Filmowcy z jedynki z nowoczesnym sprzętem multimedialnym

Aż 4 zespoły ze Śląska zdobyły nowoczesny sprzęt multimedialny za najlepszą reklamę społeczną promującą wiedzę o żywności. Uczniowie stworzyli je w ramach programu edukacyjnego Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu”.

Program Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu” to 13. edycja projektu edukacyjnego, w którym Tesco wsparło już ponad 11 000 szkół z całej Polski. Bierze w nim udział już prawie 1400 dzieci z województwa śląskiego, ale rekrutacja jest wciąż otwarta  dla szkół podstawowych i gimnazjalnych.

- reklama -

 

 

Tegoroczna edycja została zaprojektowana jako gra edukacyjna, przystosowana do warunków szkół podstawowych i gimnazjalnych, w ramach której nauczyciele otrzymują pakiety materiałów i narzędzi do zaangażowania uczniów w istotny, ale niełatwy temat – zdrowe odżywianie oraz produkcja żywności. W ramach programu uczniowie odkodowywali zaszyfrowane wiadomości, zdobywali kolejne stopnie wtajemniczenia Agencji F.O.O.D., a część z nich stworzyła specjalne Reklamy Społeczne, których celem było promowanie wiedzy o pochodzeniu żywności wśród… ludzi w XXIII wieku. Reklamy Społeczne zostały ocenione przez jury złożone z ekspertów, które wyłoniło najlepsze prace. Wśród nich są Reklamy Społeczne Zespołu Ziom Squad ze Szkoły podstawowej nr 6 w Bytomiu, Filmowców z Jedynki ze Szkoły podstawowej nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Raciborzu, Pogromców przygód ze Szkoły podstawowej nr 22 z Oddziałami Integracyjnymi w Tychach oraz Studia z pasją ze Szkoły podstawowej nr 23 w Sosnowcu. Wszystkie zespoły zdobyły nowoczesny sprzęt multimedialny dla swoich szkół.

Spędziliśmy wiele zabawnych chwil tworząc film, przebierając się do zadań zespołowych, odkrywając tajniki zdrowego żywienia, czy projektując, np. koszulki dla agentów F.O.O.D. (…) Nauczyliśmy się nie tylko wiele o zdrowym odżywianiu, pochodzeniu żywności, ale przede wszystkim zdrowej konkurencji i zaangażowania we wspólne dzieło – mówi Ewa Wawoczny, opiekun zespołu Filmowcy z Jedynki.

Program „Przyszłość na talerzu” to również atrakcyjne nagrody. Konkurs Reklam Społecznych,
w którym zwyciężyły: Szkoła podstawowa nr 6 w Bytomiu, Szkoła podstawowa nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Raciborzu, Szkoła podstawowa nr 22 z Oddziałami Integracyjnymi w Tychach oraz Szkoła podstawowa nr 23 w Sosnowcu, to tylko pierwsza okazja do ich rozdania. Na wszystkie szkoły chętne do walki o lepszą przyszłość czeka pula ponad 200 nagród: od sprzętów multimedialnych, przez pomoce i gry edukacyjne do sprzętów sportowych.
Zgłoszenia i rywalizacja zespołów trwa do 15 kwietnia 2016 r. Na zespoły czekają zadania grupowe, do przeprowadzenia w klasie, świetlicy lub na zajęciach kółek zainteresowań, jak i indywidualne dla zaangażowanych uczniów. Za każde zadanie zespoły zdobywają punkty, które następnie mogą wymienić na nagrody.

Więcej informacji TUTAJ>>

Tesco dla szkół
publ. /ic/

 

- reklama -

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj