MOTOrady: Wymiana płynu hamulcowego

0

Wymiana płynu hamulcowego jest niestety często zaniedbywana przez kierowców. Tymczasem, tylko wymieniany na czas płyn gwarantuje odpowiednie przenoszenie siły hamującej z pedału hamulca na klocki hamulcowe…

Każde zaniedbanie oznacza osłabienie tej siły, a zatem poważne niebezpieczeństwo. Płyn hamulcowy ma wyjątkowo dobre właściwości pochłaniania wody. Woda natomiast może się zupełnie niepostrzeżenie przedostawać do niego nawet poprzez pory w gumowych przewodach hamulcowych. Wystarczy, że zawartość wody w płynie hamulcowym wyniesie ok. 3 proc. a siła hamowania obniży się niemal o połowę.

Generalnie przyjmuje się, że płyn hamulcowy powinien być wymieniany co 40 tys. km lub co 2 lata – mniej więcej po takim okresie temperatura wrzenia płynu spada z ok. 250 st. C do nawet 120 st. C.  Kilkunastominutowe intensywne hamowanie np. podczas jazdy w górach może doprowadzić temperaturę płynu  do 160 st.C,  w której następuje wrzenie zawodnionego płynu hamulcowego a tym samym znacznie zmniejszy się możliwość hamowania pojazdu lub w skrajnych przypadkach grozi nam całkowita utrata hamulców. W razie wątpliwości, co do jakości naszego płynu zawsze można udać się do serwisu i poprosić o sprawdzenie jego stanu specjalnym miernikiem.

- reklama -

Przy wyborze płynu hamulcowego należy kierować się zaleceniami producentów aut. Płyny DOT-3, DOT-4 i DOT-5.1 są produkowane na bazie poliglikoli i powinny być z sobą mieszalne – lepiej jednak tego nie robić.
DOT-5 Płyn produkowany na bazie olejów silikonowych. Nie jest mieszalny z płynami glikolowymi, można go używać tylko w specjalnie przystosowanych układach hamulcowych. Nie wchłania wody!

Pamiętajmy o tym aby zadbać o regularne serwisowanie płynu hamulcowego, bo symptomy jego zawodności nie będą w żaden sposób dla nas wyczuwalne, a znaczne jego zużycie może skutecznie uniemożliwić awaryjne hamowanie.

/Cykl MOTOrady powstaje we współpracy z Auto Centrum Opolony w Raciborzu/

 

——————————————————————————————————————–
Artykuł zaczerpnięto z GazetaInformator.pl nr 141


——————————————————————————————————————– 
Polecamy również:

MOTOrady: Dlaczego psuje się koło dwumasowe?

Jednym z delikatniejszych elementów montowanych w większości współczesnych samochodów z silnikiem diesla jest dwumasowe koło zamachowe.

MOTOrady: Serwis klimatyzacji

Słabe chłodzenie naszej klimatyzacji, parowanie szyb i nieprzyjemny, wydobywający się z wentylacji zapach to niewątpliwe sygnały, że musimy interweniować. Co powinniśmy robić, aby  cieszyć się z przyjemnego chłodu w czasie upalnych dni?

MOTOrady: O czym pamiętać na wiosennym przeglądzie

Wiosna jest świetną okazją do wykonania przeglądu technicznego i wizualnego naszego samochodu. Po wyjątkowo długiej i srogiej zimie podzespoły naszego auta tym bardziej wymagają kontroli.

——————————————————————————————————————– 

Podziel się informacją lub napisz własny  artykuł na forum.
Dodaj Temat na:   
forum.raciborz.com.pl

Dodaj!

——————————————————————————————————————–

- reklama -

Najnowsze firmy w PLUSYdlaBIZNESUWięcej firm >>

Ostatnio dodoane ogłoszenia w #kupujlokalnieWięcej ogłoszeń >>

KOMENTARZE

Please enter your comment!
zapoznałem się z regulaminem
Please enter your name here