Wreszcie skończy się koszmar kierowców narzekających na rondo okularowe. Miasto doszło do porozumienia z GDDKiA, zarządcą drogi, w sprawie usprawnień popularnej "Nerki".
W styczniu tego roku prezydent Mirosław Lenk dokonał kolejnej wizji ronda skrzyżowanie ulic Kozielskiej – Głubczyckiej – Londzina – Mariańskiej – Mikołaja w Raciborzu, gdzie ustalono, że newralgicznym miejscem na rondzie jest wlot z ul. Głubczyckiej. W miejscu tym kierowcy samochodów ciężarowych nagminnie najeżdżają na krawężniki i chodniki stwarzając zagrożenie dla pieszych i uszkadzając elementy skrzyżowania.
Miasto Racibórz sugeruje konkretne rozwiązania, które poprawiłyby funkcjonowanie skrzyżowania. Dotyczą one m.in. zmiany oznakowania, które nakieruje samochody ciężarowe na pas najazdowy, poszerzenie pasa najazdowego wyspy centralnej w celu swobodnego manewrowania pojazdami oraz korektę wyspy poprzez jej przewężenie od strony wlotu z ul. Głubczyckiej. Takie propozycje zostały przedstawione Zarządcy na spotkaniu, które miało miejsce 16 lutego br. w Katowicach. Ustalono, że koszty związane z realizacją inwestycji zostaną podzielone po połowie.
UM
W końcu .
Do jasnej ch….y! Kto ten bubel przyjął to niech za niego płaci. To nie są drogi gminne. Kurdę! Mam tego dość!!!
Wielokrotnie pisałem na ten temat na łamach portalu i publikowałem zdjęcia tych newralgicznych miejsc na rondzie. Spotkany tam przed rokiem kierownik budowy z firmy gliwickiej powiedział mi, iż jako wykonawca w trakcie robót zwracał się do projektanta z Rybnika o zmiany w kształcie
wjazdów na rondo i ich szerokości. Wtedy otrzynywał odpowiedź, iż wszystko zostało zaprojektowane według obowiązujący norm i przepisów drogowych w Unii Europejskiej. Teraz należało by wyegzekwować od projektanta koszty przebudowy ronda. Ta sprawa kwalifikuje się do rozstrzygnięcia sądowego.
Chyba, że urzędnicy zatwierdzający ten projekt teraz bronią własnej skóry.
Bądźmy konsekwentni . Odpowiedzialność ponoszą odpowiedzialni ludzie a nie społeczeństwo ze swoich podatków.
popieram KN , biuro projektowe które wypuściło ten bubel powinno za to teraz zapłacić, bo skoro wynikła potrzeba przebudowy ronda to znaczy że rondo jest źle zaprojektowane ! nie wspomne o funkcjonalności samego ronda – w godzinach szczytu bywa że korek na Głubczyckiej sięga cmentarza, tym samym ciężko wyjechać z podporządkowanej Gamowskiej w godzinach kiedy kończy 1 zmiane szpital – LUDZIE Z WIZJĄ PILNIE POSZUKIWANI, Z WIZJĄ BUDOWY OBWODNICY …
Dziwne dopiero zaczyna się coś dziać po artykule w gazecie ogólnopolskiej skierowanym do P.M.Lenka!!