Kampania w zakresie profilaktyki HIV/AIDS 2008 – 2009

Państwowa Inspekcja Sanitarna wspólnie z Krajowym Centrum ds. AIDS organizuje na terenie województwa śląskiego Ogólnopolską Multimedialną Kampanię Społeczną pod hasłem „Wróć bez HIV”.

Krajowe Centrum ds. AIDS informuje:

- reklama -

W Polsce główną drogę zakażeń HIV stanowią obecnie ryzykowne zachowania seksualne. Najczęściej zakażają się osoby młode, w wieku od 18 do 39 lat, z przewagą osób do 29 roku życia. Dlatego też kampania jest skierowana przede wszystkim do osób młodych i aktywnych seksualnie – żyjących w związkach formalnych, nieformalnych i nieposiadających stałego partnera.

Odbiorcy kampanii to przede wszystkim osoby:

  •  dorosłe (18-35 lat)
  •  wyjeżdżające za granicę i podróżujące po Polsce (charakter i czas podróży dowolny)
  • aktywne seksualnie
  • żyjące w związkach formalnych, nieformalnych oraz nieposiadające stałego partnera
  • dla których wyjazd oznacza rozłąkę ze stałym partnerem
  • odpowiedzialne za własne zdrowie

 

Główne przekazy kampanii:

 

 

  • Nieważne kim jesteś, gdzie jesteś, co robisz, jakie masz wykształcenie, czy też przekonania – HIV i AIDS może dotyczyć także Ciebie.
  •  Zawsze i wszędzie unikaj ryzykownych zachowań. HIV i AIDS nie znają granic.  
  • Seks, tak jak podróż, to wspaniałe przeżycie, może dawać dużo satysfakcji i szczęścia, jeśli zadbamy o swoje bezpieczeństwo.
  • Wykorzystuj wiedzę o HIV w praktyce. Negocjuj techniki bezpieczniejszego seksu, używaj prezerwatywy. Nie bój się rozmawiać o przeszłości seksualnej partnera.
  • Zrób test na HIV, dowiedz się jaki jest Twój status serologiczny.

 

 

W ramach kampanii powstały w 2008 roku cztery kreacje: „Wakacje marzeń 2099 zł. HIV gratis.” z myślą o osobach podróżujących turystycznie, „Praca za granicą 1250 €. HIV gratis.” dla osób wyjeżdżających do pracy, „Przystanek w podróży 50 zł. HIV gratis.” dla klientów osób sprzedających usługi seksualne oraz czwarta – „Wyjazd służbowy. Dieta 45 €. HIV gratis.” dla podróżujących służbowo.

W 2009 roku kreacje zyskały nowe kolory:

Wszystkie kreacje łączy proste, uniwersalne logo – walizka z jednoznacznym komunikatem „Wróć bez HIV”. Pojawia się ona na wszystkich materiałach kampanii, tak jak rozpoznawany już od lat znak „Nie daj szansy AIDS! Zrób test na HIV”.

Honorowy patronat nad kampanią objął Minister Zdrowia, a także Główny Inspektor
Sanitarny, Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy, Marszałek Województwa Mazowieckiego i Wojewoda Mazowiecki.

Więcej informacji na temat AIDS na www.aids.gov.pl

- reklama -

1 KOMENTARZ

  1. W konkluzji artykułu chyba chodzi o sprzedaż wydrukowanych książek (4 pozycje) a nie skuteczne zabezpieczenie przed tragedią.Sex wcale nie musi i nie jest jedynym źródłem zakazenia_ UWAGA NA GABINETY STOMATOLOGICZNE zamiast rękiawic chirurgicznych wykwalifikowani lekarze używają rękawic diagnostycznych i to wielokrotnie. Wg statystyk zagranicznych najczęstsze źródło zakazeń wszelkich wirus krwi B i C .gronkowce złociste.itd.Chwała za to ze choc tyle się w profilaktyce robi vel napędzanie producentom sprzedaży pod hasłem UŻYWAJ PREZEWRWATYW !!!!!!

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj