Współczesne samochody nafaszerowane są sterownikami elektronicznymi i różnego rodzaju czujnikami. Prawdopodobieństwo usterki jednego z tych elementów jest dość duże.
Większość usterek wymaga ich należytego zdiagnozowania. W przypadku usterek elektronicznych bardzo łatwo jednak o nietrafną diagnozę. Komputer diagnostyczny niestety nie jest dobry na wszystko. Nie zastąpi on zdrowego rozsądku wykwalifikowanego mechanika ani jego doświadczenia.
Jeżeli na przykład tester diagnostyczny nie potrafi połączyć się z głównym komputerem naszego pojazdu czasem możemy usłyszeć diagnozę, że konieczna będzie jego wymiana. Dla wielu kierowców będzie to zapewne szokujące, gdyż ten element kosztuje zwykle kilka tysięcy złotych. Tak może być również z innymi podzespołami elektronicznymi czy czujnikami. Metoda wymiany elektroniki na chybił trafił może być zwykle bardzo kosztowna. Niczego pochopnie nie wymieniajmy! Większość doświadczonych mechaników będzie potrafiła trafnie wytypować uszkodzony element i naprawić go samemu lub wysłać do naprawy do wyspecjalizowanego punktu, jednak może to być czasochłonne i wydłużyć postój auta w warsztacie. Naprawy takie kosztują z reguły kilkaset złotych, mimo że wymieniane podzespoły mogą mieć groszową wartość ale pamiętajmy, że w tym wypadku nie płacimy tylko za usunięcie usterki ale za wiedzę, dokumentację i kosztowny sprzęt oraz czas mechanika.
Fachowców naprawiających elektronikę jest na razie niewielu i zwykły klient może mieć problem by do nich dotrzeć. Większość mechaników współpracuje z ekspertami od trudnych napraw – wiedzą oni już najczęściej na kim można polegać, a komu nie zlecać skomplikowanej naprawy.
/Wojciech Gawliczek/
Artykuł zaczerpnięto z GazetaInformator.pl nr 147
Polecamy również inne artykuły z cyklu MOTOrady>>>
——————————————————————————————————————–
Podziel się informacją lub napisz własny artykuł na forum.
Dodaj Temat na:
forum.raciborz.com.pl
——————————————————————————————————————-