Ruszył remont mostu nad kanałem Ulga. Kierowcy muszą jeździć wyznaczonymi objazdami i stać w korkach.
Od dziś, 15 kwietnia, została wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu w związku z remontem mostu nad kanałem Ulgi w ciągu drogi wojewódzkiej 919.
Oto przebieg objazdów:
Objazd dla samochodów osobowych: Gliwicka, Olimpijczyka, Letnia, Drzewieckiego, Rybnicka, Bosacka.
Objazd dla samochodów ciężarowych: Gliwicka, Odrodzenia w Raciborzu, Raciborska w Raszczycach (DW 923), Rybnicka w Żytnej, Rzuchowska w Dzimierzu, Wyzwolenia w Pstrążnej, Pstrązka i Rybnicka (DW 935) w Rzuchowie, Raciborska w Kornowacu, Rybnicka, Piaskowa, 1 Maja, Łąkowa, Opawska, Jana Pawła II, Starowiejska i Głubczycka w Raciborzu.
Planowany termin zakończenia robót: 30 listopada 2009r.
Umowa z wykonawcą Przedsiębiorstwem Remontów Ulic i Mostów S.A. z Gliwic na remont mostu nad kanałem Ulga została podpisana 3 marca. Tern budowy przekazano 9 marca. Obecnie trwają przygotowania do wprowadzenia zmienionej organizacji ruchu. Remont DW 919 na odcinku od kanału Ulga do miejscowości Markowice wykonaniem lewoskrętu w DW 915 musi być poprzedzona wycinką 126 szt. drzew rosnących w pasie drogowym. ZDW w Katowicach złożył wniosek w Urzędzie Miejskim w Raciborzu w celu uzyskania zgody na wycinkę drzew.
/k/
126 drzew (słownie STO DWADZIEŚCIA SZEŚĆ drzew) trzeba wyciąć, żeby zrobić lewoskręt? To jakieś poważne bezkolizyjne skrzyżowanie sie zaopowiada z pasem rozbiegowym ze 5km conajmniej 🙂
[b]126 drzew to nie wiem czy rośnie przy drodze aż do przejazdu. Faktem jest, że wszelkie przedrożne drzewa powinny zostać usunięte i zastąpione podwojną ilością na wolnym terenie, nie przy drogach.[/b]
Specjaliści i fachowcy, jedźcie za granicę
douczyć się jak wykonuje się takie remonty. Jak to mozliwe, że taki
remont, który ma u nas trwać do końca listopada 2009 r. za granicą
wykonuje się w około 2 miesiące. [b][color=#ff0000]DLACZEGO NIE PODJĘTO DECYZJI, ŻE PRACE MAJĄ TRWAĆ CAŁĄ DOBĘ?[/color][/b] [color=#ff0000]Dlaczego nie zostanie postawiony zastępczy most?[/color] To jest Ulga, a nie Odra więc nurt nie jest wartki i jest płytko więc takie przedsięwzięcie jest w 100% mozliwe do wykonania. [color=#ff0000]Na Wiśle można, a na naszej Uldze nie?[/color]
Mam wujka wojskowego, który dziwi się, że miasto nie chce postawić
mostu tymczasowego. Zamiast doinwestować do remontu jeszcze „parę
złoty” wolą zepchnąć koszty i problemy na kierowców, którzy zacisną
zęby w korkach i pomęczą się 30 listopada. SKANDAL i ignorancja. [b]Kiedy wybory??????????????????????????????????[/b]
Most pontonowy… to tyle w tym temacie… ;/
Dzisiejszy gigantyczny korek po południu nie został spowodowany remontem mostu, lecz przez pewną babę w maluchu, której ten maluch na Rybnickiej stanął. Nie uznała za stosowane paniusia przepchnąć go na pobocze i zakorkowała całe miasto.
jak to mozliwe zeby taki most zamknać treba byc albo niepelnosprawnym umyslowo albo glupim po prostu wyjezdzac 50 min z raciborza do markowic pogratulowac
Nie ma to jak wspaniałomyślna władza w mieście.
A ja jechałam ok. 15-tej i właściwie nie było korka, najwyżej 1 minuta przed rondem w Oborze.
skoro jeden maluch korkuje całe miasto, to co by było jeśli taczka z gnojem, na której wiezie się decydenta nagle się przewróci i zablokuje 2 pasy?!
Dzisiejszy korek aż do Reymonta, był spowodowany głównie tym, że kierowcy na Rybnickiej zapominają, że są na ulicy pierwszeństwem. Całkowicie popieram wpuszczanie tych z podporządkowanych, ale nie może być tak, że jedzie jedno auto z Rybnickiej, trzy z Piaskowej, jedno z Rybnickiej trzy z Piaskowej. W rzeczy samej ruch był bardziej płynny na Piaskowej niż na Rybnickiej. Kierowcy – bez nadmiaru tych uprzejmości !!!
No cóż ja dziś jechałam autobusem miejskim o 15,30 i droge do Brzezia którą normalnie autobus pokonuje w 15-20 minut, to dzisiaj zajęło mu to cos ponad 50 minut!! Mam jedynie nadzieje że nei bedzie tak wygladac sprawa przez cały czas zamkniecia mostu:/
Trzeba być kompletnie pomylonym, żeby zamykać most na 7,5 miesiąca. Nie wierzę, żeby nie dało się tak zorganizować prac na tym moście, żeby skrócić maksymalnie czas jego zamknięcia do absolutnego miminum, np. w większości tego okresu wprowadzić ruch wahadłowy, a zamknąć go całkowicie, kiedy yo jest rzeczywiście niezbędne.
do korków trzeba sie po prostu przywyczaić… w końcu i tak do nas dotrą i będziemy stać nawet przy obu mostach otwartych… chyba że… no własnie, …. Obwodnica południowa (Studzienna – Brzezie- Raszczyce) z nowym mostem na Rybnik?… Obwodnica północna (Miedonia-Zawada-Raszczyce) z mostem w okolicah Grzeorzowic? … parkingi na peryferiach… ograniczone wiazdy do centrum no i lepsza komunikacja miejska
„Wszystkie drogi prowadzą do Raszczyc”. Obwodnica południowa (Studzienna – Brzezie- Raszczyce) tzn jakiś prom przez zbiornik retencyjny? heha 🙂
Ludzie labo chcemny żeby w Raciborzu remontowano drogi i mosty albo nie, a może warto zaczekać aż runie most na Markowicach (i ludzie będą się dostawać do raciborza na pontonach może to zadowoli wtedy ludzi) w drodzę zrobia się metrowe dziury może wówczas ludzie będą zadowoleni i nie bedą musieli stać w korkach. Ludziska trzeba się przyzwyczaić do zaistniałej sytuacji a nie wybrzydzać bo albo remontujemy albo nie
„ara” gadasz co wiesz a wiesz niewiele. Jak bumerang wraca temat komunikacji w R. Nawet NIE drgnęły nasze władze, żeby ruszyć temat nowgo mostu o którym mówiło się głośno przy poprzednim zamknięciu mostu na Uldze. Wyobraźcie sobie to co jest takie realne, a dla władz niemożliwe. Most na Uldze prowadzący do obwodnicy za Płonią, którą płynie potok ciężarówek od razu na Opole w prawo lub Czechy w lewo… obecny remont można było wstrzymać na kilka lat, podobnie jak poprzedni. Ale po co? niech się męczą mieszkańcy, było sobie kupić dom na Ocicach i się nie ruszać z Batorego.Katarakta w super formie z wyjątkiem rozsprzedaży miejskiego mienia.
Wszystkie drogi prowadzą do Raszcyc 🙂 może i tak, a jak patrzę na mapę zbiornika „Racibórz Dolny” to spokojnie mozna go ominąć i zrobić obwodnicę Raciborza …. jak się będzie chcialo …. inczej SRC utonie w korkach
Remonty zawsze są utrudnieniem dla kierowców, razi jenak brak jakiejkolwiek logoki i korelacji wszystkich istniejących służb, które podlegają miastu aby możliwie jak najlepiej rozwiązać ten bałagan, ale tu jest korek największy bo betonowy!!!
Proponuję do Markowic pociągiem. Taniej, szybciej, bezpieczniej.
Powyżej komentujący ma rację zagranicą jest inaczej. Należy wyczekać do wyborów!!!