Rafamet zdobywa prestiżowy kontrakt w Brukseli

0

Tokarka podtorowa UGE 180 N będzie pracowała w Brukseli, w ultranowoczesnej zajezdni tramwajowej. Tym samym, producent z Kuźni Raciborskiej nawiązał współpracę z kolejnym belgijskim klientem.

 

- reklama -

 

 

 

– Wygrana RAFAMETU cieszy, tym bardziej że w przetargu uczestniczyła cała nasza europejska konkurencja – mówił Andrzej Rustanowicz, dyrektor eksportu w Fabryce Obrabiarek RAFAMET S.A., o kontrakcie z firmą STIB. Tokarka podtorowa UGE 180 N będzie pracowała w Brukseli, w ultranowoczesnej zajezdni tramwajowej. Tym samym producent z Kuźni Raciborskiej nawiązał współpracę z kolejnym belgijskim klientem.

 

Tokarka podtorowa UGE 180 N to innowacyjna maszyna nowej generacji, przeznaczona do regeneracji kół lekkich pojazdów szynowych. Choć to stosunkowo nowa propozycja F. O. RAFAMET S.A., rynek już przyjął ją z dużym zainteresowaniem. Dowodzą tego m.in. niedawno zawarte umowy z klientami z Turcji oraz kontrakt z firmą STIB.

 

– STIB to jeden z największych operatorów transportu miejskiego w Belgii. Firma zamówiła lekką tokarkę podtorową UGE 180 N. Maszyna będzie profilowała koła bardzo nowoczesnych brukselskich tramwajów. Co ciekawe, pojazdy te będą obsługiwały prestiżową linię usytuowaną w pobliżu siedzib unijnych instytucji – mówił Andrzej Rustanowicz, dyrektor eksportu w Fabryce Obrabiarek RAFAMET S.A.

 

Zlecenie jest prestiżowe nie tylko z uwagi na fakt, że siedziba zamawiającego mieści się w sercu Unii Europejskiej. O kontrakt zabiegały najważniejsze firmy z branży. – Oczywiście, w takich przetargach niełatwo o zwycięstwo. RAFAMET został poddany bardzo szczegółowemu audytowi technicznemu i handlowemu. Zamawiający sprawdził nasze referencje nie tylko w samej Belgii, ale również w pozostałych krajach europejskich. Częściowo odbywało się to z naszym udziałem, o niektórych fazach tego procesu dowiedzieliśmy się dopiero po fakcie. Zleceniodawca podjął bardzo przemyślaną decyzję. Satysfakcja z wygranej jest tym większa, że zostawiliśmy w tyle wszystkich konkurentów – przyznaje A. Rustanowicz.

 

Warto odnotować, że maszyna firmy RAFAMET będzie pracowała w bardzo nowoczesnej zajezdni tramwajowej, której budowa ma się wkrótce zakończyć, natomiast uruchomienie tokarki nastąpi latem 2016 roku.

Kuźniańska spółka po raz pierwszy będzie współpracować z belgijskim operatorem transportu miejskiego, tokarka UGE 180 N będzie jednak kolejną maszyną dostarczoną do tego kraju.

– Belgia jest naszym bardzo dobrym klientem, w tym kraju pracuje już wiele modeli naszych tokarek kolejowych; zarówno kołowych, jak i podtorowych. W samej tylko Antwerpii (która jest największym miastem portowym Belgii i drugim co do wielkości w tym kraju) pracują aż cztery  różne maszyny RAFAMETU. To bardzo rzadko spotykana sytuacja, zwłaszcza że dostarczyliśmy je nie do jednego klienta, ale do czterech firm – podsumowuje dyrektor eksportu.

 

Przypomnijmy, że także w tym roku przedstawiciele spółki podpisali kontrakty na dostawę dwóch tokarek UGE 180 N na rynek turecki (będą one pracowały w miastach Izmir i Izmit). Dzięki zamówieniu od belgijskiego odbiorcy RAFAMET dostarczy pierwszą maszynę tego typu na Stary Kontynent.

 

tekst: Anna Koza, Adventure Media

 

publ. /ps/

- reklama -

KOMENTARZE

Please enter your comment!
zapoznałem się z regulaminem
Please enter your name here