Sprzedali plac Arki Bożka. Powstanie galeria handlowa?

9

Trzeci przetarg na plac z pomnikiem Arki Bożka został w końcu rozstrzygnięty po myśli władz miasta i nieruchomość została sprzedana. Przypomnijmy, prezydent Lenk najchętniej widziałby tam galerię handlową.

Miasto próbowało zbyć nieruchomość w obrębie ulic Warszawskiej, Opawskiej, Kochanowskiego i Lwowskiej po raz trzeci. Wcześniejsze przetargi unieważniano, gdyż nie było na plac chętnych. Systematycznie obniżano także cenę nieruchomości – z początkowych 8,18 mln zł zrobiło się już 5,5 mln i za tyle też dziś podpisano umowę z nabywcą.

- reklama -

Została nim firma z Raciborza (nieoficjalnie mówi się o Art-Tel). Plan zagospodarowania zakłada w tym miejscu handel i usługi, a władze nie ukrywają, że najlepszym przeznaczeniem byłaby galeria handlowa. Czy taka powstanie, okaże się niebawem. Póki co wraca kwestia przenosin pomnika. Przed pierwszą próba sprzedaży rada miasta opowiadała się za rozwiązaniem, w którym miałby on zostać przeniesiony na plac przy zbiegu ulic Wojska Polskiego i Karola Miarki.

 

/ps/

- reklama -

9 KOMENTARZE

  1. czy tam jest az tyle miejsca, zeby postawic obiekt, ktory odciagnalby ludzi od rybnickiej plazy? bo jak nie ma, to to tylko bedzie rozstrzelanie sklepikarzy z opawskiej…

  2. Pomijam temat przeniesienia pomnika,ale myśl,że powstanie kolejny moloch-pustostan niby handlowy,których już mamy sporo-to szlag człowieka trafia! zabetonowali nam miasto!
    Ale zapomnijmy na moment o pomyśle budowy galerii . Zauważcie,że Gospodarz naszego Raciborza P.Lenk- sprzedał po kawałku nasze miasto! …Miasto -które nie ma swoich własności,swojego gruntu….kto właściwie rządzi w naszym mieście? Dlaczego władze prowadzą rabunkową gospodarkę? Czym jest miasto,gmina która nie produkuje pieniądza,sie stwarza miejsc pracy które przyniosłyby zysk dla miasta? ……Pamiętacie czasy.gdy w Raciborzu były fabryki? przecież sklep musi mieć klientów z pieniądzem i nie mogą wszyscy w handlu pracować.

  3. „miasto ktore nie ma wlasnosci” itd ok, nie ma fabryk, ok, nie wszyscy moga pracowac w handlu – tez ok, ale zauwaz ze na samym placu miasto tez nic nie zarabia, poza tym ze jest ladny (powiedzmy z przymrozeniem oka). ten plac nie jest jakas zyla zlota, nie ma tam zloz, nie ma tam jakiegos zakladu pracy panstwowego czy CZEGOKOLWIEK co przynosiloby miastu dochod, a budowa w tym miejscu galerii tym bardziej przez ludzi z raciborza ktorzytu placa podatki to jest dochod miasta, no tak czy nie? na ch… trzymac cos, co nie przynosi zadnego dochodu? akurat na tym miasto nic nie traci, choc przyznaje, ze w dalszej perspektywie moze stracic, jesliby powstala tam galeria wykonczyla sklepikarzy z opawskiej i tu jest jedyny minus tego planu, a nie ze miasto sprzedaje grunt, no sorry

  4. C.D. Gdzie u was można zaznaczyć samolot albo telewizor bo chce udowodnić, że jestem człowiekiem. Próbowałem na naszracibórz.pl ale redaktor WAW zablokował dodawanie komentarzy. Skąd ta cenzura nie wiem, bo co, bo reklama ważniejsza, taka niezależność. Do wysrania z taką redakcją.

KOMENTARZE

Please enter your comment!
zapoznałem się z regulaminem
Please enter your name here