Od 4 maja w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych odbywać się będzie bezpośrednia obsługa klientów. ZUS jako jeden z pierwszych urzędów podjął decyzję, by otworzyć sale obsługi klientów. Pracownicy będą udzielać informacji w zakresie składania wniosków, dokumentów, a także pomogą w założeniu i potwierdzeniu profilu na Platformie Usług Elektronicznych.
– ZUS jako jeden z pierwszych urzędów podjął decyzję, aby otworzyć sale obsługi klientów. Wiemy, jak bardzo jest to ważne dla osób, które szukają wszelkich informacji m.in. na temat rent i emerytur. Otwarcie naszych sal odbędzie się zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa. W poniedziałki nasze placówki będą dostępne od godz. 8:00 do godz. 18:00 – mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.
We wszystkich placówkach ZUS nadal pozostaną skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma, bez kontaktu z pracownikiem ZUS.
Warto mieć profil PUE ZUS
– Zachęcamy naszych klientów do składania dokumentów przez internet, za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Obecnie ponad 3,8 mln osób ma zarejestrowany profil PUE. To wygodne narzędzie do elektronicznego kontaktu z ZUS, w tym szczególnie do przekazywania wniosków w ramach tarczy antykryzysowej – mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie śląskim.
Czytaj więcej: Od poniedziałku ZUS ponownie otwarty dla klientów