Rybnicka polityka mobilności. Jak wygląda poruszanie się po mieście u sąsiadów?

rybnik przystanek autobus
Zielony przystanek w Rybniku. Fot. UM Rybnik

Rozwój infrastruktury drogowej przy jednoczesnym inwestowaniu w komunikację zbiorową oraz korzystne rozwiązania dla ruchu pieszego i rowerowego – to kluczowe elementy rybnickiej polityki mobilności.

Oddany w 2020 r. do użytku rybnicki odcinek Drogi Regionalnej Racibórz – Pszczyna to największa inwestycja drogowa w Rybniku, która w znaczący sposób wpłynęła na sposób przemieszczania się w mieście. Po drodze dziennie przemiesza się średnio 23 tys. pojazdów. Teraz przed miastem kolejne wyzwanie – budowa II etapu drogi. W zakresie poprawy infrastruktury dla przedsiębiorców, klientów i mieszkańców w centrum bardzo istotna była budowa parkingu wielopoziomowego w ścisłym centrum.

- reklama -

Rybnik promuje jednocześnie korzystanie z transportu publicznego. Pojawiły się nowe biletomaty oraz wprowadzono nową ofertę 3 przystanków za 1 zł, co wpisuje się w ideę miasta 15-minutowego.

przycisk-plusy

- reklama -

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj