A. Hajduk: Te sprawy są dla nas kluczowe

Wsparcie dla przedsiębiorców, poprawa sieci komunikacyjnej oraz odtworzenie linii kolejki wąskotorowej z Raciborza do Rud – te trzy cele są dla regionu priorytetowe w ubieganiu się o unijne środki.

Jednym z priorytetów jest dla starosty Hajduka szybka kolej z Raciborza do Rybnika
 
 

 

- reklama -

_________________________________________________________________________

 

 

Jednym z najważniejszych punktów ostatniego posiedzenia zarządów gmin i powiatów Subregionu Zachodniego (20 lutego w Rybniku) było wytypowanie kluczowych projektów, które mają być priorytetowe przy nowym rozdziale unijnych środków. Urząd Marszałkowski tworzy taką bazę pomysłów, które będzie wspierał bo mają znaczenie regionalne lub nawet ponadregionalne.

 

Po starannej selekcji pomysłów zgłoszonych przez poszczególne gminy i powiaty do zgłoszenia wytypowano trzy zadania:

 

  • kompleksowe wsparcie przedsiębiorców z subregionu w oparciu o klastry tematyczne
  • kompleksowe rozwiązanie w zakresie transportu zbiorowego na terenie subregionu w zakresie transportu kolejowego, drogowego i lotniczego (czyli przeciwdziałanie wykluczeniu połączeń subregionu ze stolicą województwa oraz stolicą kraju). W ramach tego punktu zawiera się m.in. budowa drogi Racibórz-Pszczyna i drogi zachodniej.
  • modernizacja (rozbudowa) kolei wąskotorowej od Raciborza przez Nędzę do Rud, a stamtąd do Rybnika i Gliwic.

Projekty o dużej wadze mogą być zgłaszane również przez samorządy. Podczas sesji rady powiatu starosta Adam Hajduk zdradził, dla jakich celów powiat będzie się starał o dofinansowanie z unijnej kasy. Są to:

  • utworzenie małej retencji w dorzeczu Odry w gminach, gdzie jest z tym problem
  • modernizacja przeprawy przez Odrę w Grzegorzowicach (bez wskazywania konkretnego rozwiązania)
  • połączenie Raciborza z Rybnikiem szybką koleją, najlepiej w linii prostej

– Mając na uwadze, że dofinansowanie z nowej perspektywy będzie mniejsze niż było do tej pory, trzeba się naprawdę zastanowić, co jest dla nas niezbędne i na co znajdziemy pieniądze na nasz wkład własny – podkreślił Hajduk.

 

Czy droga Racibórz – Pszczyna to ważna inwestycja dla Regionu?
Czy samorządy będzie stać na drogę Racibórz-Pszczyna?

 
Dokładny koszt nie jest jeszcze znany, ale szacuje się, że jej budowa może kosztować nawet 1,5 mld zł. Droga Racibórz-Pszczyna ma być priorytetem dla władz wojewódzkich przy wydatkowaniu unijnych środków z tzw. nowej perspektywy. Zobacz wideo>>

 

/ps/

- reklama -

5 KOMENTARZE

  1. Dodam jeszcze, że krew mnie zalewa jak czytam takie farmazony. Ci pożal się Boże decydenci, na jakim świecie żyją? Papier jest cierpliwy, przyjmnie wszystko. Ale ludziom cierpliwość się skończy aż pogonią to towarzystwo.

  2. A może znalazłaby się dotacja unijna na….most w Grzegorzowicach, w koncu to Niemcy wysadzili go w powietrze, spierdalajac przed radziecka armia!

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj