StartUp Camp 2018 – pierwsze kroki młodych przedsiębiorców

StartUp Camp 2018. Racibórz-Krzyżanowice-Kraków-Zakopane
Uczestnicy StartUp Camp z zajęć wynieśli wynieśli sporo wiedzy i dużą dawkę inspiracji do prowadzenia własnego biznesu.

StartUp Camp to wyjątkowe wydarzenie, w trakcie którego uczestnicy mają okazję zdobyć wyjątkowe kompetencje, które będą mogli wykorzystać zarówno przy tworzeniu i rozwijaniu własnego biznesu, ale także niezbędne umiejętności wymagane do poruszania się po coraz bardziej cyfrowym świecie.

StartUp Camp 2018. Racibórz-Krzyżanowice-Kraków-Zakopane

- reklama -

Ponad 50 uczniów szkół prowadzonych przez miasto Racibórz, Powiat Raciborski oraz Gminę Krzyżanowice wzięło udział w warsztatach startupowych w Zakopanem. Zajęcia prowadzili trenerzy z warszawskiej Startup Academy. W roli obserwatorów wzięli w nich również udział studenci kierunku turystyka i rekreacja Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Raciborzu.

Tegoroczny StartUp Camp odbył się w dniach 24-26 kwietnia. 24 kwietnia grupa młodzieży ze szkół miasta Racibórz (klasy gimnazjalne SP 1, SP 4, SP 15 i SP 18), Powiatu Raciborskiego (ZSO nr 1, II LO, CKZiU nr 1 oraz CKZiU nr 2 Mechanik), a także uczniowie z gminy Krzyżanowice wzięli udział w wizycie studyjnej w Krakowskim Parku Technologicznym. To jedna z wiodących polskich instytucji wsparcia dla młodych przedsiębiorstw, finansowana przez państwo. Działają tu m.in. laboratoria Cloud Computing, Data Center, LivingLab oraz Multilab. W tym ostatnim odbyły się krótkie zajęcia dla raciborskiej i krzyżanowickiej młodzieży.

25 kwietnia cały dzień był zarezerwowany na warsztaty Startup Shaker prowadzone przez Tomasza Jabłońskiego i Damiana Strzelczyka z warszawskiej Startup Academy. Program akademii oparty jest o doświadczenia wyniesione ze współpracy z ponad 1000 startupów oraz wielkimi korporacjami.

– Startup Shaker pozwolił młodym uczestnikom zdobyć wyjątkowe umiejętności. W trakcie wydarzenia uczestnicy dowiedzieli się jak uruchomić i prowadzić własny biznes w branży e-commerce. 51 uczestników uformowało 8 zespołów. Pierwszym etapem było wykreowanie pomysłu na biznes ze wskazanych przez organizatorów branż. Powstały bardzo ciekawe koncepcje biznesowe m.in. sklep z podzespołami do samodzielnego tworzenia rozwiązań inteligentnego domu, sklep z ozdobami i dekoracjami z drewna, sklep z suplementami i odżywkami dla osób uprawiających sport, sklep oferujący spersonalizowane pakiety żywieniowe i treningowe dla czworonogów, platforma dla podróżników mogących odkrywać wyjątkowe miejsca z lokalnymi przewodnikami a także kupujących przed podróżą niezbędne akcesoria, czy też firma która zajmuje się renowacją i ulepszaniem używanych mebli, sklep oferujący zestawy do samodzielnego tworzenia niepowtarzalnych przedmiotów w zaciszu własnego mieszkania, czy też sklep ze sprzętem muzycznym z nagłośnieniem i oświetleniem dla osób zajmujących się amatorsko muzyką.

Uczestnicy w trakcie intensywnego dnia pracy nad swoim pomysłem mieli za zadanie odnalezienie potencjalnych dostawców towarów do dalszej odsprzedaży lub półproduktów niezbędnych do wytworzenia nowych produktów wprowadzanych na rynek. Zadaniem uczestników było także zbudowanie planu finansowego na pierwszy kwartał prowadzonej działalności a także zbadanie rentowności planowanego przedsięwzięcia. Każdy z zespołów w trakcie wydarzenia zbudował sklep internetowy w którym zaprezentował produkty ze swojej oferty. Ważnym zadaniem było zbudowanie kampanii reklamowej poprzez opracowanie treści reklam do panelu Google AdWords a także zaprojektowanie reklam do portalu facebook. Zespoły założyły również profile w mediach społecznościowych dla swoich biznesów, a także rozpoczęły pierwszą komunikację z odbiorcami poprzez wprowadzenie pierwszych postów. Uczestnicy poznali również narzędzie do wysyłki biznesowego mailingu. Przygotowali jego treść i opracowali szatę graficzną pierwszego newslettera. Zespoły opracowały również pierwszy artykuł na firmowego bloga oraz umieściły go na wcześniej stworzonej stronie internetowej. Wydarzenie zakończyło się prezentacjami poszczególnych zespołów w trakcie których zaprezentowali swoje osiągnięcia oraz przebieg pracy na swoimi pomysłami.

26 kwietnia przyszedł czas na wykład poświęcony raciborskim firmom dawniej i dziś. Grzegorz Wawoczny przedstawił przykłady dużych przedsiębiorstw, które mają swoją genezę w małych, rodzinnych biznesach.

Oczywiście był też czas wolny spożytkowany na aktywny wypoczynek w aquaparku oraz podczas spacerów po Krupówkach.

Wyjazd młodzieży sfinansowały samorządy: Miasto Racibórz, Powiat Raciborski oraz Gmina Krzyżanowice.

Podsumowanie odbyło się 16 maja na raciborskim Zamku Piastowskim

oprac./A/

fot. Starostwo Powiatowe Racibórz

- reklama -

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj