Uczniowie SP4 zwiedzili Warszawę [ZDJĘCIA]

Uczniowie SP4 zwiedzili Warszawę

Dzieci zobaczyły m.in. Stadion Narodowy, Pałac Kultury i Nauki oraz Centrum Nauki Kopernik.

15 maja uczniowie klas II Szkoły Podstawowej nr 4 pojechali do Warszawy. Pierwszym obiektem, który zwiediali, był Stadion Narodowy. – Ponieważ wśród nas jest wielu kibiców piłki nożnej, wizyta na tym stadionie była spełnieniem marzeń. Gdy weszliśmy na trybuny i wspięliśmy się na ich szczyt, z góry podziwialiśmy ogrom tego obiektu. Naprawdę robi wrażenie – wspominają dzieci.

- reklama -

Metrem, co było dużym przeżyciem, pojechali do centrum stolicy. Tam zwiedzali Pałac Kultury i Nauki. Z wysokości trzydziestego piętra uczniowie oglądali panoramę stolicy, a przewodnik opowiedział om wiele ciekawostek o Warszawie i pokazał, gdzie mieszka Robert Lewandowski. Następnie autokar przewiózł ich w okolice Placu Zamkowego. – Widzieliśmy Zamek Królewski, Kolumnę Zygmunta i Pomnik Syrenki. Na dziedzińcu zamkowym był dzwon spełniający życzenia, pod warunkiem, że skacze się dookoła niego na jednej nodze, więc skakaliśmy – jedno życzenie, jedno kółko na jednej nodze, a deszcz padał i padał i padał… – opowiadają uczniowie SP4.

Kolejnym ciekawym obiektem był Pałac Prezydencki na Krakowskim Przedmieściu oraz zespół pałacowo-ogrodowy Łazienki Królewskie z pomnikiem Fryderyka Chopina i ławką grającą utwory tego wielkiego kompozytora. – Zmęczeni, ale pełni wrażeń pojechaliśmy do hostelu. Po pysznej kolacji i ciepłej kąpieli przyszła pora na odpoczynek, rozmowy, gry i opowiadanie, czasem nawet strasznych historyjek – relacjonują dzieci.

Drugiego dnia uczniowie pojechali do Centrum Nauki Kopernik, którego misją jest rozbudzanie ciekawości poznania świata i uczenia się. Mieli okazję wykonania wielu doświadczeń naukowych, a także mogli zobaczyć mechanizmy funkcjonowania organizmu ludzkiego. – To był ostatni punkt programu naszej wycieczki. Szczęśliwi i trochę stęsknieni wyruszyliśmy w drogę powrotną do naszych rodziców – kończą relację uczniowie.