Jednostka Organizacyjna: Szkoła Podstawowa nr 15 z Oddziałami Sportowymi
im. Jana III Sobieskiego w Raciborzu w roku 2011 w ramach zadań ISO planuje:
1. Ograniczenie szkodliwego oddziaływania odpadów na środowisko.
-Bieżąca wymiana świetlówek na świetlówki energooszczędne, o wydłużonym okresie użytkowania.
–
Zakup biodegradowalnych środków czystości.
-Racjonalne korzystanie z kserokopiarek – próby ograniczenia „niepotrzebnego” wykonywania kserokopii.
2. Zwiększenie efektywności segregacji odpadów.
-Utrzymanie zbiórki odpadów typu: plastik, baterie na poziomie roku 2010. Zakup zgniatarek do plastiku.
3. Oszczędność zasobów naturalnych.
-Utrzymanie na poziomie z roku 2010 zużycia energii elektrycznej.
-Racjonalne korzystanie z wody.
-Próby oszczędzania papieru.
4. Zapobieganie awariom i nadzwyczajnym zagrożeniom oraz usuwanie ich skutków.
-Przeprowadzenie próbnych alarmów ewakuacyjnych w ramach ćwiczeń na sytuacje kryzysowe.
5. Kształtowanie świadomości ekologicznej dzieci i młodzieży.
–
Podnoszenie świadomości ekologicznej oraz postaw przyjaznych środowisku poprzez organizację konkursów ekologicznych, wystaw, apeli, lekcji oraz aktualizację ekologicznych gazetek ściennych:
a) Kontynuacja innowacji pedagogicznej zatwierdzonej przez
Kuratorium Oświaty „Czynny ekolog w środowisku szkolnym i
pozaszkolnym”,
b) Organizacja akcji: „Sprzątanie świata”, „Święto drzewa”,
c) Obchody „Dnia Ziemi”,
d) Organizacja konkursu „EKO-Asy” dla klas III,
e) Organizacja konkursów: „Mistrz ekologii” dla klas IV i V,
f) Udział w konkursach „Ekoplaneta” i „Geoplaneta”
g) Pogadanki na lekcjach wychowawczych,
h) Propagowanie treści ekologicznych poprzez gazetki ścienne w salach i na korytarzach .
-Realizowanie kompleksowego planu zagospodarowania terenu wokół szkoły.
–
Segregacja odpadów do odpowiednich pojemników.
6. Ograniczenie wpływu czynników szkodliwych na środowisko.
–
Ograniczenie szkodliwego wpływu hałasu na człowieka poprzez:
a) Prowadzenie pogadanek o szkodliwości hałasu na lekcjach wychowawczych,
b) Zakup tablic korkowych do zawieszania na ściany korytarzy celem ich wyciszenia,
c) Wieszanie ozdób pod sufitami na korytarzach w celu załamywania fal akustycznych.