MOTOrady: zimno w aucie?

    Jeśli po kilkunastu minutach jazdy z kratek nawiewu wypływa zimne powietrze, nie zwlekajmy – auto najprawdopodobniej wymaga naprawy, gdyż niedogrzanie samochodu stanowi symptom poważnych usterek układu chłodzenia.

    Usterki układu chłodzenia mogą pociągnąć za sobą awarie kolejnych układów. Niedogrzany silnik, niedostateczne ogrzanie kabiny pasażerskiej i zwiększone zużycie paliwa świadczą o Uszkodzeniu zawór termostatycznego (termostatu). Wiele pojazdów odpowietrza się samoczynnie, jednakże wiele wymaga również ingerencji człowieka. Zdarzają się auta, w których usunięcie powietrza z układu wymaga skorzystania z zaworów odpowietrzających, choć zdarzają się i takie, które odpowietrzyć będzie w stanie tylko doświadczony mechanik. Często przyczyną problemów są właśnie trudności związane z pozbyciem się bąbli powietrza z obiegu ogrzewania kabiny.

    Problemy może sprawiać również dmuchawa tłocząca ogrzane powietrze do kabiny pasażerskiej. Zazwyczaj dmuchawa działa lub nie, zdarzają się jednak sytuacje, kiedy dmuchawa pracuje, tłoczy powietrze, ale nic z tego nie wynika. Przyczyną tego stanu rzeczy może być awaria sterowanych elektrycznie lub podciśnieniowo zaworów. Również zatkany filtr kabinowy może być powodem, że do naszego auta napływa ograniczona ilość ciepłego powietrza.

    - reklama -

    Nie należy zapominać również o nagrzewnicy, w której z biegiem czasu blokuje się przepływ płynu chłodniczego poprzez zakamienienie. Nagrzewnica może również ulec rozszczelnieniu, czego objawem jest wyciekający wewnątrz kabiny płyn. Nagrzewnica umieszczona jest wewnątrz pojazdu tuż pod deską rozdzielczą – jej wymiana nie jest prosta!

    Dziś nie polecamy również starego sposobu na niedogrzany samochód – zatykania chłodnicy teksturą. Jeśli auto jest niedogrzane, należy znaleźć i usunąć przyczynę, niż dopuść do jeszcze większych uszkodzeń w silniku.

    /Cykl MOTOrady powstaje we współpracy z Auto Centrum Opolony w Raciborzu/

     

     
     

      ———————————————————————————————————–
    Artykuł zaczerpnięto z GazetaInformator.pl

    Polecamy również inne artykuły z cyklu MOTOrady:

    MOTOrady: osłony pod silnik i nadkola

    Jazda bez osłon i nadkoli bardzo często powoduje awarie osprzętu – kontaktu z wilgocią i solą szczególnie nie lubią alternatory, paski napędowe, połączenia elektryczne, ruchome elementy układu napędowego pojazdu.

     

    MOTOrady: jak myć auto zimą?

    Warto myć auto zimą: wymieszane z solą błoto zalegające na otwartej blasze może sprawić, że wiosną odpryski lakieru zamienią się w dziurki w karoserii, a ubytki lakieru pojawią się w miejscach, gdzie ich nie było.

    MOTOrady: Jak poprawnie użytkować auto z turbosprężarką?

    Turbosprężarkę prędzej czy później trzeba wymienić, a to dlatego, że użytkownicy często popełniają podstawowe błędy, które skracają życie turbosprężarki. Przede wszystkim należy pamiętać o…
     ——————————————————————————————————————– 

    Podziel się informacją lub napisz własny  artykuł na forum.
    Dodaj Temat na:   
    forum.raciborz.com.pl

    Dodaj!

    ——————————————————————————————————————–

    - reklama -

    KOMENTARZE

    Proszę wpisać swój komentarz!
    zapoznałem się z regulaminem
    Proszę podać swoje imię tutaj