Stacja regionalna kolei dużych prędkości w Wodzisławiu Śląskim. Petycja TEK-u

0
pociag kolej
Pendolino na stacji Katowice

– Wodzisław Śląski dysponuje doskonałym terenem na budowę węzła kolejowego, w którym nową magistralę można optymalnie powiązać z siecią kolejową całego subregionu – tłumaczy Towarzystwo Entuzjastów Kolei.

Towarzystwo Entuzjastów Kolei zbiera podpisy pod petycją w sprawie lokalizacji stacji regionalnej kolei dużych prędkości na terenie Wodzisławia Śląskiego. – Od wielu lat podkreśla się potrzebę budowy nowej linii szybkiej kolei Katowice – Ostrawa, a obecnie jej planowaniem zajmuje się spółka CPK. Na linii prostej łączącej te ośrodki, a zarazem w centrum subregionu liczącego ok. 650 tys. mieszkańców, leży miasto Wodzisław Śląski, dysponujące doskonałym terenem na budowę węzła kolejowego, w którym nową magistralę można optymalnie powiązać z siecią kolejową całego subregionu – czytamy w petycji.

- reklama -

– Nowy odcinek wskutek politycznej presji lokalnych notabli ma zostać wygięty w stronę Jastrzębia-Zdroju, aby nieopodal jego granic, na zupełnym odludziu w Mszanie, móc zbudować pseudo-jastrzębski przystanek i odtrąbić sukces „przywróciliśmy kolej do Jastrzębia!”. W odpowiedzi na to kuriozum powstała koncepcja społeczna, gdzie magistrala jest trasowana prosto z przystankiem w wodzisławskiej dzielnicy Wilchwy, dzięki czemu łatwiejszy dostęp do szybkich pociągów uzyska ok. 85% mieszkańców subregionu Kraina Górnej Odry, a cała inwestycja będzie kosztować ok. 300 mln zł mniej – tłumaczy TEK, apelując także o połączenie Jastrzębia-Zdroju i innych miast subregionu zachodniego z magistralą w tym węźle poprzez odbudowę linii 875 Wodzisław Śląski – Jastrzębie-Zdrój.

Petycję można podpisać na stronie:
www.petycjeonline.com/stacja_regionalna_kolei_duych_prdkoci_w_wodzisawiu_lskim.

oprac. /kp/

- reklama -

KOMENTARZE

Please enter your comment!
zapoznałem się z regulaminem
Please enter your name here