Jeszcze w tym roku System Elektronicznej Komunikacji Administracji publicznej (SEKAP) będzie w pełni funkcjonował w Raciborzu- zapowiedział prezydent miasta Mirosław Lenk podczas XXXIII sesji Rady Miasta.
System Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej to strategiczny dla rozwoju regionu innowacyjny projekt samorządów gmin i powiatów Województwa Śląskiego. Zakres projektu obejmuje stworzenie teleinformatycznego środowiska dla świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną.
Już niedługo wszyscy raciborzanie będą mogli, nie wychodząc z domu, załatwić sprawy w Urzędzie Miasta. Różnego rodzaju wnioski i zaświadczenia będzie można wypełnić w internecie i wysłać je drogą elektroniczną, po uprzednim założeniu skrzynki kontaktowej w systemie SEKAP. Taką skrzynkę założyć może każdy na stronie internetowej platformy www.sekap.pl, a wypełnienie wniosku w internecie nie różni się niczym od tradycyjnego. Rozpoczęło się już szkolenie urzędników, którzy będą obsługiwać platformę SEKAP. Jeszcze w tym roku w Raciborzu powstanie również lokalne Centrum Certyfikacji, gdzie każdy będzie mógł uzyskać niekwalifikowany podpis elektroniczny. Każdy użytkownik platformy obowiązkowo będzie musiał posiadać taki podpis, gdyż dzięki niemu możliwa jest weryfikacja autentyczności użytkownika. Do tej pory z systemu korzystają 52 Urzędy Miejskie i w każdym z nich system sprawdza się świetnie, gdyż przede wszystkim skraca czas załatwiania spraw w Urzędzie.
/p/