– Dobrze, że Bogumińska i Hulczyńska są naprawiane, ale dlaczego skoro cała DK 45 w województwie przeszła gruntowny remont, ten jeden odcinek pominięto? – dziwi się poseł Siedlaczek, który interpelował w tej sprawie w Sejmie.
Droga Krajowa nr 45 na odcinku ulic Hulczyńskiej i Bogumińskiej przechodzi od jakiegoś czasu remont. Henryk Siedlaczek jest zadowolony, że coś się tam dzieje, jednak prowadzone prace uważa za niewystarczające, doraźną naprawę, choć droga na tym odcinku wymaga gruntownego remontu. Tym bardziej, że cała praktycznie DK 45 od granicy z woj. opolskim aż po Czechy takowy przeszła. Z wyjątkiem tego właśnie odcinka.
Parlamentarzysta z Rud w ubiegłym tygodniu postanowił upomnieć się o poważniejsze potraktowanie tematu u samego ministra infrastruktury. W interpelacji złożonej na jego ręce Siedlaczek zadaje dwa pytania:
1. Dlaczego nie przekazano środków finansowych na remont DK 45 na odcinku w Raciborzu, zgodnie, z wcześniejszymi ustaleniami i przedstawioną w tym zakresie dokumentacją techniczną?
2. Czy i kiedy całkowity remont drogi krajowej nr 45 na czterokilometrowym odcinku przebiegającym przez miasto Racibórz, zostanie umieszczony na liście najpilniejszych zadań do realizacji w 2012 roku?
Zgodnie z ustawą minister ma 21 dni na udzielenie odpowiedzi na interpelację
/ps/
Pełna treść interpelacji Henryka Siedlaczka w sprawie remontu DK 45
Szanowny Pan Cezary Grabarczyk Minister Infrastruktury
INTERPELACJA
W sprawie remontu drogi krajowej nr 45 na odcinku w Raciborzu od km 16 +140,00 do km 20+200,00.
Szanowny Panie Ministrze,
Pragnę zwrócić Pana uwagę na pilną potrzebę remontu drogi krajowej nr 45 na odcinku w Raciborzu od km 16 +140,00 do km 20+200,00 przebiegającym w ciągu ulic Bogumińskiej i Hulczyńskiej na terenie o zabudowie jednorodzinnej. Jest to droga dojazdowa do ogólnodostępnego przejścia granicznego Chałupki – Bochumin, obsługująca ruch osobowy i towarowy bez ograniczeń ciężaru całkowitego pojazdów (zespołu pojazdów).
Jest to zarazem odcinek jedynej drogi tranzytowej przez miasto Racibórz, prowadzącej ruch tranzytowy pojazdów o największej dopuszczalnej masie całkowitej oraz pojazdów tzw. ponad gabarytowych, z północno – środkowych regionów Polski do Czech, o dużym znaczeniu strategicznym dla naszego kraju. Miasto Racibórz wykonało w bieżącym roku aktualizację modelu ruchu kołowego, wg której w okresie lat 2005 – 2011 wskaźnik wzrostu natężenia ruchu dla samochodów ciężarowych i ciężarowych ciężkich w ciągu DK 45 – ul. Hulczyńskiej wyniósł 2,64.
Ze względu na brak obwodnicy, droga ta stanowi dużą uciążliwość dla miasta Raciborza, a w szczególności dla mieszkańców w/w ulic. Potęguje to dodatkowo zły stan techniczny drogi na w/w odcinku, który ( nie licząc remontów cząstkowych ) nie był remontowany od kilkudziesięciu lat.
O złym stanie technicznym nawierzchni drogi, zagrażającym bezpieczeństwu ruchu drogowego, Prezydent Miasta Racibórz informował wielokrotnie Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach, która potwierdzając konieczność remontu zleciła w 2009 r., opracowanie dokumentacji projektowej remontu przedmiotowego odcinka drogi z zamiarem realizacji zadania w 2010 r. Jednakże pomimo opracowania dokumentacji projektowej nie doszło do realizacji remontu w 2010 r. Zadanie to powtórnie było wnioskowane do realizacji przez GDDKiA Oddział w Katowicach w 2011 r., jednakże z informacji uzyskanych od zarządcy drogi otrzymano w bieżącym roku na remont w/w ulic środki finansowe w kwocie 1 000 tys. zł, podczas gdy wartość szacunkowa robót, koniecznych do wykonania, określona na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej wynosi ponad 30 000 tys. zł.
Tymczasem stan techniczny nawierzchni drogi uległ dalszemu pogorszeniu, a planowany remont za w/w kwotę, tak jak wykonane w poprzednich latach remonty cząstkowe, ograniczony jedynie do wymiany fragmentów nawierzchni asfaltowej jezdni nie przyniesie pożądanego efektu.
Dodatkowym aspektem związanym z remontem drogi stał się fakt zgłaszania przez mieszkańców ulic Boguminskiej i Hulczyńskiej uszkodzeń budynków mieszkalnych, zlokalizowanych w bezpośrednim sąsiedztwie przedmiotowej drogi, których przyczyną może być ruch pojazdów ciężkich po jezdni, której istniejąca konstrukcja nie spełnia wymaganych warunków technicznych.
Planowane wykonanie remontu tej drogi w ograniczonym zakresie tj. z pominięciem opracowanej dokumentacji projektowej oprócz aspektów związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego, wywołało negatywny odbiór społeczny i duże zaniepokojenie władz samorządowych.
Szanowny Panie Ministrze, z uwagi na bezpieczeństwo i zarazem strategiczne zadania, jakie pełni droga krajowa 45 na odcinku w Raciborzu, kieruję do pana następujące pytania:
1. Dlaczego nie przekazano środków finansowych na remont DK 45 na odcinku w Raciborzu, zgodnie, z wcześniejszymi ustaleniami i przedstawioną w tym zakresie dokumentacją techniczną?
2. Czy i kiedy całkowity remont drogi krajowej nr 45 na 4-kilometrowym odcinku przebiegającym przez miasto Racibórz, zostanie umieszczony na liście najpilniejszych zadań do realizacji w 2012 roku?
Henryk Siedlaczek
Kudłaty poseł się lansuje przed wyborami a portal robi mu darmową reklamę. (a może nie darmową?). Kampanię czas zacząć! O co jeszcze pan poseł będzie interpelował? Podpowiem: na czasie jest zbiornik racibórz, obwodnica.
Co to, Pan Poseł się obudził przed wyborami, a może zainteresuje się też drogami wojewódzkimi i powiatowymi, a także chodnikami przy tych drogach.
RUDY w powiacie RYBNICKIM.
Krótka odpowiedź.
TAK albo NIE
TAK czy NIE?
Nie
nie!
no tak, trza zapracować na swoją czwóreczkę
Tylko artysta może pozwolić sobie na wygląd ,jak stary strach na wróble !