Urząd Miasta Racibórz podsumował 2017 rok w liczbach

0
Urząd Miasta Racibórz: 2017 rok w liczbach

W Biuletynie Informacji Publicznej dostępne jest sprawozdanie z działalności jednostek organizacyjnych Urzędu Miasta Racibórz za 2017 rok.

Raciborski Urząd Miasta, w jednym dokumencie, przedstawił ilość rozpatrzonych w ubiegłym roku spraw, wydanych decyzji administracyjnych, zaświadczeń, postanowień, zarządzeń, czy zrealizowanych inwestycji.

- reklama -

W minionym roku miejscy urzędnicy wydali w sumie niemal 19 tys. decyzji administracyjnych. Najbardziej „decyzyjnym” (92% ogółu) organem był Wydział Finansowy Urzędu Miasta. W przygotowywaniu projektów Uchwał Rady Miasta oraz Zarządzeń Prezydenta Miasta w „rankingu” brylują Wydział Edukacji, Kultury i Sportu (58 uchwał i 137 zarządzeń) oraz Wydział Gospodarki Nieruchomościami (40 uchwał i 208 zarządzeń). W sumie w 2017 roku jednostki organizacyjne Urzędu Miasta przygotowały 199 uchwał oraz 561 zarządzeń. Na urzędnikach spoczywa ponadto obowiązek przygotowywania sprawozdań, zarówno tych dla Głównego Urzędu Statystycznego – tych było 22, jak i innych wymaganych przepisami prawa – 122.

W 2017r. jednostki organizacyjne Urzędu Miasta rozpatrzyły aż 45 212 spraw. Do Urzędu Miasta wpłynęło 51 159 pism, a z urzędu wysłanych zostało ich aż 57 275. Do raciborskiego magistratu w całym 2017 roku wpłynęło tylko 8 skarg, z których tylko jedna okazała się być zasadna. Coraz więcej pism (ponad 9,8%) przesyłanych jest do Urzędu drogą elektroniczną (ePUAP, SEKAP, e-mail).

W ubiegłym roku wzrosła liczba wydanych dowodów osobistych z 6847 w 2016r. do 8575 w 2017r. Z uwagi na zmianę przepisów w zakresie usuwania drzew i krzewów, znacznie zmniejszyła się ilość rozpatrzonych wniosków o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów (405 w 2016r., a w 2017r. – 85).

W 2017r. udzielono więcej dotacji zarówno na zadania z zakresu modernizacji indywidualnych źródeł ciepła – 142 (w 2016r. – 91), jak i z „Programu Ograniczania niskiej emisji” – 340 (w 2016r. – 85).

Tendencją wzrostową charakteryzuje się również ilość wpływających do Urzędu Miasta wniosków o udzielenie informacji publicznej – w 2014r. było ich 101, w 2015r.- 118 w 2016r. 128, a w 2017r. już 144.

Rok 2017 to też niestety zauważalny spadek liczby ludności Raciborza z 51 093 w 2016r. do 50 647. Jednym z powodów jest w dalszym ciągu przewyższająca liczba zgonów mieszkańców Raciborza (656) w stosunku do urodzeń nowych mieszkańców (505).

W 2017 r. ilość udzielonych ślubów cywilnych (178) była większa niż ślubów konkordatowych (164). Spadła też liczba rozwodów – z 148 w 2016r. do 109 w 2017r.

Sprawozdanie z działalności jednostek organizacyjnych Urzędu Miasta Racibórz za 2017 rok w całości znaleźć możecie tutaj.

publ. /k/
Fot. UM Racibórz

- reklama -

Najnowsze firmy w PLUSYdlaBIZNESUWięcej firm >>

Ostatnio dodoane ogłoszenia w #kupujlokalnieWięcej ogłoszeń >>

KOMENTARZE

Please enter your comment!
zapoznałem się z regulaminem
Please enter your name here