Poseł chce jeździć pociągiem do Kietrza, Opavy i Wiednia

– Jaka jest polityka rządu wobec koncepcji szybkiej kolei Berlin – Wrocław – Racibórz – Wiedeń? – pytał w sejmie Henryk Siedlaczek. Dopominał się też o przywrócenie komunikacji kolejowej z Czechami i Kietrzem.

Podczas odbywającego się w ubiegłym tygodniu 34. posiedzenia sejmu sporą aktywność wykazał Henryk Siedlaczek, jedyny przedstawiciel ziemi raciborskiej stąd pochodzący. Zabierał głos kilkukrotnie, m.in. podczas omawiania programu "Odra 2006". Nam najbardziej interesujące wydało się zapytanie zadane podczas omawiania sprawozdania Komisji Infrastruktury, Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej oraz Komisji Skarbu Państwa o poselskim projekcie ustawy o zmianie ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe” oraz ustawy o Funduszu Kolejowym.

- reklama -

Szanowny panie ministrze, moje pytanie jest z serii pytań lokalnych, więc jeżeli będzie to problem, nie oczekuję odpowiedzi. Otóż wielokrotnie zwracałem się do ministerstwa, do pana osobiście w sprawie lokalnych szlaków i połączeń kolejowych. Chciałbym spytać o to, jaki los przewiduje pan minister chociażby dla szlaku kolejowego Wodzisław – Chałupki. Czy na tej linii zostanie utrzymany transport pasażerski?

Obecnie nadal istnieją i są w świetnym stanie szlaki kolejowe pomiędzy Raciborzem a Kietrzem, Pietrowicami Wielkimi, Krzanowicami, miejscowością Olza, do Wodzisławia. Czy na te szlaki wróci transport towarowy i na przykład autobusy szynowe? Wielokrotnie strona czeska zwracała się do mnie z pytaniami o możliwość rewitalizacji nadgranicznych szlaków kolejowych na trasie z Raciborza, to obecny powiat raciborski, do Opavy, dawny okres Opava – to jest obszar geograficzny. Czy ten kierunek rozwoju, przywrócenia do użytku szlaków kolejowych jest brany pod uwagę?

Na koniec chciałbym spytać,jaka jest polityka rządu wobec koncepcji szybkiej kolei Berlin – Wrocław – Racibórz – Wiedeń i dalej. Mówi się też wiele o dworcach kolejowych. (Dzwonek) Panie ministrze, może wreszcie czas zakończyć z dwuznaczną, niejasną sytuacją związaną z możliwością przejmowania dworców kolejowych przez samorządy. Mówi się o przekazywaniu dworców samorządom pod warunkiem utrzymania ich podstawowych funkcji. Mam pytanie, jak to rozumieć. Czy dotyczy to całego dworca? Przecież funkcje można utrzymać i wprowadzić dodatkowe, z korzyścią dla kolei, samorządu i samego obiektu. Czy nie stać nas na jednoznaczną decyzję o przekazywaniu dworców samorządom, z zachowaniem procedury i precyzyjnym dookreśleniem ich funkcji? Dziękuję.

Niestety, w toku dyskusji odpowiadający na pytania parlamentarzystów poseł-przedstawiciel wnioskodawców Andrzej Adamczyk pominął kwestie podniesione przez Henryka Siedlaczka.

 

oprac. /ps/

 

 ———————————————

 

patrz także:

 

Poseł Siedlaczek przeciwko ograniczeniom dla samorządowców

Ruch Palikota proponuje, by w prawie wyborczym znalazł się zapis o maksymalnie dwóch kadencjach dla wójtów, burmistrzów i prezydentów. Nie zgadza się z tym Platforma Obywatelska, w tym poseł Henryk Siedlaczek.

 

 

 

H. Siedlaczek: Przestańmy zmuszać ludzi do odśnieżania

Obowiązek odśnieżania przez mieszkańców chodników przylegających do ich posesji to bzdura i najwyższy czas to zmienić! – uważa  poseł i proponuje ministrowi, by byli za to odpowiedzialni właściciele lub zarządcy drogi.

 

 

 

Siedlaczek do opozycji: Weźcie Stevena Seagala jako premiera

– Potrafi uśmiercić kilkadziesiąt osób i mimo pokaźnej tuszy ucieka przed goniącymi go płomieniami. Jest szybszy od fali uderzeniowej – Henryk Siedlaczek odpowiada krytykującym premiera Tuska za policyjną akcję w Sanoku.

 

- reklama -

12 KOMENTARZE

  1. [b]sie nie martwi, Panie POsle …[/b]
    /…/Niestety, w toku dyskusji odpowiadający na pytania parlamentarzystów
    poseł-przedstawiciel wnioskodawców Andrzej Adamczyk pominął kwestie
    podniesione przez Henryka Siedlaczka./…/
    tyle, ze PO winien pan zazadac odPOwiedzi … PiSemnej .

  2. Szanowny panie posle. Ostanie pociagi w tej relacji odjechaly w marcu 1945 . Ostanie pociagi do Drezna / Dresden / w lutym 1945. Po tym okresie skonczylo sie polaczenie Wien – Oppeln- Breslau – Berlin . Pociagi pospieszne odjezdzaly z Annaberg / Chalupki / . Co po 45 roku sie na tych liniach dzialo wiemy sami . Gwozdziem do trumny tej miedzynarodowej linii byla powodz w ub. wieku. Do tego dochodzi reorganizacja PKP w obecnym czasie czyli zwykle dziadostwo .Panu sie marzy a z Raciborza nie potrafia wyjechac normalne osobowe pociagi do Kedzierzyna . Panie posle gdzie pan zyje. Przespal pan ten okres snem zimowym albo zakonserwowano pana w formalinie ? Panie posle odrobine realizmu prosze i niech sie pan nie osmiesza . Ade

  3. gdzie pan poseł był jak tą linie i inne zamykano a potem rozkradano ??? teraz się obudził wielki mistrz integracji europejskiej ? banda złodzieji i nierobów czyli polski parlament !

  4. nastapila . Misie zaczynaja sie odzywac.
    Albo wybory …
    Zawsze to lepiej miec – PO chocby jednej de-kadencji w brukselce – 7000 ejro emerytury niz POwracac ,,na lono oswiatow,, …
    A co ,,chcenia,, … Troche spoznione – jak POlskie ,,POciagi,, – te zale.

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj