Rajd pierwiosnka

W dniach 29 – 30 marca na Jurze Krakowsko – Częstochowskiej odbył się Rajd Pierwiosnka Tyskiego Związku Drużyn Harcerek „Porta Solis”. W dniach 29 – 30 marca na Jurze Krakowsko – Częstochowskiej odbył się Rajd Pierwiosnka Tyskiego Związku Drużyn Harcerek „Porta Solis”. Ideą rajdu było znalezienie pierwszych oznak wiosny.

O godzinie 04:10 ubrane w przeciwdeszczowe wdzianka i gotowe na spotkanie z przygodą spotkałyśmy się na dworcu PKP w Raciborzu. Godzinę później w Katowicach dołączyły do nas Tyszanki. W pociągu podzielone zostałyśmy na trzy patrole. Każdy miał inną trasę do pokonania. Po wyjściu z pociągu każdy patrol wyruszył w inną stronę. Już od początku wędrówki deszcz bezskutecznie próbował popsuć nam zabawę, ale nawet po kilku godzinach chodzenia po zabłoconych dolinach, mokrych ulicach z ciężkimi plecakami, wszystkim dopisywał świetny humor. Krajobrazy, które mijaliśmy były tylko potwierdzeniem jak piękna jest Jura Krakowsko – Częstochowska. Mimo świetnej atmosfery i dobrego humoru każdy marzył o suchym i ciepłym pomieszczeniu.
Pierwszym patrolem, który dotarł na miejsce noclegu, do Łaz, był patrol z Tychów z Weroniką Sieczkowską na czele. Kolejnym patrolem który był w ośrodku był patrol Ewy Korycik z Raciborza. Ostatnie przywędrowały dziewczyny z 2 RDH „Źródło” z patrolową Joanna Maciąg. Po zasłużonym odpoczynku z wielkim apetytem zjadłyśmy PYSZNE parówki. Po kolacji odbył się kominek, na którym każdy z patroli opowiedział swoje wrażenia z wędrówki. Po kominku wszyscy grzecznie położyli się spać.
Następnego dnia ok godziny 08:15 spakowane i gotowe wyruszyłyśmy do kościoła w Rudawie na Mszę Św. aby podziękować Bogu. Szliśmy ok. 3h. ale tym razem słońce wyjrzało zza chmur i pogoda nam dopisała.
Po Mszy odbył się apel. Następnie szybkim marszem poszliśmy na dworzec, żeby zdążyć na pociąg, który prawie nam uciekł. Wszyscy cieszyli się na powrót do domu, lecz wszyscy uważamy, że wyjazd był stanowczo za krótki. Krótki jednak bardzo wyczerpujący oraz pełen w nowe przyjaźnie i doświadczenia. Niezapomniane wrażenie, kto był ten wie.