W październiku i listopadzie trwały prace remontowe przeprawy promowej łączące Grzegorzowice z Ciechowicami. Wymieniono płyty betonowe służące jako najazdy na prom, wykonano odwodnienie oraz zainstalowano nowe oświetlenie przeprawy.
W latach 1916 – 1945 miejscowości te łączyły dwa mosty – pierwszy most drewniany spłonął podczas I wojny światowej, drugi powstały w latach 70ych XIX w, zniszczyli wycofujący się w 1945 r. Niemcy. Były to, co prawda mosty wąskie, ale jedyne pomiędzy Raciborzem a Bierawą.
Obecnie brak jest stałej przeprawy na tym odcinku Odry. W październiku i listopadzie 2013 roku trwały prace remontowe przeprawy promowej łączące Grzegorzowice z Ciechowicami. Prom służy przede wszystkim do usprawnienia transportu lokalnego i korzystają z niego głównie rowerzyści, mieszkańcy okolicznych wsi oraz turyści. Prom sprawdza się z pewnością jako atrakcją turystyczna, jako środek komunikacji mniej. Przeprawa kursuje wprawdzie codziennie, ale tylko w godzinach od 5.30 do 9.30 i od 13.00 do 17.00. Wiedzą o tym jedynie miejscowi. W przypadku wezbrań rzeki, choćby nie największych, niskiego poziomu wody w rzece komunikacja promowa zostaje wstrzymana. Obecnie wymieniono płyty betonowe służące jako najazdy na prom, wykonano odwodnienie oraz zainstalowano nowe oświetlenie przeprawy.
/ps/
——————————————————
Suchy bród zastąpi prom w Grzegorzowicach?
Nie ma i pewnie długo nie będzie mostu na Odrze w Grzegorzowicach, a obniżony poziom rzeki lub jej zamarznięcie często unieruchamiają kursujący tam prom. Jest jednak szansa na rozwiązanie problemu. To tzw. suchy bród.