Infokiosk już stanął na zamku. Będą też audioprzewodniki

class="MsoNormal">Infokiosk dostarczy informacji m.in.na temat oferty turystycznej regionu oraz Szlaku Zabytków Techniki Województwa Śląskiego. Za pomocą nośnika będzie można również wysłać e-mail, czy też skorzystać z Internetu.

Punkt Informacji Turystycznej Zamku Piastowskiego w Raciborzu ma już infokiosk a na przełomie maja i czerwca będzie miał także audioprzewodniki z wgranymi wycieczkami po Śląsku. Za urządzenia płaci Unia Europejska oraz Województwo Śląskie w ramach programu Śląski System Informacji Turystycznej.

- reklama -

 Program Śląski System Informacji Turystycznej realizowany jest w ramach Działania 3.3 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 Systemy Informacji Turystycznej, a jego liderem jest Śląska Organizacja Turystyczna. Jej partnerami w tym przedsięwzięciu są: Stowarzyszenie Region Beskidy, Górnośląski Związek Metropolitalny, Stowarzyszenie Rozwoju i Współpracy Regionalnej Olza, Związek Gmin Jurajskich oraz Związek Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego, w skład którego wchodzi powiat raciborski. Celem projektu jest utworzenie sprawnego systemu informacji turystycznej w skali regionu, obejmującego zintegrowaną sieć punktów informacji turystycznej, platformy informatyczne i bazy danych, stworzenie systemu oznakowania obszarów atrakcyjnych turystycznie i wydanie oraz dystrybucję bezpłatnych materiałów informacyjno – promocyjnych.

 Koszt przedsięwzięcia to 14,53 mln zł. UE przekazała 12,35 mln zł. Resztę dał marszałek województwa śląskiego. Pieniądze wystarczą na wyposażenie 34 istniejących i 33 nowo powstałych punktów informacji turystycznej oraz i ich oznakowanie, instalację i uruchomienie 101 infokiosków – interaktywnych punktów informacyjnych, drogowe oznakowanie 193 atrakcji turystycznych województwa śląskiego, opracowanie i dystrybucję materiałów informacyjno – promocyjnych w łącznym nakładzie 847 tys. egzemplarzy, rozbudowę portalu www.slaskie.travel, wdrożenie nowych technologii internetowych, w tym platformy społecznościowej, systemu komunikacji SMS, forum, galerii zdjęć, badania opinii, wirtualnych wycieczek oraz wyposażenie punktów informacji turystycznej w GPS i audioprzewodniki.

 – Nasz Punkt Informacji Turystycznej na Zamku Piastowskim został wysoko oceniony w oparciu o badania tzw. tajemniczych klientów. Śląska Organizacja Turystyczna dostrzega potencjał zamku i ziemi raciborskiej. W zeszłym roku mieliśmy ponad 30 tys. zwiedzających w dawnej siedzibie Piastów. Ten rok również nie pozwala nam odpocząć. Pojawia się wiele wycieczek zorganizowanych – mówi  Grażyna Wójcik, dyrektor Agencji Promocji Ziemi Raciborskiej i Wspierania Przedsiębiorczości na Zamku Piastowskim w Raciborzu. 

 

/az,m/

- reklama -

6 KOMENTARZE

  1. Zamek pokazuje, że Racibórz ma potencjał turystyczny. To miejsce tętni energią, a zaplecze informacyjne jest rewelacyjne. Taki kiosk to jedynie symbol poziomu, na jakim jest nasz zabytek – klasa europejska. Nareszcie coś, z czego możemy być dumni.

  2. Moim zdaniem zamek spenila swoja funkcje, organizowanych jest tam mnostwo wydarzen – zeby sie przekonac trzeba po prostu przyjsc, a nie siedziec przed kompem i komentowac glupio…

  3. A co to znaczy „organizowanych jes tam mnóstwo wydarezń”? Bo ja nie koharzę nic, poza jakimiś tandetnymi jarmarkami i nocą duchów dla małolatów.

  4. Niedalej jak wczoraj był ciekawy wykład – jeden z cyklu – o tematyce historycznej. Rozumiem, że ty poprowadziłabyś zamek lepiej, masz głowę pełną pomysłów, szkoda że taki talent organizacyjny marnuje się przed komputerem siląc się na złośliwe komentarze.

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj