
Na moście w Mszanie ustawiono kilkadziesiąt ciężarówek, których łączna masa wynosiła 870 ton. Stały tam dwa dni.
Powodzeniem zakończyła się próba obciążeniowa budowanego mostu MA 532 w Mszanie. Od czwartku do piątku na moście stały dziesiątki ciężarówek o łącznej masie 870 ton, a geodeci i inżynierowie sprawdzali parametry obiektu.
Prace na moście prowadzi Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia. Z informacji, jakie kierownictwo firmy przekazało władzom gminy Mszana wynika, że firma będzie chciała zakończyć prace wcześniej niż zakładał ostatnio podawany termin, czyli 30 czerwca.

Przeprowadzane próby obciążeniowe są rutynowymi działaniami Wykonawcy, weryfikującymi wykonane już prace. Polegają one na pomiarze przemieszczeń pionowych i poziomych elementów konstrukcyjnych mostów autostradowego (MA 532) i drogowego (MA 532.1). Pomiary są prowadzone podczas wprowadzenia na obiekt obciążenia w kilku różnych kombinacjach.
Końcowe, próbne obciążenie obiektu, zgodnie z wymaganiami Prawa Budowlanego, zostanie przeprowadzone pod koniec realizacji kontraktu, po ułożeniu nawierzchni bitumicznej oraz pełnym wyposażeniu obiektu we wszystkie elementy infrastruktury drogowej.
/p/