Szkoła Główna Handlowa w Warszawie przyznała Miastu Racibórz tytuł "Gminy na 5". Tytuł przyznano m.in. na podstawie badania metodą "tajemniczego klienta". Jedna z najbardziej cenionych szkół wyższych w Polsce o profilu ekonomicznym – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie – przyznała Miastu Racibórz tytuł "Gminy na 5". Tytuł taki przyznawany jest na bazie wyników badania przeprowadzonego dzięki metodzie "tajemniczego klienta" (w tym przypadku badano jakość kontaktu pomiędzy pracownikami magistratu a potencjalnym inwestorem) oraz oceny funkcjonalności strony internetowej.
Autorzy projektu podkreślają, że z "ich doświadczeń wynika, że jakość ocenianych przez nich elementów komunikacji w dużej mierze pokrywa się z ocenami gmin w rankingu PAI (obecnie PAIiIZ – Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych) – tzn. gminy o wyższej klasie charakteryzują się lepszymi wynikami w badaniu "Gmina na 5". Rozwiązania przyjęte przez gminy, które uzyskały w tych badaniach wysokie notowania, mogą być stawiane jako tzw. dobre praktyki i są rekomendowane do wdrażania w innych samorządach.
publ./ic/