Mamy „nerkę”, będzie „podpaska”

Trwa remont ulicy Opawskiej i Eichendorffa oraz przebudowa skrzyżowania Opawskiej – Eichendorffa – Matejki. Termin zakończenia prac jest przewidziany na koniec listopada tego roku.

 

- reklama -

 

 

 

Zakres remontu obejmuje wymianę całej konstrukcji jezdni, wykonanie chodników i ścieżki rowerowej wraz z oznakowaniem z kostki bezfazowej, wykonanie rynsztoków, wpustów i studzienek. Wycięto 5 drzew zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego.

 

 
Na budowanym rondzie chodnik wraz ze ścieżką rowerową ma szerokość 5 m, a jezdnia jest o szerokości 6 m
 
 
 
 
 
 
 
Fot. Patrycja Krupińska

 

 

-Zrobienie projektu przebudowy skrzyżowania było trudne, ponieważ cały teren objęty pracami jest "poszatkowany" i należy do różnych właścicieli. Projekt musiał być do tego stanu rzeczy przystosowany, dlatego tak wygląda – stwierdziła Mariola Isańska-Matela, naczelnik wydziału inwestycji i urbanistyki UM. Na pytanie, co oznacza kostka brukowa kładziona wzdłuż chodników, powiedziała, że to jest właśnie rynsztok.

 

W chwili obecnej ruch samochodowy odbywa się tam jednokierunkowo. Kierowcy samochodów osobowych cierpliwie przeczekują utrudnienia w ruchu, licząc na to, że po remoncie będzie lepiej. Jednak kierowcy autobusów miejskich nie mają złudzeń. – Jeszcze się remont nie skończył, a my już najeżdżamy na kostkę, bo zwyczajnie autobus się na tej szerokości jezdni nie mieści – mówi Marek, kierowca autobusów miejskich. – Czy nie można było zrobić jezdni chociaż o pół metra szerszej, przecież chodnik jest tam bardzo szeroki? I nie jest to tylko moje zdanie ale wszystkich kierowców zatrudnionych w Przedsiębiorstwie Komunalnym . A robimy tą trasą kilkadziesiąt przejazdów dziennie – i dodaje – kostka będzie wylatywać jak na "nerce", na rondzie przy Auchan, czy na rondzie obok policji. Nikt nie pyta o zdanie kierowców, którzy z tych "udogodnień" zmuszeni są korzystać – powiedział na zakończenie. 

 

Wanda Gozdek

 

Czytaj najnowsze wydanie Gazety-Informatora

- reklama -

13 KOMENTARZE

  1. co za matołek znowu zgodził sie na kostke najazdową na rondzie ? przy Auchanie na rondzie od kilku tygodni leżą wyrwane kostki zagrażające kierowcom i ich pojazdom, wszyscy to mają gdzieś , a tu ci na Opawskiej znowu to samo gówno które nie sprawdziło sie ani przy wspomnianym Auchanie ani na nerce – powiedzmy że tu kostki aż tyle nie wyleci bo tirów niema, ale są autobusy, smieciarki itp

  2. Ten sam matołek co wszędzie płaci łapówkę za dopuszczenie do przetargu w temacie wykładania kostką Czyli jak nie wiadomo o co chodzi to na pewno chodzi o łapóekę która ktoś wziął za wpuszczenie tego matołka do realizacji podłoża czyli do wykłądania kostką. Matołek zapłacił i teraz można mu nagwizdać bo drugi matołek wziął kopertę i musi siedzieć cicho bo się wyda.

  3. Mnie najbardziej przeraża, że przecież ci projektanci sami jeżdżą po tych drogach i widzą jakie buble projektują i że ta p@#$dolona kostka na każdym rondzie wypada! Przecież to nie są inżynierowie z Bangladeszu tylko tutejsze chłopy. Widzą, że jest dobrana za mała kostka, że to się nie sprawdza. Trzeba być skrajnym ignorantem, żeby z tytułem inż. nie potrafić uczyć się na własnych błędach!

  4. Mogę się pobawić we wróżkę:
    1) kierowcy będą najeżdzać na krawężnik
    2) drogowcy wbiją słupki ograniczające jezdję
    3) cięzarówki nie będą się mieściły
    4) poucinają słupli przy płytkach
    5) ilość wypadkow spadnie. Ale nie z powodu super konstrukcji a ograniczenia pzepustowości do 20km/h

    A tak na poważnie to będzie możliwe przejechanie samochodem osobowym dookoła ronda bez urzywania biegu wstecznego?

  5. czy ktoś w mieście czuwa nad planami remontów i inwestycji ?
    Wczesniej zrobiono nowe chodniki , plac zieleni wzdłuż nowego
    budynku Opawska/Matejki, a teraz wszystko jest niszczone !
    Przeciez to horror!
    Kto jest płatnikiem nowej nawierzchni do nowych budynków ?

  6. [quote]Mnie najbardziej przeraża, że przecież ci projektanci sami jeżdżą po tych drogach i widzą jakie buble projektują i że ta p@#$dolona kostka na każdym rondzie wypada! /…/[/quote]
    WYKONAWCA TEŻ. Tyle, że PIŁKARKI KOSZTUJĄ … niemało.

  7. Budowane rondo na Opawskiej to kolejny bubel komunikacyjny. Bardzo szerokie chodniki, wąziutkie jezdnie, Dlatego często kierowcy autobusów muszą wjeżdżać na krawężniki. Kto to zatwierdził za nasze pieniądze.?
    Dlaczego takich projektów nie konsultuje się przed wykonawstwem ze środowiskami kierowców, czyli przyszłych urzędników? To ma być demokracja? To jest państwowy mobing na kierowcach dużych samochodów. Zmusza się ich do manewrowania na takic h rondach.

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj