Z rozmów online skorzystało ponad 116 tysięcy osób, a w województwie śląskim blisko 16 tysięcy. Wbrew pozorom to nie sprawy związane z prowadzeniem działalności gospodarczej czy ubezpieczeniami są załatwiane poprzez e-wizytę, ale najwięcej pytań dotyczyło emerytur i rent krajowych.
Rozmowy z pracownikami ZUS, bez wychodzenia z domu, z własnej kanapy za pomocą połączenia online Zakład Ubezpieczeń Społecznych wprowadził w październiku 2020 r. Od tamtego czasu z tej formy kontaktu z ZUS skorzystało ponad 116 tys. klientów, a popularność e-wizyt stale rośnie. Codziennie rozmowę online z ZUS rezerwuje średnio kilkaset osób w całym kraju. E-wizyty to usługa o najwyższej jakości i wysokim standardzie w działalności Zakładu. – Najwięcej osób korzysta z e-wizyty w Gdańsku. Takich rozmów online, w tym oddziale, zrealizowano 6,6 tys. W naszym województwie najwięcej e-wizyt odbyło się w Oddziale ZUS w Rybniku, następnie w Oddziałach ZUS w Zabrzu i w Chorzowie – informuje Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.