Lenovo jest jedną z najstabilniejszych marek na rynku komputerów osobistych. Windows 8 jest według Microsoftu został stworzony dla wszystkich formatów "pecetów", od malutkich tabletów, aż po duże, "blaszane" komputery stacjonarne. Problem w tym, że najnowszy system Microsoftu nie wszystkim odpowiada.
Chyba żadnym zaskoczeniem nie jest to, że nowa wersja systemu serii Windows nie jest rozchwytywana przez odbiorców korporacyjnych. Wygląda na to, że niechęć do zakupu "Ósemki" jest na tyle duża, że Lenovo rezygnuje z niej – na rzecz poprzedniego wydania.
Nie chcąc zrażać do siebie korporacyjnych odbiorców firma Lenovo nie chce im "wciskać" systemu Windows 8, ale to nie wszystko. Producent nie liczy na to, że nabywcy skorzystają z możliwości "deaktualizacji" Windowsa 8 do Windowsa 7. Zamiast tego po prostu w swoich komputerach będzie instalować system Windows 7. Te będzie można kupować z dyskami instalacyjnymi Windowsa 8 i ewentualnie skorzystać z nich w przyszłości.
Ostatnie strategie firmy Lenovo wydają się mieć pozytywne efekty, gdyż marka ta z każdym kolejnym kwartałem notuje wzrosty dochodów. Z drugiej strony najnowszy krok Lenovo na pewno nie ucieszy firmy Microsoft, która robi co tylko może, aby zachęcić wszystkich konsumentów do zakupu systemu Windows 8 lub komputera pracującego pod jego kontrolą. W Polsce już ruszyła zmasowana kampania reklamowa – podobnie jak w innych krajach.
Szef brytyjskiego oddziału Lenovo powiedział, w wywiadzie dla The Register o tym, że wśród odbiorców korporacyjnych niektórzy są zainteresowani testowaniem wyposażonych w ekrany dotykowe urządzeń z systemem Windows 8. Jednocześnie odbiorcy korporacyjni nie chcą przechodzić na ten system i nawet gdyby kupili komputery z "Ósemką", to i tak usunęliby ją i zastąpili Windowsem 7.
Zródło, PcLab
Artykuł opracowano przy współpracy z firmą informatyczną SOFT-ib: