
…- pod takim hasłem odbył się 1. flashmob zorganizowany pod patronatem Raciborskiego Portalu Internetowego, który w dniach 8-9 lipca obchodzi swoje 10. urodziny . Zobacz zdjęcia.
Jak mówi koordynatorka flashmoba, Julia Anna Pawlak, pomysł wziął się z obserwacji nad sytuacją kultury w Raciborzu.- W mieście dzieje się naprawdę wiele ciekawych wydarzeń, ale trzeba do nich dotrzeć. Mam wrażenie, że raciborzanie czekają, aż ktoś osobiście ich na nie zaprosi, weźmie za rękę i na nie zaprowadzi. Chcieliśmy zwrócić uwagę na tę ignorancję raciborzan- mówiła. W akcji udział wzięło około 20 osób. Uczestnicy rozproszyli się po raciborskim Rynku, a ludzie przyglądali im się z zaciekawieniem.
Flash mob jest zjawiskiem stosunkowo młodym. Pomysł narodził się wiosną 2003 roku w Nowym Jorku. Jego ojcem jest niejaki Bill Wasik, który opisał swój pomysł na łamach gazety, w której pracował. Tajemniczy Bill rozesłał informacje o akcji drogą mailową. Okazało się, że wzbudziła wielkie zainteresowanie i w umówionym miejscu stawiły się setki nowojorczyków. Akcja polegała na tym, że niezidentyfikowany tłum zebrał się w sklepie Macy’s. Uczestnicy pojedynczo dopytywali się obsługi o „dywanik miłości dla komuny”. Zdezorientowani sprzedawcy tłumaczyli, że nie mają takiego produktu w asortymencie. W flash mobach nie ma w zasadzie ograniczeń, pomysłów jest tyle, ilu ludzi. Siła tego zjawiska tkwi najprawdopodobniej w reakcjach, jakie wywołuje u nieświadomych obserwatorów, tak nagłych jak pojawienie się i rozpłynięcie niezwykłego tłumu.
Flashmob odbył się w ramach 10. urodzin Portalu raciborz.com.pl.





Organizacja i promocja:
Partnerzy:
Jingiel promujący imprezę wykonany został przez Redakcję Radiową Mittendrin.
Zobacz, co jeszcze działo się w ramach obchodów 10 lat z raciborz.com.pl:
Przedszkolaki bawiły się na imprezie urodzinowej portalu
Rozdajemy prezenty na urodziny
Drengowie gościli na naszym jubileuszu
Pokaz ognia w wykonaniu wychowanków zakładu poprawczego
Koncert na 10. urodziny raciborz.com.pl
W drugim dniu naszego święta bawiły nas Szafiry i Iskierki
Wersja Robocza na Końcu Świata
At Domine na 10. urodziny portalu
Bez Dodatku Cukru na Końcu Świata
Ampwihrr świętował razem z nami
Maks i Ryszarda z okazji 10. urodzin Portalu
pani julia anna pawlak, chciala pani cos zrobic, ale płytko to pani wyszlo. na drugi raz mniej nowowczesnosci a wiecej racjonalizmu. raciborz to nie sa katowice czy wrocław.
Znowu jakiś sceptyk (obiektyw) gryzmoli na tym portalu. Pomysł tego rodzaju aktywności internautów jest juz w Raciborzu znany, chociażby z akcją „Masy Krytycznej”. Tym razem na taki pomysł wpadł Portal, który akurat w taki sosób postanowił rozpropagować swoje święto 10-lecia istnienia. Wiadomo, raciborskie publikatory nie lubią jak im ktoś „sielankę” psuje, dlatego sami internauci wskażą, komu się należy 18 tys. złotych za promocję miasta!!!