zewnetrzny do zjazdu z ronda 🙂 Moze ktos z władz wkoncu to zrozumie!!!!

  20. Chciałbym zwrócić uwagę na nie wykorzystany teren na środku ronda,moim zdaniem można by tam ulokować wielopoziomowy parking,jedna kondygnacja podziemna połączona przejściami pod rondem,jedno wyjście koło Matki Polki drugie na skwerze u wylotu odrostrady,a trzecie na nowopowstałym skwerze przy Mc Donaldzie.W podziemiu mógłby powstać np.jakiś pasaż ze sklepikami.

  21. Do AXZ. Nie lubię się, tatuśku, powtarzać, ale dla Ciebie zrobię wyjątek:Co do celów jakie mają spełniać w ruchu drgowym „skrzyżowania o ruchu okrężnym” :patrz http://www.krbrd.gov.pl. Jeśli to za mało informacji, podpowiadam, Regionalny Projekt Poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego realizowany przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w 2005 roku lub program Gambit 2005. Pozdrawiam.

  22. parking moze i nie jest wcale takim złym pomysłem ale całkowicie nierealnym…(jak na raciborz i mozliwosci ekhm, umyslowe urzednikow) mogą dojsc do tego problemy z sasiedztwem wody

  23. Tak… od dawna wyobrażam sobie trakt handlowo rozrywkowy nad rondem – z odrzańskiej wchodziłoby się nad rondo bez problemu, można by tamtędy zejść też na odrzańską z parkingu nad rondem

  24. Uważam, że krytyka koncepcji przebudowy ronda (m.in. zmiana wjazdu od Podwala) jest zupełnie bezzasadna – Podwale nie jest (nie musi być) ulicą tranzytową bo przecież jest ulica Reymonta, Starowiejska itd. Nigdy nie stałem długo w korku na tej ulicy natomiast przed przebudową w godzinach szczytu wyjazd z ulicy Nowomiejskiej graniczył z cudem: autobusy, Albert, okoliczne parkingi, Statoil, McDonalds itp. poza tym to tzw. wskakiwanie było bardzo niebezpieczne. Teraz jest lepiej.

  25. Jako kierowca dodam, że przesunięcie w lewo wlotu na rondo tj.odsuniecie od Nowomiejskiej, jest rzeczywiście lepsze niż przedtem. Myślę, że poprawi też sytuację kiedy wyraźnie wymaluje się pasy ruchu i np. z Reymonta wymusi ustawienie się na pasie prawym tych, którzy majązamiar zjechac z ronda w Podwale. Wtedy wjazd na rondo bedzie łatwy. Jedynie sknocili dotychczas to ze nowy wjazd od Podwala jest ciasny dla dużych aut.

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj