WFOŚiGW zachęca do akcji „365 reklamówek śmieci”

Wystartowała druga edycja akcji  „365 reklamówek śmieci”. Poprzednia cieszyła się sporym zainteresowaniem, została też nominowana do grona najlepszych kampanii minionego roku.  Portal ulicaekologiczna.pl nominował „365 reklamówek śmieci” do grona najlepszych społecznych kampanii 2015 roku. Można głosować na nią na stronie organizatorów. Akcja polegała na zbieraniu tytułowych reklamówek wypełnionych śmieciami z lasów, parków i innych terenów przyrodniczych.

– Z prostego przelicznika wynikała, iż zbierzemy każdego dnia co najmniej jedną reklamówkę śmieci tak, żeby uzbierało się ich 365. Ale w akcję zaangażowało się tyle osób, iż przez cały rok uzbieraliśmy ich ponad 3 500 – informują organizatorzy akcji. Każda zebrana reklamówka śmieci jest zapisywana na stronie www.365reklamoweksmieci.pl. Akcja 365 reklamówek to konkretny efekt ekologiczny: mniej dzikich wysypisk, mniej odpadów zanieczyszczających środowisko, więcej opakowań trafiających do przetworzenia.

- reklama -

Nie mniej istotna jest edukacja społeczeństwa w zakresie świadomej konsumpcji (kupowanie produktów jak najmniej zapakowanych) oraz prawidłowej gospodarki odpadami (recykling zamiast składowania odpadów). To wszystko realizowane było przez stronę internetową, media i materiały przygotowane dla szkół i przedszkoli.

Regularne edukowanie społeczeństwa w temacie gospodarki odpadami jest niezwykle istotne. W Polsce na wysypiska wciąż trafia aż 70% śmieci, podczas gdy w Niemczech, Holandii czy Szwecji jest to tylko 1%. By dane te uległy zmianie, potrzebna jest zmiana nawyków Polaków poprzez uświadamianie im szkodliwości składowania odpadów – mówi Wojciech Owczarz, prezes Fundacji Ekologicznej ARKA i pomysłodawca akcji.

Do tych pozytywnych działań może przyłączyć się każdy. Wystartowała już II edycja akcji, która potrwa przez cały 2016 rok. Chętne szkoły i przedszkola mogą zgłaszać się po bezpłatne materiały. Na oficjalnej stronie akcji www.365reklamoweksmieci.pl znajduje się specjalny licznik, do którego można wpisać imię, nazwisko oraz liczbę zebranych reklamówek.

Akcja jest częścią ogólnopolskiej kampanii – „Nie bądź jednorazowy", która została dofinansowana przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach.

/ic/

- reklama -

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj