Czy powstanie „nerka” na ul. Londzina?

10

Od dłuższego już czasu trwają prace nad projektem przebudowy skrzyżowania w okolicach ulic Londzina, Głubczyckiej, Mikołaja i Mariańskiej w Raciborzu. Otwartym do niedawna pytaniem pozostawało, czy w rejonie tych ulic powstanie tzw. „nerka”, czy też dwa mniejsze ronda?Jak mówi poseł Henryk Siedlaczek – temat jest ważki dla mieszkańców nie tylko Raciborza, ale i całego raciborskiego powiatu, którzy przejeżdżają przez to miasto. Przyznał także, że interpelował już w tej sprawie do ministra transportu, któremu zadał kilka ważnych w tej sprawie pytań.

Z danych uzyskanych z ministerstwa wiadomo, że w rejonie wspomnianych tras,  zostanie wybudowane skrzyżowanie o ruchu okrężnym w kształcie „nerki„. Rozwiązanie to, w istniejących warunkach zabudowy jest wg ministerstwa wyjściem optymalnym, a co ważniejsze – zwiększającym bezpieczeństwo, ponieważ kierowcy będą poniekąd zmuszeni do zdjęcia nogi z gazu nawet w przypadku, gdy jechać będą na wprost.

- reklama -

Co więcej: tak przebudowane skrzyżowanie uwzględnia zwiększenie ilości miejsc parkingowych w rejonie ulic Londzina i Mariańskiej. W planach jest jeden parking po stronie południowej skrzyżowania oraz równoległy parking po północnej stronie ulicy Londzina.

Jeszcze inną kwestią, która ściśle dotyczy opisywanego rejonu, to poprawa stanu nawierzchni ulic Mariańskiej i Mikołaja oraz drogi krajowej nr 45 i drogi wojewódzkiej nr 935 w Raciborzu.

Jak podaje ministerstwo,  ulice te znajdują się poza administracją Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, wobec czego, są w gestii samorządów. Natomiast ulice Głubczycka oraz Kozielska, leżące w ciągu drogi krajowej nr 45, wyremontowane zostały w technologii remontu cząstkowego, zaś przewidywane zakończenie kompleksowego remontu ulic Głubczyckiej i Kozielskiej ma nastąpić do końca roku 2008 w ramach remontu drogi krajowej nr 45 na odcinku Zabełków-granica woj. opolskiego.

Prócz tego, ministerstwo zajmuje stanowisko w sprawie budynku mieszkalnego, który zlokalizowany jest  w bliskim sąsiedztwie drogi: wg resortu, rzeczywisty stan nawierzchni z sąsiadującą tam kamienicą, nie wykazuje większych ubytków powodujących znaczące pogorszenie warunków życia jego mieszkańców, toteż nie ma dostatecznego powodu, aby drogowa administracja podejmowała prace zabezpieczające stan techniczny budynku.

/Cnc/

- reklama -

Najnowsze firmy w PLUSYdlaBIZNESUWięcej firm >>

Ostatnio dodoane ogłoszenia w #kupujlokalnieWięcej ogłoszeń >>

10 KOMENTARZE

  1. edi!

    Bezsensem jest ograniczenie przepustowości ruchu decydując się na 1 pas w miejscu gdzie łącz się 5 ulic1

  2. A-F

    Rozpatrując ostateczny kształt ronda niech planiści pamiętają i wiedzą, że tędy przebiega droga tranzytowa, którą często nocami pokonują pojazdy z RaFaKo z ponadgabarytowym ładunkiem i robią to z wielkim problemem skręcając z Głubczyckiej na Kozielską(który raz już o tym piszę na tym portalu?).

  3. Klima będzie na tej nerce ludzi przeprowadzał. Przypomina mi się postać Charona, który przeprwadzał „duszyczki” na drugą stronę Styksu, wprost do Hadesu. Klima, etatowy przeprowadzać, też przeprwadza staruszki na drugą stronę…

  4. wreszcie ktoś zacząl coś robić z tą częścią raciborza i tragicznymi przejściami dla pieszych!!! Nadgabaryty z RAFAKO mają inną drogę 1 Maja i obwodnicę na duże rondo i Reymonta na Kozielską!

  5. A-F

    Zakręt z Reymonta-Londzina na Kozielską jest jeszcze gorszy dla takich aut niż z Głubczyckiej w Kozielską.

  6. A jak te ponadgabarytowe pojazdy mają wjechać na skrzyżowaniu z ul. Łąkowej w ul. Kościuszki? Zeby potem dojechać do dużego ronda,bo ul.1 Maja się nie da, bo są wiadukty.

  7. ...

    Żaden debil nie myślał też pewnie o tym że tą drogą jeżdżą karetki… ronda w tym miejscu to totalny debilizm…

  8. Kwiaty dla naszych planistów! Te nasze raciborskie ronda to chluba komunikacyjna całej europy! Co się jeszcze tu wymysli??

KOMENTARZE

Please enter your comment!
zapoznałem się z regulaminem
Please enter your name here