Prezydent przedstawił projekt budżetu na 2015 rok

Blisko 153 mln zł planowanych dochodów, wydatki na poziomie 156 mln. Deficyt 3 mln. Na co będą wydane pieniądze w przyszłym roku?

Założenia uchwały przekazanej Regionalnej Izbie Obrachunkowej wraz z projektem przyszłorocznego budżetu (Szczegółowy plan dochodów i wydatków na 2015 rok w podziale na zadania czytaj TUTAJ ):

- reklama -

§ 1. 1. Określa się łączną kwotę planowanych dochodów w wysokości 152.988.754zł., z tego:

1) dochody bieżące w wysokości 138.687.117zł.,
2) dochody majątkowe w wysokości 14.301.637zł. zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.

2. Plan dochodów, o których mowa w § 1, ust. 1 w układzie działów klasyfikacji budżetowej według ich źródeł przedstawia załącznik nr 2 do uchwały.

3. Określa się łączną kwotę planowanych wydatków w wysokości 156.012.574 zł., z tego:

1)wydatki bieżące w wysokości 136.624.667zł.,
2)wydatki majątkowe w wysokości 19.387.907zł. zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszej uchwały.

4. Plan wydatków, o których mowa w § 1, ust. 3 w podziale na zadania przedstawia załącznik nr 4 do uchwały.

5. Określa się kwotę planowanego deficytu w wysokości 3.023.820zł. Źródłem pokrycia deficytu są:

1) pożyczki w wysokości 1.692.479zł.,
2) wolne środki w wysokości 1.331.341zł.

6. Określa się łączną kwotę planowanych przychodów zgodnie z załącznikiem nr 5 do uchwały w wysokości 8.931.481zł., w tym:

1) wolne środki w wysokości 7.239.002zł.,
2) pożyczki w wysokości 1.692.479zł.

7. Określa się łączną kwotę planowanych rozchodów w wysokości 5.907.661zł. – zgodnie z załącznikiem nr 5 do uchwały.

8. Określa się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych w wysokości 6.692.479zł., z tego na:

1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu do wysokości 5.000.000zł.,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego w wysokości 1.692.479zł.

9. Określa się kwotę wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową z tytułu poręczeń i gwarancji w wysokości 1.265.000zł.

10. Określa się szczegółowe zasady wykonywania budżetu:
1) uzyskane przez jednostki zwroty wydatków dokonywanych w tym samym roku budżetowym zmniejszają wykonanie wydatków w tym roku budżetowym,
2) uzyskane przez jednostki zwroty wydatków dokonywanych w poprzednich latach budżetowych stanowią dochody budżetu roku bieżącego.

11. Określa się plany przychodów i kosztów zakładów budżetowych – zgodnie z załącznikiem nr 6 do uchwały.

12. Określa się zakres i kwoty dotacji przedmiotowych – zgodnie z załącznikiem nr 6 do uchwały.

13. Określa się zakres i kwoty dotacji celowych na finansowanie kosztów realizacji inwestycji zakładów budżetowych – zgodnie z załącznikiem nr 6 do uchwały.

14. Określa się dochody z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska oraz wydatki na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej – zgodnie z załącznikiem nr 8 do uchwały.

15. Określa się dochody z tytułu opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 1.150.000zł. oraz w planie wydatków określa się wydatki:

1) na realizację zadań określonych w Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w kwocie 995.000zł.,
2) na realizację zadań określonych w Programie Przeciwdziałania Narkomanii w kwocie 155.000zł.

16. Określa się dochody z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w kwocie 6.021.161zł. oraz w planie wydatków określa się wydatki związane z utrzymaniem czystości i porządku w gminie w kwocie 6.021.161zł.

17. Określa się dochody z tytułu opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych przez przewoźników w kwocie 66.000zł., które w całości przeznacza się na wydatki związane z budową wiat przystankowych.

§ 2. Upoważnia się Prezydenta Miasta do:

1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych do wysokości 6.692.479zł., z tego na:

a) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu do wysokości 5.000.000zł.,
b) finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego w wysokości 1.692.479zł.

2) dokonywania zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami klasyfikacji budżetowej,

3) przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień (w ramach rozdziału) planowanych wydatków kierownikom jednostek budżetowych, z wyłączeniem wydatków na wynagrodzenia ze stosunku pracy.

§ 3. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu przedstawia załącznik nr 7 do uchwały.

§ 4. Tworzy się rezerwę:

1) ogólną w wysokości 303.000zł.,
2) celową na zarządzanie kryzysowe w wysokości 380.000zł.,
3) celową na wydatki z zakresu oświaty i edukacyjnej opieki wychowawczej w wysokości 400.000zł.

§ 5. Wyodrębnia się dochody i wydatki związane z realizacją:

1) zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami – na kwotę 9.427.200zł.,

2) zadań wykonywanych na mocy porozumień z organami administracji rządowej – na kwotę 8.000zł.,

3) zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego – na kwotę 2.356.707zł.

§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Racibórz.

§ 7. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2015r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.

 

publ. /ps/

 

 

 —————————————————————————————————————

Reklama

 

- reklama -

5 KOMENTARZE

  1. [b]Blisko 153 mln zł planowanych dochodów, wydatki na poziomie 156 mln. Deficyt 3 mln. Na co będą wydane pieniądze w przyszłym roku?- na pensje dla pana lenka i jego przydupasów[/b]

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj