NaM krytycznie o konkursie fotograficznym urzędu miasta

0

– Wygrać może jedna osoba, ale zdjęcia wszystkich trafiają do bezpłatnego kosza, z którego urząd będzie mógł czerpać bez pytania autorów – ostrzega stowarzyszenie odradzając udział w konkursie organizowanym przez miasto.

Jednym z elementów promocji Dni Raciborza są konkursy fotograficzne, w których zwycięzcy w nagrodę wzniosą się w górę balonem. Formuła konkursu nie wszystkim przypadła do gustu, na stronie internetowej Raciborskiego Stowarzyszenia Samorządowego Nasze Miasto pojawił się wpis, którego autor odradza udział w miejskim konkursie:

- reklama -

 

Konkursy fotograficzne, w których próbuje się traktować autora prac jako łatwe i naiwne narzędzie dostarczania organizatorom bazy pełnowartościowych plików zdjęciowych, stają się już niestety czymś bardzo powszechnym w Polsce. Niestety i Urząd Miasta Racibórz dołącza do tego typu nieuczciwych organizatorów. Raciborscy urzędnicy liczą na to, że skuszeni lotem balonem autorzy prac nie będą czytać wszystkich zapisów w załącznikach. Ogłoszony na stronach Urzędu Miasta konkurs fotograficzny w swoim regulaminie w jednym z załączników zmusza nie zawsze świadomego konsekwencji autora do podpisania się pod następującą formułą: „przenoszę bezwarunkowo i nieodpłatnie na rzecz Miasta Racibórz autorskie prawa majątkowe do zdjęć zgłaszanych w konkursie…”. Wygrać może co najwyżej jedna osoba, ale zdjęcia wszystkich trafiają do bezpłatnego kosza, z którego urząd będzie mógł czerpać bez pytania autorów. My z naszej strony ostrzegamy i odradzamy udziału. Fotograf ma swoją godność, a jego pracę powinno się szanować.

 

 

 ———————-

Reklama:

 

www.firmy.raciborz.com.pl – Poleć znajomym! – Raciborski Katalog Firm – największa internetowa baza firm Raciborza i okolic – sprawdź, czy Twoja firma już się tu znajduje. Dodaj bezpłatny wpis do Raciborskiego Katalogu Firm!

 

Katalog Firm oferuje również płatne formy prezentacji Twojej firmy, m.in. graficzna prezentacja firmy , wyróżnienia w branżach. Jesteś zainteresowany?  Skontaktuj się z nami! – tel. 32 414 90 30 lub mail: [email protected] [email protected]

- reklama -

KOMENTARZE

Please enter your comment!
zapoznałem się z regulaminem
Please enter your name here