Młodzi następcy Justyny Kowalczyk

5 i 6 lutego w Ustianowej k/Ustrzyk Dolnych odbyły się zawody inaugurujące Narodowy Program Rozwoju Biegów Narciarskich „Bieg na Igrzyska”. Program popularyzujący narciarstwo biegowe sponsoruje raciborskie RAFAKO S.A.

Przygotowany przez Polski Związek Narciarski projekt, którego ambasadorem jest Justyna Kowalczyk, ma misję programu sportowo-społecznego i adresowany jest do młodzieży skupionej w klubach sportowych prowadzących sekcje narciarstwa biegowego. W inauguracyjnych zawodach w Ustianowej k/Ustrzyk Dolnych uczestniczyło ponad 200 zawodników z 22 młodzieżowych klubów sportowych z całej Polski. – Do tej pory nie mieliśmy w Polsce takiego programu. Justyna Kowalczyk i Adam Małysz pokazali, że utalentowani sportowcy z małych miejscowości mogą osiągnąć światowy sukces – przekonuje Tomasz Furtak, rzecznik prasowy „Biegu na Igrzyska”. Główne założenia programu pokrywają się z realizowaną z sukcesem od 6 lat przez PZN akcji „Szukamy następców Mistrza” (zawody skoczków narciarskich Lotos Cup).

- reklama -

 

 

 

 

 

 

W ramach cyklu „Bieg na Igrzyska” zaplanowano w sumie osiem turniejów. Dwa pierwsze odbyły się w zeszły weekend, 5 i 6 lutego, w Ustianowie k/Ustrzyk Dolnych. Kolejne odbędą się w Zakopanem i Jakuszycach. Zawody zakończą się 5 i 6 marca 2010 r. w Wiśle Kubalonce. – Z rzeszy młodych biegaczy, którzy wezmą udział w „Biegu na Igrzyska” wyłonieni zostaną zawodnicy, którzy będą reprezentować Polskę na zimowych igrzyskach olimpijskich – wyjaśnia Furtak.

 

 

 

 

 

 

Sponsorem Narodowego Programu Rozwoju Biegów Narciarskich jest RAFAKO S.A. z Raciborza, które również wspiera Justynę Kowalczyk. – Dzięki Justynie Kowalczyk, narciarstwo biegowe wraca do grona sportów popularnych i pozytywnie kojarzonych w Polsce. Program „Bieg na Igrzyska” to znakomita szansa dla dzieci i młodzieży uprawiających tę dyscyplinę sportu w niewielkich miejscowościach. Jego ambasadorem została Justyna Kowalczyk, my również postanowiliśmy zaangażować się w to przedsięwzięcie – stwierdza Piotr Karaś, kierownik działu promocji produktu w RAFAKO S.A.

 

Adam Misa

- reklama -

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj