Młodzi raciborzanie walczą o nocne autobusy

Popyt na nocne kursy jest ogromny. Młodzież ma nadzieję, że nie tylko względy ekonomiczne ale także kulturowe oraz idea ożywienia miasta nocą zwycięży – czytaj o akcji i apelu do M.Lenka>>

- reklama -

Młodzież zamieszkująca okolice Raciborza zrzeszyła się na facebooku. Zawiązała się tam grupa, która chce walczyć o nocne linie autobusowe w Raciborzu. Za przykład podają Rybnik, gdzie takie linie funkcjonują bardzo dobrze. – Chcemy pobawić się w centrum w weekend, ale wiadomo ostatni bus do Kuźni wyjeżdża o 22.20. Zmienimy to. Czas by autobusy jeździły także nocą – piszą młodzi. Nie bez przyczyny grupa zawiązała się właśnie teraz. Od kilku tygodni trwają bowiem prace nad utworzeniem nowego projektu rozkładu autobusów miejskich. Firma, której zlecono wykonanie projektu bada i analizuje potoki pasażerskie na wszystkich liniach komunikacji miejskiej. Badany jest także poziom satysfakcji pasażerów. Wydaje się, że jest to idealny czas na taki apel. Ale czy przyniesie on pożądany skutek?

 

Ostatnie autobusy z Raciborza do miejscowości takich jak Pietrowice Wielkie czy
Kuźnia Raciborska odjeżdżają o 22.00. Później młodzież nie ma
jak wrócić do domu. To jest główny powód tego, że Racibórz
nocą wymiera – uważa młodzież.

 

 

Organizatorzy akcji napisali w tej sprawie list do prezydenta miasta, Mirosława Lenka. – Słyszałem że ma zostać opracowany nowy rozkład jazdy, jest to czas by rozpocząć dyskusję na problemu młodych ludzi w weekendy, aby dostać się do wiosek oddalonych od centrum, przez co rezygnują z nocnego życia, a miasto jest wymarłe. Proszę o możliwość uruchomienia nocnych busów Przedsiębiorstwa Komunalnego, ale także Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej gdyż duża część osób narzekająca na brak możliwości transportu mieszkają m.in. w Kuźni Raciborskiej, Pietrowicach Wielkich. Wystarczą nawet dwa kursy w okolicach godziny 12 i 2 lub 3 w nocy, chodzi tu tylko i wyłącznie o weekendy. Popyt jest ogromny, ale nie miejmy na uwadze tylko walorów ekonomicznych, ale także kulturowe i ożywienie miasta nocą – czytamy w liście.

 

Skąd pomysł na tego typu inicjatywę? – Pomysł przyszedł mi do głowy, gdy w nocy z soboty na niedzielę żegnałem się w centrum z dwoma kolegami. Jeden z nich szedł na Ostróg, aby złapać autostop, a drugi na tzw. ”nerkę” aby złapać coś do Pietrowic Wielkich, a ja musiałem iść piechotą na Ocice. Duża część naszych znajomych, właśnie z Kuźni jest zmuszona wracać o 22.40, bo powrót autostopem jest praktycznie niemożliwy – tłumaczy Dawid Urbas, główny inicjator akcji.

 

/p/

 

 

 

—————————————-

Czytaj również:

 

 

Minister transportu i M. Lenk jednym głosem o fotoradarach

Ministerstwo transportu zamierza ograniczyć instalację fotoradarów przez samorządy: planowa stawiać je będzie mogła tylko inspekcja transportu drogowego. Podobny pogląd na tę sprawę ma M. Lenk.

Wyjazd poza miasto będzie nas więcej kosztował

Od 1 stycznia Przedsiębiorstwo Komunalne w Raciborzu wprowadza nowy cennik opłat za przejazdy autobusami komunikacji miejskiej. Tym razem wzrosną ceny biletów na przejazdy poza granicami administracyjnymi miasta Racibórz.

Firma z Bytomia zadba o raciborskie znaki drogowe

Zakończył się ogłoszony przez władze miasta przetarg na utrzymanie oznakowania dróg gminnych w Raciborzu. Zwyciężyła firma z Bytomia. Ile będzie kosztować utrzymanie oznakowania?

 

- reklama -

11 KOMENTARZE

  1. Popieram!….już wielokrotnie w minionym roku pisałem o wznowienie nocnych /po 22giej/ kursów autobusów.
    ..ale nie tylko w weekendy,lecz również w tygodniu !
    No i tylko miejmy nadzieję,że nie zaczną krzyczeć nasi współmieszkańcy Raciborza- którym przeszkadza hałas- Bo zapomnieli,że też byli młodzi,że hulali na dancingu do drugiej,a nawet czwartej w nocy /a może nad ranem] .

  2. Takie głupie tłumaczenie – nocne życie wymiera przez brak autobusów buahahaha … ciekawe. Jak będą autobusy to pewnie tłum ludzi na ulicach miasta wieczorem zobaczymy???? Szkoda kasy…

  3. i autobusy po 22 (w tygodniu również) na Ostróg czy okolice Placu Konstytucji 3-go Maja, Starowiejskiej, Gamowskiej.. stamtąd też są spore grupki ludzi

  4. Ciekawe co z tego wyjdzie. Oczwywiście życzę powodzenia, ale niestety nie wróżę sukcesu. Od kilkunastu lat obserwuję poczynania urzędników i władzy miasta. Dobrze, że w tekście podano przykład Rybnik. Wtedy kiedy Rybnik się rozwijał władze Raciborza nie pozwalały na to miastu. Kiedy inwestorzy chcieli budować galerie handlowe w naszym mieście to Racibórz na to nie pozwalał, bo władza broniła interesów mniejszych sklepików. Już wtedy popełnili ogromny błąd. Wypędzili inwestorów do Rybnika, a teraz wypędzają z miasta osoby młode. Nie potrafiliśmy pójść do przodu, wtedy kiedy wszyscy szli. Nie wiem czy taka komunikacja nocna może cokolwiek zmienić. Wątpię.

  5. Gdyby był pomysł na rozwój lokalnego przewoźnika to byłby dawno nocny ruch autobusów.W naszym PK jednak nie ma ani pomysłu ani chęci by coś ruszyć. Trzeba nowej krwi przedsiębiorczej w samorządzie i na stanowiskach w takich firmach jak PK.

  6. Mysle, ze potrzebna taka akcja – trzeba zwracac uwage na zjawiska, podawac nowe pomysly, cos probowac ozywiac ten Raciborz. Pomysl jest dobry , generalie fajnie by bylo gdyby nie tylko w nocy ale w ogole wiecej kursow bylo.

  7. Nie Nie Jestem Za Autobusami W Nocy ,ponieważ Będą Dewastowane,dlaczego Kluby Z Busów Zrezygnowały Ponieważ Co Dyskotekę Trzeba Było Na Remont Dopłacać,kiedyś Nie Było Busów Ani Aut A Ludzie Jakoś Żyli I Chodzili,pieszo Niech Chodzą Albo Niech Jeden Nie Pije I Jedzie Autem.

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj