
Turbina o wadze 388 ton została przewieziona z portu w Kędzierzynie-Koźlu do Elektrowni Rybnik, gdzie trwa budowa bloku gazowo-parowego.
W Elektrowni Rybnik trwa budowa nowoczesnego bloku gazowo-parowego o mocy 880 MW. Jednym z największych wyzwań logistycznych był dostarczenie turbiny gazowej. Był to najcięższy transport, jaki do tej pory jechał po drogach krajowych woj. śląskiego.
Turbina o wadze 388 ton została odebrana w porcie w Kędzierzynie-Koźlu. 18 lutego po godz. 22:00 ważący 524 tony transport wyruszył w trasę przez Sośnicowice, Smolnicę i Żernicę do Knurowa, a następnie przez most w Nieborowicach dotarł do Rybnika. Aby umożliwić bezpieczny przejazd nad Bierawką, konieczne było zbudowanie tymczasowej konstrukcji nośnej o długości 21 m. Ten prefabrykowany, stalowy most został umieszczony nad istniejącymi podporami. Zarówno przed, jak i po przejeździe Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przeprowadziła kontrolę stanu mostu. – Pojazdy przewożące ponadnormatywny ładunek powinny poruszać się z maksymalną prędkością 10 km/h, aby ograniczyć wpływ sił dynamicznych mogących powstać podczas przyspieszenia i hamowania na konstrukcję mostu – podkreśla GDDKiA.
Transport turbiny gazowej mająca prawie 45 m długości, 5,6 m szerokości i 6,4 m wysokości był najcięższym, jaki do tej pory jechał po drogach krajowych woj. śląskiego. Był to jeden z kilkunastu transportów ponadnormatywnych zawierających elementy powstającego bloku gazowo-parowego w Elektrowni Rybnik. Zaplanowane są jeszcze cztery przejazdy w kwietniu i trzy w maju.
Czytaj także: Rybnik będzie miał blok gazowo-parowy o mocy 880 MW
oprac. /kp/