Zgodnie z zapowiedziami meteorologów sypnęło śniegiem. Drogowcy mają pełne ręce roboty.
W związku z intensywnym opadami śniegu na drogi i chodniki wyjechały pługi, piaskarki i zamiatarki Przedsiębiorstwa Komunalnego. W ciągu kilkunastu godzin PK zużyło 50 ton soli.
Jak zorganizowany jest podział zadań w gminie Racibórz w zakresie zimowego utrzymania dróg gminnych i chodników?
– za organizowanie i wykonanie akcji zimowej na drogach, placach, chodnikach i parkingach gminnych, na ścieżkach i alejkach w parkach i na skwerach gminnych, targowiskach miejskich, przystankach komunikacji zbiorowej odpowiedzialne jest Przedsiębiorstwo Komunalne;
– za odśnieżanie, posypywanie gołoledzi i likwidację skutków zimy na terenach administrowanych przez MZB – odpowiada Miejski Zarząd Budynków;
– zapewnienie prawidłowego funkcjonowania urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych (zasuwy, hydranty, kraty kanalizacyjne itp.) oraz odwodnienia wiaduktów PKP – to obowiązki Zakładu Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o.;
– Przedsiębiorstwo Robót Drogowych sp. z o.o. odpowiada za zapewnienie należytego stanu technicznego dróg, chodników, parkingów i innych terenów należących do gminy;
– egzekwowanie od odpowiedzialnych osób i podmiotów obowiązków w zakresie oczyszczania ze śniegu i lodu ulic i chodników oraz usuwanie śniegu z obiektów – to zadania Straży Miejskiej;
– Biuro Zarządzania Kryzysowego – odpowiada za ostrzeganie i alarmowanie ludności o zagrożeniach.
Obowiązki właścicieli i zarządców nieruchomości
Zgodnie z Ustawą o Utrzymaniu Czystości i Porządku w Gminach oraz Regulaminem Utrzymania Czystości i Porządku na terenie Gminy Racibórz, właściciele nieruchomości lub ich zarządcy zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych bezpośrednio przy granicy nieruchomości.
Fot. UM Racibórz
publ. /j/