"Z nami twórczo płynie czas" to projekt przeznaczony dla dzieci, zrealizowany w Domu Kultury w Krzanowicach.
27-29 października 2014 r. w Klubach Młodzieżowych Gminy Krzanowice – w Domu Kultury w Krzanowicach, odbyły się warsztaty plastyczne z projektu „Z nami twórczo płynie czas”, współfinansowanego ze środków Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Katowicach, które zorganizowała i przeprowadziła Magdalena Mandrysz.
Cele warsztatów:
rozwój kreatywności oraz sprawności manualnej uczestników
poznanie nowych technik związanych z użyciem przedmiotów codziennych i przeznaczonych do recyklingu
tworzenie prac plastycznych z wykorzystaniem określonego motywu
zabawa poprzez sztukę
umiejętność pracy samodzielnej lub w grupie
W zajęciach uczestniczyło 12 dzieci, była to grupa złożona z dziewczyn i chłopców w przedziale wiekowym 7-12 lat. Zakupione zostały liczne materiały plastyczne i rękodzielnicze, które umożliwiły dzieciom poznanie nowych technik oraz wykorzystanie w swoich pracach przedmiotów codziennego użytku lub przeznaczonych do recyklingu. Umożliwiło to pobudzenie kreatywnego myślenia i rozwinęło sprawność manualną. Tematy warsztatów były elastyczne – dekoracje w atmosferze Halloween/jesieni oraz świąteczne dla zdolniejszych uczestników. Do dyspozycji miały materiały do decoupage, wycinanki, ozdoby tematyczne oraz artykuły pasmanteryjne. Twórczość uczestników okazała się bardzo różnorodna i niekonwencjonalna w rozwiązaniach, także wartościowa pod względem estetycznym. Często stosowały techniki mieszane, próbując stworzyć „coś z niczego”. Jedną z nowopoznanych technik było malowanie specjalnymi farbami na szkle. W tym celu wykorzystywane były zalegające słoiki, użyteczne okazały się również plastikowe oraz szklane butelki. Nie zabrakło też elementów narysowanych bądź namalowanych samodzielnie przez uczestników. Dzieci wykonywały ozdoby, takie jak: lampiony oraz pojemniki na przybory szkolne, plastikowe i styropianowe dynie oraz duszki, trójwymiarowe potworki, niektóre również kartki i laurki świąteczne.
publ. /ps/