„Odpowiedzialny sprzedawca” – to hasło V edycji ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie”, realizowanej przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie we współpracy z Komendą Główną Policji.
Celem tegorocznej odsłony programu jest niezmiennie edukacja sprzedawców w obszarze odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu. Działania prowadzone będą z wykorzystaniem internetowej platformy edukacyjnej.
Celem kampanii "Pozory myslą, dowód nie" jest zwrócenie uwagi sprzedawców, ale również świadków sprzedaży alkoholu w sklepach, że dorosły wygląd nie oznacza dojrzałości. Akcja ma zwiększyć dojrzałość Polaków do problemu sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim i zmniejszyć przyzwolenie społeczne do tego typu zachowania. Często bowiem nieletni proszą o zakup alkoholu przypadkowo poznane osoby pełnoletnie, a te chętnie wykazują się "pomocą", nie zdając sobie chyba do końca pojęcia, jakie zagrożenia wynikają ze spożywania alkoholu przez osoby niepełnoletnie i jakie konsekwencje prawne mogą ponieść w związku z udostępnieniem takiej osobie alkoholu.
Aby podnieść kwalifikacje sprzedawców w obszarze asertywnych zachowań dotyczących odmowy sprzedaży osobom niepełnoletnim została udostępniona platforma szkoleniowa dla sprzedawców. Na stronie internetowej www.odpowiedzialnysprzedawca.pl możliwe jest odbycie takiego szkolenia online. Platforma e-learningowa jest całkowicie bezpłatna i dostępna dla wszystkich zainteresowanych – zarówno sprzedawców zatrudnionych w małych, prywatnych sklepach, jak i dużych sieciach handlowych.
/publ.d/