Od dziś (1 sierpnia 2011 roku) w Urzędzie Miasta w Raciborzu funkcjonują nowe wydziały – Komunalny, Dróg Miejskich oraz Spraw Społecznych.
Zmiany organizacyjne nie spowodowały zwiększenia zatrudnienia, a co za tym idzie potrzeby organizacji konkursów na wolne stanowiska. – /Mamy nadzieję, że wprowadzone nowości pozwolą na sprawniejszą obsługę naszych klientów ale również ułatwią pracę samym urzędnikom/, informuje prezydent miasta Mirosław Lenk.
Dwa wydziały – Komunalny i Dróg Miejskich, zostały utworzone w wyniku podziału dotychczasowego Wydziału Gospodarki Miejskiej. Wydziałem Dróg Miejskich kierować będzie Urszula Sobocińska (dotychczasowa naczelnik wydziału Gospodarki Miejskiej) natomiast zadania w Wydziale Komunalnym koordynować będzie Bożena Jedynak -Turakiewicz ( kierownik Biura Realizacji Projektu pn "Gospodarka Wodno -Ściekowa). Wydział Spraw Społecznych utworzony został w miejsce dotychczasowego Biura Pełnomocnika Prezydenta ds. Społecznych, którym nadal kierować będzie Iwona Trzeciakowska.
Bezpośredni kontakt telefoniczny z nowo utworzonymi wydziałami możliwy
jest pod następującymi numerami telefonów:
Wydział Komunalny – tel. 32 75 50 674
Wydział Dróg Miejskich – tel.32 75 50 673
Wydział Spraw Społecznych – tel. 32 75 50 621
Możliwe jest również połączenie z wydziałami poprzez numer centrali
telefonicznej Urzędu Miasta tj. tel. 32 755 0 600.
Ponadto Urząd Miasta w Raciborzu uprzejmie informuje, iż od dnia 1 sierpnia 2011 roku ulegają również zmianie niektóre adresy e-mail w Urzędzie oraz numery telefonów w Urzędzie Stanu Cywilnego.W trosce o wysoką jakość świadczonych usług, każda osoba chcąca uzyskać informacje będzie mogła połączyć się bezpośrednio z Urzędem Stanu Cywilnego. Do Państwa dyspozycji udostępniono dwa numery telefonów: 32 75 50 620 oraz 32 75 50 624.
**dotyczą następujących wydziałów w Urzędzie Miasta:
1. Rzecznik Prasowy: e-mail: [email protected]
2. Wydział Spraw Społecznych: e-mail: [email protected]
3. Wydział Komunalny e-mail: [email protected]
4. Wydział Dróg Miejskich e-mali: [email protected]
5. Wydział Gospodarki Nieruchomościami e-mail: [email protected]
6. Biuro Kontroli i Audytu Wewnętrznego e-mail:
[email protected]
7. Miejskie Centrum Reagowania i Ochrony Ludności e-mail: [email protected]
Wykaz wszystkich numerów telefonów oraz adresów e-mail urzędu dostępny jest w BIP Urzędu Miasta Racibórz www.bipraciborz.pl w dziale Wydziały Urzędu.
Zadania nowo utworzonych Wydziałów:
Do zadań Wydziału Komunalnego należą sprawy:
1. opracowywania projektów programów rozwoju miasta w zakresie
gospodarki komunalnej,
2. bilansowania potrzeb w zakresie realizacji zadań gospodarki
komunalnej,
3. przygotowania do realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych w
zakresie gospodarki komunalnej (pod względem formalnym, prawnym i
finansowym),
4. zawierania umów na wykonanie usług komunalnych z jednostkami
organizacyjnymi gminy i podmiotami obcymi, bieżącej kontroli ich
realizacji oraz rozliczania,
5. utrzymania i urządzania zieleni miejskiej i zadrzewień, miejsc
pamięci narodowej, cmentarza i mogił wojennych,
6. zaopatrzenia w wodę, odprowadzania i oczyszczania ścieków,
7. utrzymanie czystości i porządku na publicznych terenach należących
do gminy w zakresie: dróg, ulic, chodników, placów, parkingów,
parków, skwerów, zieleńców, placów zabaw oraz terenów
niezabudowanych wchodzących w skład zasobu nieruchomości gminy
zarządzanego bezpośrednio przez Prezydenta,
8. gospodarki odpadami oraz współdziałania z jednostkami
organizacyjnymi gminy w tym zakresie,
9. oświetlenia miasta, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną
oraz gaz,
10. publicznego transportu zbiorowego na obszarze gminy,
11. tworzenia i przekształcania komunalnych jednostek organizacyjnych,
12. ewidencji środków trwałych w zakresie gospodarki komunalnej,
13. zapewnienia opieki bezdomnym zwierzętom oraz ochrony przed
bezdomnymi zwierzętami,
14. funkcjonowania targowiska miejskiego.
Do zadań Wydziału Dróg Miejskich należy:
1. opracowywanie projektów planów rozwoju sieci drogowej oraz planów
rzeczowo-finansowych rocznych i wieloletnich w zakresie budowy,
przebudowy, remontów, utrzymania i ochrony dróg gminnych oraz
drogowych obiektów mostowych,
2. pełnienie funkcji inwestora w zakresie remontów i bieżącego
utrzymania dróg gminnych publicznych i wewnętrznych, obiektów
mostowych, ścieżek rowerowych, przepustów i rowów przydrożnych,
3. wykonywanie zadań dotyczących zajmowania pasa drogowego oraz
zjazdów z dróg,
4. utrzymywanie zieleni przydrożnej,
5. utrzymywanie dróg, chodników, parkingów i ścieżek rowerowych w
okresie zimowym,
6. realizacja zadań dotyczących nazewnictwa ulic, placów i innych
miejsc publicznych,
7. organizacja ruchu na drogach gminnych,
8. realizacja zadań dotyczących umieszczania infrastruktury
technicznej w pasie drogowym,
9. prowadzenie spraw związanych z parkowaniem na drogach i parkingach
w tym w strefie płatnego parkowania,
10. prowadzenie ewidencji dróg i obiektów mostowych oraz ewidencja
środków trwałych w tym zakresie,
11. współdziałanie z zarządcami dróg krajowych, wojewódzkich,
powiatowych w zakresie realizacji i finansowania zadań drogowych.
Do zadań Wydział Spraw Społecznych należą sprawy:
1. planowania, koordynacji i realizacji zadań Miasta w zakresie
ochrony zdrowia, profilaktyki oraz innych określonych zagadnień
społecznych,
2. koordynacji wykonywania zadań dotyczących współpracy Miasta z
organizacjami
pozarządowymi,
3. koordynacji wykonywania zadań Gminnego Programu Profilaktyki i
Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych, Gminnego Programu Przeciwdziałania
Narkomanii oraz
z obszaru przeciwdziałania przemocy i wykluczenia społecznego,
4. współpracy z Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej
pn. Raciborskie Centrum Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
5. współpracy z Ośrodkiem Pomocy Społecznej,
6. prowadzenia i aktualizacji bazy danych o organizacjach
pozarządowych działających na terenie Miasta Racibórz, w tym
realizujących zadania publiczne z budżetu Miasta,
7. współdziałania z instytucjami, organizacjami i urzędami
zajmującymi się problemami osób społecznie niedostosowanych,
problemami uzależnień oraz przemocy w rodzinie.
oprac./ab/
No super, biurokracja się rozrasta idealnie. Ciekawe co wyprodukują oprócz ton papierów?
Zadanie dla naszych kochanych miejskich rajcóew:
Wystąpienie z interpelacją o koszty i możliwe zyski z takiego posunięcia…
Szanowny Panie Prezydencie,
bardzo dziękuję za brak chodnika na ul. Kwiatowej. Chyba Pan oszukał mieszkańców podczas zebrania w roku 2010.
Wstyd! A tak, na marginesie, wykonanie drogi nr.45 przebiegającej przez teren zabudowany bez chodnika to bubel!
Pana obietnice to też bubel! Nawet, jeśli chodnik jest w gestii GDKKiA.
Jestem zniesmaczony, i tyle.
Chyba będę teraz ja kandydował na Prezydenta – czas na zmiany::))
Marek
Teraz Urząd Miasta Racibórz może przyrównać się strukturami administracji do Miasta Stołecznego Warszawy. Gratulacje Panie Prezydencie.
A gdzie Wydział do spraw ruin i gruzów ?[img]upload/small_29ScreenShot001.jpg[/img][img]upload/small_8ScreenShot015.jpg[/img][img]upload/small_13ScreenShot012.jpg[/img][img]upload/small_16ScreenShot011.jpg[/img][img]upload/small_20ScreenShot010.jpg[/img][img]upload/small_15ScreenShot009.jpg[/img][img]upload/small_19ScreenShot006.jpg[/img][img]upload/small_9ScreenShot007.jpg[/img][img]upload/small_3ScreenShot061.jpg[/img]