Ruszając z przystanku, autobus nie będzie emitował szkodliwych substancji. Da to również oszczędność paliwa na poziomie 15-20%.
W oczekiwaniu na podpisanie umowy na dofinansowanie autobusów wodorowych spółka Komunikacja Miejska Rybnik ogłosiła przetarg na dostawę 11 autobusów hybrydowych o długości 12 m. Rodzaj napędu, jaki będzie zainstalowany, to tzw. pełna hybryda, czyli połączenie napędu spalinowego z elektrycznym umożliwiającym przejechanie kilkuset metrów wyłącznie na silniku elektrycznym, czyli zeroemisyjnie.
– Oznacza to tyle, że np. ruszając z przystanku, autobus nie będzie emitował szkodliwych substancji, a więc pasażerowie będą komfortowo oczekiwali na przystankach. Da to również oszczędność paliwa na poziomie 15-20%. Doświadczenie zdobyte podczas obsługi linii autobusami elektrycznymi, które kursują po Rybniku od tego roku, potwierdziło, że nowe, nieznane dotąd rozwiązania w zakresie układu wnętrza pojazdu doskonale się w Rybniku sprawdzają – zapewnia wyjaśnia Łukasz Kosobucki, prezes spółki Komunikacja Miejska Rybnik.